Назад до каталогу статей
Поради експерта

АНАЛІТИКА. ЗБІР І АНАЛІЗ ДАНИХ

27 Листопада 2019

В операційній діяльності будь-якого менеджера зі закупівель є потреба в зборі та аналізі даних. З якісною інформаційною базою можна вимірювати ефективність закупівель, а також швидко приймати аргументовані рішення, яких вимагає ринок.

Бізнес-аналітик в Е-Тендер Анастасія Заболотна


Анастасія Заболотна, Бізнес-аналітик E-Tender

Для користувачів комерційних закупівель на тендерному майданчику Е-Тендер ми реалізували аналітичні звіти, які консолідують досвід і експертизу закупівельної діяльності компанії і призначені для спрощення використання та аналізу закупівель, а також прийняття рішень, заснованих на реальних результатах.

Аналітика, вбудована в систему, збирає і зберігає всі актуальні дані для аналізу закупівель. Для прийняття рішень вся інформація розбита на 4 стандартних попередньо налаштованих звіти, що покривають базові потреби для аналітики закупівель для замовників.


Менеджером із закупівель може використовуватися 4 звіти, але їх також можна розширювати за запитом до менеджера майданчика E-Tender:

  • Звіт про учасників
  • Звіт про закупівлі
  • Картка тендера
  • Звіт за матеріалами

Для кого призначений функціонал?

  • Менеджеру із закупівель
  • Керівнику відділу закупівель
  • Керівнику компанії


Для чого призначений функціонал?

Для аналізу великих обсягів даних, формування звітності для керівництва компанії, складання зведених таблиць і діаграм.


Як ми аналізуємо дані?

Аналітичні звіти використовують систему динамічного аналізу (OLAP - OnLine Analytical Processing) і при цьому виводяться в MS Еxcel. В цьому є велика перевага - ви користуєтеся знайомим інструментом і можете додатково вдаватися до необхідних розрахунків, при цьому заздалегідь всі дані попередньо налаштовані і надаються в базовій версії звіту. При необхідності, дані в кубі можна змінювати під власні потреби без залучення сторонніх фахівців!

У Вас завжди під рукою найсвіжіші дані по процедурам закупівель. Немає необхідності щоразу входити в систему, завантажувати звіт і перебудовувати дані тендерів. Якщо він відкритий на робочому столі - просто оновіть дані в файлі - через мить дані будуть актуалізовані. Це істотно спрощує роботу керівництва зі звітністю - можна самостійно в пару кліків отримати актуальну інформацію з будь-якого пристрою. А для швидкого доступу до основних показників керівники можуть використовувати додатковий функціонал переднастроєних dashboard.

Фактично OLAP-куб зручний у використанні за рахунок динамічного управління даними. Це означає, що наявність одного звіту в форматі OLAP-куба покриває потребу в наявності декількох звітів з жорсткою структурою, яку ви не зможете змінити без втручання розробників або сторонніх фахівців. Тепер менеджер із закупівель може самостійно змінювати рядки, стовпці і фільтри, щоб отримати дані закупівель для аналізу в іншому розрізі.

Наприклад, перебуваючи в одному звіті можна подивитися динаміку закупівель товарів і класифікаторів, і змінивши вигляд, ці дані в розрізах підрозділів компанії. І в цьому ж звіті Ви отримуєте дані за різні періоди: по днях, тижнях, місяцях, кварталах, роках.


Переваги використання OLAP-кубів:

 Підвищення ефективності оброблюваних даних. Прискорення підготовки звітів, шляхом динамічного управління даними.

 Мала кількість звітів, які не призведуть до плутанини і розрізненості даних. OLAP-звіти в складі аналітичного модуля істотно розширюють стандартний набір звітів.

 Візуалізація даних. Дані, можна легко в пару кліків доповнити наочною діаграмою або графіком за допомогою стандартних інструментів MS Excel.

 Виключає необхідність постійних матеріальних вливань в доробку і / або змін звітів. Шляхом фільтрів і налаштувань можна змінити ключові параметри відображення звітів / рафіків.

 Онлайн доступ до звітів з будь-якого пристрою.


Що ми аналізуємо?

  • Постачальників. За допомогою аналізу динаміки закупівель постачальників можна виявити тенденції зниження / зростання обсягу поставок і проаналізувати структуру обсягу закупівель. Визначити перелік своїх надійних постачальників можна за допомогою аналізу, за категоріями постачальників і кількістю перемог конкретного учасника в Ваших закупівлях.
  • Матеріали (предмети закупівель). Звіт за матеріалами дозволяє провести комплексний аналіз структурного складу закупівель. Це допоможе коректно спланувати закупівлі та їх обсяги. Використовуючи інформацію динаміки обсягів закупівель зручно аналізувати тенденції складу і обсягу, а також динаміку закупівельних цін на всі товари, що поставляються / роботи / послуги.

 Наприклад, можна подивитися дані обсягів закуповуваних матеріалів у конкретного постачальника в розрізі класифікатора.

  • Закупівлі. Дозволяє отримати повний звіт про стан справ. У базовій версії дані з кожної закупівлі можна побачити в розрізах дат і класифікаторів, статусів, співробітників і департаментів, що беруть участь в обробці закупівлі. Основною перевагою даного звіту є автоматичний розрахунок фактичної економії.
  • Тендери. Призначений для аналізу тендерів з предметів закупівель. Дозволяє детально подивитися в розрізах структурних підрозділів компаній і окремих співробітників. Використовується для моніторингу, проведення закупівель і формування коефіцієнтів ефективності (KPI).

похожие новости

Поради експерта
Планування закупівель є фундаментальним процесом у тендерній діяльності замовника. А тому замовнику слід знати усі його важливі зміни та нюанси. Сьогодні у замовників є не стандартна ситуація: планування цього року на наступний також має відбуватися з урахуванням того, що з квітня почне діяти нова редакція закону «Про публічні закупівлі». Про ці відмінності, нові можливості системи та інші зміни розповів у відео Олег Кушнір, засновник агентства «Консалт», головний редактор видання «Консалт Інфо».
Поради експерта
Ключові моменти та поради від представника Мінекономіки про закупівлю природного газу.
Поради експерта
Які зміни чекають на користувачів Prozorro цьогоріч та які нові можливості відкриються для держави і бізнесу, дізнайтеся у статті