Назад до каталогу статей
Блог

Аналітика та зворотній зв’язок в державних закупівлях ProZorro

22 Грудня 2017

Як користуватися аналітикою і збирати дані для новин, статей і розслідувань? ProZorro провели спеціальний тренінг для ЗМІ.

Команда ProZorro організувала захід для ЗМІ — презентували інструкції для роботи з системою bi.prozorro.org та результати роботи порталу DoZorro за 2017 рік.

Захід відкрив Максим Нефьодов, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України звітував аудиторії про найвизначніші «перемоги та «зради року в сфері державних закупівель. Нефьодов також пояснив позицію організації ProZorro та наголосив: «Деякі питання залишаться назавжди відкритими, адже важко чітко визначити, що важливіше? — Якість автомобіля для швидкої допомоги? Чи його низька ціна? Кожний випадок особливий». В свою чергу, мета організації — не міркувати над умовами замовників, не стежити за постачальниками, а забезпечити конкурс та рівні умови для аукціону». Учасники заходу, погодились, що система має свої безперечні переваги та недоліки, та це не привід не продовжувати працювати у напрямку змін.

Так як система ProZorro не займається аналізом закупівель, проте хоче сприяти розвитку цього напрямку, команда розробила додаткові сервіси, що допомагають аналізувати дані. Тож, відслідковувати дії замовників та постачальників можна через спеціальні портали — bi.prozorro.org та DoZorro.

Аналітична система bi.prozorro.org

Створена з метою відслідковувати та аналізувати державні закупівлі. В системі є можливість переглядати інформацію про Замовника, Постачальника, а також хронологію їх діяльності з часу реєстрації в електронному торговельному майданчику. Модуль генерує дані по сумам, за видами та по результатам проведених закупівель. Інформація представлена у вигляді зручних інтерактивних графіків та діаграм, які стають навігатором пошуку даних для новин, розслідувань чи досліджень ЗМІ, громадських організацій та всіх бажаючих.

Портал DoZorro

DoZorro дає можливість кожному учаснику системи (постачальнику, замовнику, контролюючому органу, громадянину) залишати відгуки та коментарі на закупівлі. Як це діє? Користувачі залишають відгуки, власне на порталі, а також фіксують порушення у заяви, звернення до органу оскарження та аудит службу. Портал містить форми заяв, кожен охочий може завантажити файли та скористатись сервісом. Таким чином DoZorro сприяє громадянам, які оприлюднюють факти порушень у закупівлях. Функціонал системи підтримує також замовників — на порталі реалізована функція відповіді на відгук. Наразі, лише 6 замовників відстоює свою позицію таким чином. Зі свого боку зазначимо, що такий рівень комунікації позитивно впливає на репутацію та імідж компанії.

Щодня в ProZorro оголошується до трьох тисяч закупівель, тому допомога громадськості в аналізі дуже важлива, адже Державна аудиторська служба України поки обмежена в своїх повноваженнях.

 

DoZorro у листопаді 2017 виповнився 1 рік, за цей час за допомогою порталу зафіксовано:

  • 109 кримінальних проваджень, серед яких три завершились кримінальними справами;
  • 25 адміністративних порушень, що перетворились у 5 штрафів.

Серед планів організації на наступний рік — впровадити системи ризиків-індикаторів закупівель через спеціальну формулу, що автоматично визначатиме сумнівні лоти. Доступ до інформації буде мати аудит-служба, через спеціальний кабінет на порталі. Також у 2018 році портал визначатиме індекс найкращих закупівельних практик, щоб ширити та популяризувати найкращий досвід серед замовників.

 Підсумовуючи, можна сказати, що аналітичні системи від ProZorro варті уваги ЗМІ та громадськості, як інструмент та база фактів для досліджень будь-якого рівня.

похожие новости
Блог
Торгова система Rialto — нові можливості для бізнесу.
Блог
Для представників підприємств – операторів газорозподільної системи електронним торговельним майданчиком E-Tender.UA було ініційовано проведення дводенного семінару на тему: «Попереджуємо ризики в публічних закупівлях».
Блог
Швидкий початок роботи в закупівлях