Об’єкти, які можна купити у держави в 2020-му
Цей рік влада оголосила як роком малої приватизації. Через систему Прозорро.Продажі планують реалізацію понад 300 підприємств. Приватизація 2020 має усі шанси стати глобальним явищем за останні десятки років. Майно, що будуть продавати є цікавим для великого інвестора та малого підприємця. Наша експертка з приватизації електронного майданчика E-Tender Аліна Каневська, спеціально для видання «Новое время», розповіла детально про процедуру приватизації та об’єкти, які «пішли» на приватизацію, а саме:
- об'єкти незавершеного будівництва;
- єдині майнові комплекси;
- пакети акцій;
- об’єкт соціально культурного призначення.
Детальніше тут.
Оренда державної і комунальної власності: як було і як буде?
У статті розглянули, що буде з орендою комунальної і державної власності. Що чекає на ринок і які правила реалізації змінилися.
Строки у закупівлях після 19 квітня: нові та змінені
До введення у дію нового закону залишилося 9 тижнів. Це говорить про те, що зовсім скоро ми почнемо працювати по-новому. І з освоєнням нових типів процедури, понять, важливим є інформація про нові та змінені строки у публічних закупівлях. Наприклад, щодо строків розміщення інформації в системі Прозоро, саме їх недотримання найчастіше органи державного фінансового контролю розглядають як порушення порядку оприлюднення інформації й складають протокол про притягнення до адміністративної відповідальності членів тендерного комітету або керівника замовника. Ба більше, новий закон на відміну від нинішньої редакції закону, містить конкретизований перелік складових порушень за недотримання строків оприлюднення вказаної інформації. Читайте про строки у закупівля з 19 квітня у нашій статті.
Як замовнику працювати через Prozorro Market на E-Tender
Плануєте розпочати працювати в Прозорро.Маркет? Пропонуємо переглянути наш відео-ролик про роботу в системі Прозоро.Маркет та детальне пояснення кожного етапу проведення закупівлі товару через нього.
ДАБІ запроваджує низку інструментів, які унеможливлять безпідставні відмови на дозволи з будівництва
ДАБІ запроваджує низку організаційно-управлінських інструментів, щоб ліквідувати практику надання безпідставних відмов у видачі дозвільних документів на будівництво.
Зокрема, керівникам територіальних органів надано окреме доручення щодо зміни підходів у роботі із дозвільними документами та усунення практики необґрунтованих відмов. Так, наприклад, підстави для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт чітко прописані в Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності» – це неповний пакет документів, невідповідність документів вимогам законодавства, виявлення недостовірних відомостей тощо. Формальні ж недоліки, які пов’язані із відсутністю розділових знаків у тексті, допущенням граматичних помилок, некоректним формулюванням назви об’єкта будівництва в заяві тощо мають відпрацьовуватися із замовниками в оперативному режимі та не ставати головною причиною відмови у видачі дозволу. А надумані підстави для відмови взагалі мають бути виключені із практики роботи територіальних органів.
Тож під особисту відповідальність керівники територіальних органів мають забезпечити належний розгляд звернень від суб’єктів містобудування. У разі невиконання або неналежного виконання доручення щодо кожного керівника та відповідального посадовця розглядатиметься питання притягнення до дисциплінарної відповідальності. Відсоток та динаміка відмов у видачі дозвільних документів на будівництво у регіонах аналізуватимуть та за результатами прийматимуть відповідні управлінські рішення.
www.kmu.gov.ua
Обговорення Порядку передачі в оренду державного та комунального майна
Представники парламенту, органів місцевого самоврядування, Фонду державного майна України, громадських організацій та державних підприємств, зокрема ДП «Прозорро.Продажі», та «Трансперенсі Інтернешнл Україна» обговорили проєкт постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку передачі в оренду державного та комунального майна”.
Мінекономіки розробило та опублікувало для обговорення проєкт постанови на виконання Закону України "Про оренду державного та комунального майна", що почав діяти 1 лютого 2020 року.
Нагадаємо, що для ефективного управління майном державної та комунальної власності відтепер процес оренди буде проходити в Прозорро.Продажі. Процедура передачі майна в оренду стане прозорою та конкурентною, аукціони будуть проходити онлайн, усі учасники ринку отримають рівні можливості.
Закон запроваджує такі нововведення:
Усі потенційні об’єкти оренди, як державного, так і комунального майна будуть публікуватися у відкритих переліках, доступних для всіх. Це замінить формальні публікації.
Відтепер будь-хто може ініціювати процес оренди державного або комунального майна, направивши відповідний запит. Сфера перестане бути закритою або доступною лише для обмеженого кола осіб.
Замість формальних “конкурсів”, що імітували конкуренцію, запроваджуються електронні аукціони. Процес проведення аукціону відбуватиметься відкрито та прозоро, в режимі реального часу.
Аукціони будуть проходити в електронній торговій системі аналогічно до тих, за якими відбувається мала приватизація по всій країні. Аукціони з малої приватизації вже принесли місцевому та державному бюджетам 2 млрд грн за останні півтора роки.
Договори оренди державного та комунального майна будуть публікуватися в електронній торговій системі. Ця умова поширюється і на всі діючі договори, що були підписані до цього. Вони мають бути опубліковані в системі протягом 24 місяців. Усі учасники ринку повинні мати чітке розуміння, скільки якого майна та по якій ціні здається в оренду.
Продовження строку дії договорів оренди також здійснюватиметься шляхом проведення електронних аукціонів з дотриманням переважного права для добросовісного орендаря, за винятком випадків, передбачених статтею 18 Закону. Детальніше вся процедура таких аукціонів описана в проєкті Порядку передачі в оренду майна.
Законом заборонено передавати державне та комунальне майно в безоплатне користування або позичку.
Стартова орендна плата на аукціонах буде розраховуватись в більшості випадків не від оцінки майна, а від його балансової вартості. Це дозволить пришвидшити процес передачі майна в оренду, за аналогією з законом про приватизацію, який був прийнятий у 2018 році.
Орендар, який отримав майно за результатами чесного та прозорого електронного аукціону, матиме значно менше обмежень на використання такого майна на власний розсуд. Законом знімається більшість вимог до цільового використання майна. Окремі випадки будуть передбачені Порядком передачі майна в оренду.
www.me.gov.ua
Інформація щодо порядків використання коштів державного бюджету та затвердження паспортів бюджетних програм
Державна казначейська служба України нагадує, що відповідно до ст. 20 Бюджетного кодексу України порядки використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, вперше визначеними законом про Державний бюджет України, затверджують протягом 30 днів з дня набрання ним чинності, тобто до 30 січня 2020-го.
Якщо реалізація бюджетної програми продовжується у наступних бюджетних періодах, дія порядку використання бюджетних коштів за такою бюджетною програмою (з урахуванням змін до цього порядку, внесених у разі необхідності) продовжується до завершення її реалізації.
Також відповідно до вищезазначеної статті Бюджетного кодексу України головний розпорядник бюджетних коштів розробляє та протягом 45 днів з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України затверджує спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, паспорт бюджетної програми, тобто граничний термін затвердження паспортів бюджетних програм спливає 14 лютого 2020-го.
www.treasury.gov.ua
Із 28 квітня всі раніше зареєстровані юрособи зобов’язані повідомити про бенефіціарів
28 квітня набирає чинності Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX.
Всі раніше зареєстровані юрособи зобов’язані подати держреєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності протягом 3 місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.
Закон також зобов'язує підтримувати інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності в актуальному стані, оновлювати її та повідомляти держреєстратора про зміни протягом 30 робочих днів з дня їх виникнення, та подавати держреєстратору документи, що підтверджують ці зміни.
Навіть якщо зміни у структурі та інформації про бенефіціара відсутні, то про відсутність таких змін всеодно слід повідомляти у випадку проведення будь-яких змін до відомостей про юрособу, що містяться в ЄДР.
За неподання або несвоєчасне подання держреєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юрособи або про його відсутність, або документів для підтвердження таких відомостей, передбачено штраф на керівника юрособи або особу, уповноважену діяти від імені юрособи (виконавчого органу), від 1000 до 3000 НМДГ (від 17000 до 51000 грн.).
buh.ligazakon.net
Скасована умова про обов’язкове отримання дозволу від ДАБі для капітального ремонту доріг
Знята ще одна бюрократична перепона для вчасного початку ремонтно-будівельного сезону 2020.
Уряд прийняв постанову «Про реалізацію експериментального проекту щодо проведення капітального ремонту автомобільних доріг загального користування». Нею знімається вимога для підрядників щодо обов’язкового отримання дозволу на початок виконання робіт від ДАБІ.
Постанова враховує специфіку дорожньої галузі та вирішує проблему застосування до процедури набуття права на капітальний ремонт доріг таких же вимог, як і до інших об’єктів класу наслідків СС2 чи СС3. У такий спосіб відкривається можливість для формування балансу як державних, так і бізнес-інтересів.
Щоб взяти участь у експерименті, підрядникам потрібно забезпечити дві умови:
- належна якість будівельних робіт здійснюється інженером-консультантом;
- будівельні роботи на період будівництва та гарантійного строку якості робіт мають бути застраховані.
Також зазначимо, що участь у експерименті є добровільною, тому можливість проходити процедуру отримання дозволу у ДАБІ залишається.
www.kmu.gov.ua