Назад до каталогу статей
Стаття від експерта

АНАЛІТИКА. ЗБІР І АНАЛІЗ ДАНИХ

27 Листопада 2019

В операційній діяльності будь-якого менеджера зі закупівель є потреба в зборі та аналізі даних. З якісною інформаційною базою можна вимірювати ефективність закупівель, а також швидко приймати аргументовані рішення, яких вимагає ринок.

Бізнес-аналітик в Е-Тендер Анастасія Заболотна


Анастасія Заболотна, Бізнес-аналітик E-Tender

Для користувачів комерційних закупівель на тендерному майданчику Е-Тендер ми реалізували аналітичні звіти, які консолідують досвід і експертизу закупівельної діяльності компанії і призначені для спрощення використання та аналізу закупівель, а також прийняття рішень, заснованих на реальних результатах.

Аналітика, вбудована в систему, збирає і зберігає всі актуальні дані для аналізу закупівель. Для прийняття рішень вся інформація розбита на 4 стандартних попередньо налаштованих звіти, що покривають базові потреби для аналітики закупівель для замовників.


Менеджером із закупівель може використовуватися 4 звіти, але їх також можна розширювати за запитом до менеджера майданчика E-Tender:

  • Звіт про учасників
  • Звіт про закупівлі
  • Картка тендера
  • Звіт за матеріалами

Для кого призначений функціонал?

  • Менеджеру із закупівель
  • Керівнику відділу закупівель
  • Керівнику компанії


Для чого призначений функціонал?

Для аналізу великих обсягів даних, формування звітності для керівництва компанії, складання зведених таблиць і діаграм.


Як ми аналізуємо дані?

Аналітичні звіти використовують систему динамічного аналізу (OLAP - OnLine Analytical Processing) і при цьому виводяться в MS Еxcel. В цьому є велика перевага - ви користуєтеся знайомим інструментом і можете додатково вдаватися до необхідних розрахунків, при цьому заздалегідь всі дані попередньо налаштовані і надаються в базовій версії звіту. При необхідності, дані в кубі можна змінювати під власні потреби без залучення сторонніх фахівців!

У Вас завжди під рукою найсвіжіші дані по процедурам закупівель. Немає необхідності щоразу входити в систему, завантажувати звіт і перебудовувати дані тендерів. Якщо він відкритий на робочому столі - просто оновіть дані в файлі - через мить дані будуть актуалізовані. Це істотно спрощує роботу керівництва зі звітністю - можна самостійно в пару кліків отримати актуальну інформацію з будь-якого пристрою. А для швидкого доступу до основних показників керівники можуть використовувати додатковий функціонал переднастроєних dashboard.

Фактично OLAP-куб зручний у використанні за рахунок динамічного управління даними. Це означає, що наявність одного звіту в форматі OLAP-куба покриває потребу в наявності декількох звітів з жорсткою структурою, яку ви не зможете змінити без втручання розробників або сторонніх фахівців. Тепер менеджер із закупівель може самостійно змінювати рядки, стовпці і фільтри, щоб отримати дані закупівель для аналізу в іншому розрізі.

Наприклад, перебуваючи в одному звіті можна подивитися динаміку закупівель товарів і класифікаторів, і змінивши вигляд, ці дані в розрізах підрозділів компанії. І в цьому ж звіті Ви отримуєте дані за різні періоди: по днях, тижнях, місяцях, кварталах, роках.


Переваги використання OLAP-кубів:

 Підвищення ефективності оброблюваних даних. Прискорення підготовки звітів, шляхом динамічного управління даними.

 Мала кількість звітів, які не призведуть до плутанини і розрізненості даних. OLAP-звіти в складі аналітичного модуля істотно розширюють стандартний набір звітів.

 Візуалізація даних. Дані, можна легко в пару кліків доповнити наочною діаграмою або графіком за допомогою стандартних інструментів MS Excel.

 Виключає необхідність постійних матеріальних вливань в доробку і / або змін звітів. Шляхом фільтрів і налаштувань можна змінити ключові параметри відображення звітів / рафіків.

 Онлайн доступ до звітів з будь-якого пристрою.


Що ми аналізуємо?

  • Постачальників. За допомогою аналізу динаміки закупівель постачальників можна виявити тенденції зниження / зростання обсягу поставок і проаналізувати структуру обсягу закупівель. Визначити перелік своїх надійних постачальників можна за допомогою аналізу, за категоріями постачальників і кількістю перемог конкретного учасника в Ваших закупівлях.
  • Матеріали (предмети закупівель). Звіт за матеріалами дозволяє провести комплексний аналіз структурного складу закупівель. Це допоможе коректно спланувати закупівлі та їх обсяги. Використовуючи інформацію динаміки обсягів закупівель зручно аналізувати тенденції складу і обсягу, а також динаміку закупівельних цін на всі товари, що поставляються / роботи / послуги.

 Наприклад, можна подивитися дані обсягів закуповуваних матеріалів у конкретного постачальника в розрізі класифікатора.

  • Закупівлі. Дозволяє отримати повний звіт про стан справ. У базовій версії дані з кожної закупівлі можна побачити в розрізах дат і класифікаторів, статусів, співробітників і департаментів, що беруть участь в обробці закупівлі. Основною перевагою даного звіту є автоматичний розрахунок фактичної економії.
  • Тендери. Призначений для аналізу тендерів з предметів закупівель. Дозволяє детально подивитися в розрізах структурних підрозділів компаній і окремих співробітників. Використовується для моніторингу, проведення закупівель і формування коефіцієнтів ефективності (KPI).

схожi новини

Стаття від експерта
Можливості участі в іноземних тендерах із закупівлі товарів і послуг все більше цікавлять представників українського бізнесу. Наскільки реально постачати свої товари в ЄС? На питання СЕО групи компаній Е-Tech Іванни Мельник відповідає консультант ЄБРР Тарас Шимко.
Стаття від експерта
До уваги кейс № 2 про участь української компанії в державному міжнародному тендері. У минулому № 1 ми надали опис того, які вимоги ставить іноземний замовник до учасників, які шанси в української компанії є на участь та перемогу. У цій статті розказали про ще один вдалий на наш погляд досвід участі в міжнародній закупівлі.
Стаття від експерта
Унікальний державний онлайн магазин, який має певні переваги особливо для початківця у публічних закупівлях - електронний каталог. Без зайвих документів та довгих очікувань рішень про переможця, тут в Prozorro Market, постачальник одразу отримує замовлення. Та які важливі моменти при цьому, слід знати бізнесу, нам розповів керівник ДУ «Професійні закупівлі» Андрій Кузьменко. Говорила з яким, Марія Шепель, керівник відділу по роботі з корпоративними клієнтами електронного майданчика «E-Tender» .