15 березня клуб Закупівельників провів зустріч, де головною темою обговорення-батлу стали — що і як краще купувати комерційній та державній компанії? Що краще — пряма покупка чи спланована закупівля? Розглянули кейси спікерів і питання із залу.
Секрет успіху компанії Укрпапір
Володимир Михайленко, Укрпапір та спікер зустрічі наполягає на відкритих правилах для всіх учасників ринку. У відкритому ринку — виграє той, хто грає краще. Володимир поділився секретом успіху компанії, адже 15 років компанія Укрпапір вірна одному і тому ж принципу — продавати на пряму компаніям, а не дистриб'юторам. Саме такий принцип дозволив Укрпапіру виграти понад 2,5 тис. торгів! Для таких вражаючих результатів в компанії працює понад 100 менеджерів. Також Володимир бачить в завданні успішного постачальника мету — допомогти власнику отримати хорошу ціну не загубивши якість.
Крістіна Гуцалова, модератор зустрічі, екс-координатор Prozzoro, також підтримала ідею та озвучила головний девіз ринку: Довіра. Репутація. Відкритість!
Як продати дорогі інтелектуальні послуги?
Представник House of knowledge запитала поради про тендери на інтелектуальні послуги, а саме про продаж навчальних курсів з високою ціною. Адже складні тендери — це ті, в яких ціна не є головною, але як в них вигравати? Спікери та фахівці по тендерах із залу запропонували нецінові тендери описувати за чинниками, які важливі компаніям-замовникам. Для цього необхідно: зібрати відгуки, рекомендації нинішніх клієнтів, з'ясувати як вчать інші. Також важливо визначити чіткі характеристики того, що хочуть замовники і підготувати технічне завдання для школи. Пояснити замовникам, що добре, але дешево не вийде.
Закупівельники — це сервіс компанії!
Андрій Агєєв, директор з постачання, Укрнафта, зазначив, що в комерції немає зовнішніх документів, що регулюють закупівлі. Тому закупівельна стратегія компаній полягає в тому, щоб знайти ефективні види процедур — переговори або інші, саме ті, що будуть закривати потреби компанії.
Учасники дійшли висновку, що закупівельники — це сервіс компанії, адже закупівельники діють за регламентом компанії і це особливий регламент - ТЗ (технічне завдання) внутрішнього замовника. Хороший закупівельник завжди сперечається з внутрішнім замовником для того щоб знайти оптимальне рішення, а не просто купити і домовитися про доставку.
Як закупити креатив?
Спікери клубу зійшлися на думці, що процедури тендерів повинні бути різними, десь варто відразу оголосити закупівлю і очікувати пропозицій, в деяких складних тендерах, наприклад, на закупівлю робіт і послуг потрібні додаткові переговори. На креатив, наприклад потрібні переговори і бачення власника, щоб він показав, що хоче. Бюджет на таку закупівлю фахівці радять оголосити відразу, щоб великі агентства з високим цінником пішли з торгів на першому етапі.
Зустрічі клубу Закупівельників — відкритий захід, стежити за анонсами наступних зустрічей можна на офіційній сторінці клубу в fb.
Читайте також: