Безумовно в постачальників с/г товарів з появою електронної системи закупівель з’явилася можливість вийти на ринок державних закупівель. І тим самим заявити про себе ширшій аудиторій потенційних замовників. Звичайно, деякі представники бізнесу вважають публічні закупівлі корупційними, не конкурентними та не прозорими. Та насправді, все це лише спогади, які спливають з «минуловікових» паперових тендерів. Вже не одне дослідження, соціальне опитування довело, що сьогоднішня система прозоро є оптимальною, такою, що зменшила значну частину корупційних схем. Окрім того, саму електронну систему ProZorro визнала міжнародна спільнота. Тож, усі сумніви щодо неї – геть!
Спершу пару слів про механізм роботи системи. Так, Прозоро складається з ЦБД і майданчиків, які підключені до неї. Державний замовник оголошує тендер на одному з майданчиків і воно потрапляє в ЦБД, а потім відображається й на всіх інших. Аналогічно постачальник – подає свою пропозицію з будь-якої з майданчиків і вона автоматично через ЦБД з’являється й на інших.
ProZorro система є відкритою для усіх бажаючих постачальників. І незалежно від розміру компанії, наявності досвіду. А ще одним підтвердженням популярності системи електронних торгів є кількість учасників, які залучені, як користувачі. На момент написання цієї статті, цифра активних постачальників сягає – 208 034. А кількість оголошених в системі прозоро тендерів – 52 205.
Стати учасником тендерів може будь-яка компанія. Що потрібно, аби взяти участь в тендері, розказали тут.
ТОП категорії с/г товарів, на яких оголошено торги в системі ProZorro
Як вже зауважили на початку, сільськогосподарська продукція є однією з ТОПових категорій на ринку державних тендерів. Прозорро система на сьогодні є найкращим способом для розширення ринків збуту для бізнесу. Асортимент с/г продукції, що держава закуповує через тендер онлайн – дуже різноманітний. Та все-таки в топових місце займають такі продукти:
- Овочі
- Зернові культури
- Фрукти
- Целюлоза
- Горіхи
- Яйця.
Замовники агропродукції: хто вони?
Як показує аналіз, як правило, більшість «харчових» тендерів, зокрема борошна та яєць, замовники оголошували в кінці грудня-на початку січня наступного року. Оскільки в цей період на казначейських рахунках держзамовників є достатньо «вільних» коштів, а на ринках – іноді дефіцит певних видів продуктів.
При цьому велика кількість усіх державних тендерів припадає на обласні державні адміністрації. Меншу кількість розподілили між собою структури МВС та міністерства освіти і охорони здоров’я. Найбільший попит зазвичай від держави мають молочні продукти, овочі та фрукти.
Якщо підсумувати за категорією замовників, то зауважимо, є великі замовники, що регулярно оголошують тендери на закупівлю с/г товарів. Та є ті, що час-від-часу потребуються в такій продукції.
Також варто знати, що вартість таких закупівель сягає млн грн. Також поряд з цим є й так звані – допорогові торги, вартість яких менше 200 тис. грн.
ВАЖЛИВО
Про вартість закупівлі, її проведення можете дізнаватися на майданчику Е-Тендер в розділі «Плани ProZorro», див. Рис.
Скориставшись функцією «Плани Прозорро», ви можете відстежити плани щодо закупівель конкретного замовника. Обравши його за назвою, або вказати назву товару, чи рік, який вас цікавить. Це дуже корисна річ для моніторингу.
Прості правила перемоги у тендері в Прозорро
Для того, аби стати переможцем у тендері, слід дотримуватися простих правил:
- Будьте уважними. Уважно читайте документацію і умови замовника. Пильно ставтеся до тих документів, які він від вас вимагає. І при завантажені їх в систему прозоро, перевіряйте ще раз. Якщо у вас багатозадачність, тоді можете скористатися у своєму кабінеті електронним календарем, позначивши в ньому важливі для вас події, чи дні аукціону. Детальніше про це у статті.
- Звертайтеся до замовника за додатковою інформацією. Не бійтеся цього і пишіть про надання вам роз’яснення щодо тендерної документації. У тому разі, коли її умови вам не до кінця зрозумілі. Таке ваше право – передбачено у законі.
- Вивчайте та досліджуйте ринок. Оцінюйте своїх конкурентів, їх ціни та пропозиції. Оберіть конкретний предмет закупівлі та промоніторте, хто може скласти конкуренцію, які плюси є у потенційних постачальників.
- Радьтеся зі своїм менеджером на майданчику. Скажімо, на Е-Тендер ми відповідаємо та надаємо консультації на будь-які технічні, законодавчі та процедурні питання. Для новачків ми проводимо відео презентацію роботи на майданчику та в його кабінеті. Також є можливість проходження разом першої закупівлі.
- Закріпіть успіх – поразкою. Аналізуйте не тільки ринок, конкурентів, а й свої дії та програші. Бо тільки так ви зможете зрозуміти, де допустилися помилки, щоб не зробити її вдруге. Йдіть до своєї перемоги –через власні поразки.
- Не забувайте, що 90 % вашої перемоги залежить від вашого спеціаліста, який займається закупівлями. Тому правильно формуйте закупівельний відділ, коректно та чітко розподіляйте обов’язки і періодично навчайте своїх фахівців.
Як постачальникам підвищити ефективність роботи в Прозорро, дізнаєтеся тут .
Щодо навчання, то на майданчику Е-Тендер маємо цілий розділ для постачальників з відео роликами, інструкціями та експертними статтями.
І наостанок. Для впевненості та натхнення рекомендуємо прочитати успіхи наших клієнтів-постачальників .
Якщо у Вас будуть запитання щодо участі, роботи на майданчику чи у системі, звертайтеся:
тел.: 044 392 36 82 / 223 68 92
e-mail: support@e-tender.ua
Вдалих тендерів та більше перемог!