Назад до каталогу статей
Корисні статті

АНОМАЛЬНО НИЗЬКА ЦІНА: ЩО ЦЕ ТА ЯК ВИРАХОВУЮТЬ НА МАЙДАНЧИКУ Е-ТENDER?

30 Червень 2020

Закон «Про публічні закупівлі» увів ще нове поняття, таке, зокрема, як аномально низька ціна (АНЦ). Її система вираховує за однією із встановлених у законі формул. Як саме, що це за ціна та які дії замовника і учасника при визначенні такої ціни – у нашій статті.

Що таке АНЦ

Це ціна або приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є:

- меншою на 40 або більше % від середньоарифметичного значення ціни або приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону;

або

- меншою на 30 або більше в% від наступної ціни або приведеної ціни пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.

Хто і в яких процедурах розраховує?

АНЦ  визначають лише в конкурентних процедурах закупівлі. Замовнику нічого не доведеться розраховувати самостійно, адже це за нього зробить система. Також система підсвітись в потрібний момент повідомлення про те, що пропозиція постачальника є аномально низькою.

Розрахунок АНЦ на початку аукціону

ВАРІАНТ № 1. Жодна зі ставок в аукціоні не змінювалась протягом його дії.

Алгоритм вирахування АНЦ: 

Можна зробити висновок, що ціна Учасника 4 200 000 грн є аномально низькою ціною.

ВАРІАНТ № 2. Може бути надана аномально низька ціна – після аукціону. 

Що робити, якщо ціна – АНЦ?

Учасник, що надав аномально низьку ціну, повинен надати обгрунтування в довільній формі щодо цін в тендерній пропозиції протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції днем визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції буде день аукціону. Відповідно від нього відраховується 1 робочий день протягом якого постачальник має надати обгрунтування.

Обґрунтування АНЦ

У Законі «Про публічні закупівлі»  немає виключного переліку документів, які можуть бути обґрунтуванням АНЦ. Тому Учасник сам визначає, що може бути обґрунтуванням АНЦ:

  • підтвердження отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
  • підтвердження сприятливих умов, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
  • підтвердження застосування технологічного процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва, завдяки яким була досягнута економія.

Як має діяти замовник

Замовник може відхилити пропозицію учасника з АНЦ коли:

  • учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості;
  • обґрунтування так і не було надане учасником протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.

Якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявить невідповідність, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей на майданчику Е-Тендер. Як це відбувається технічно показали у статті. 

У розділі «Навчання» також знайдете, як технічно виглядають:

  • зразок отримання запиту від замовника щодо  завантаження документів протягом 24 годин;
  • посилання на закупівлю щодо сформованого запиту;
  • можливість завантаження документів протягом 24 годин.

Більше про застосування норми 24 години прочитайте тут:

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
З червня діє новий порядок визначення предмета закупівлі, який був затверджений наказом № 708 Мінекономіки. У замітці розібрали його основні зміни для замовників.
Корисні статті
В умовах карантину багато підприємств зіткнулися із загрозою неплатоспроможності. Щоб не допустити знищення бізнесу в складних умовах, були розроблені зміни до Кодексу з процедур банкрутства. Законопроект № 3322 (в якому виписані ці зміни) був прийнятий ВРУ 18 червня та очікує на підпис Президента. Якщо зміни, найближчим часом будуть введені в дію, то процедуру банкрутства “поставлять на паузу”. Які послаблення отримає бізнес? Розглянемо детальніше найголовніші новації законодавчої ініціативи.
Корисні статті
Нова редакція закону “Про публічні закупівлі” примусить замовників уважніше дотримуватися процедури визначення переможця електронного тендеру з державних закупівель. Тепер не можна необгрунтовано відмінити торги після того, як переможець вже визначений.