Назад до каталогу статей
Блог

ДОБОВЕ БАЛАНСУВАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ: що передбачає і як працює

06 Березня 2019

Умови роботи в режимі добового балансування. Реєстр та інформаційна платформа Оператора ГТС і т.д.

ДОБОВЕ БАЛАНСУВАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ: 

що передбачає і як працює

 

З 1 березня український ринок природного газу повністю перейшов з місячного на добове балансування. Це передбачає, що взаємодія між постачальниками, операторами ГРМ та споживачами здійснюється виключно через Інформаційну платформу Оператора ГТС.


У статті розкажемо про: 

• умови роботи в режимі добового балансування 

• Реєстр та інформаційну платформу Оператора ГТС 

• те, як користуватися онлайн-сервіс Укртрансгазу


Рекомендуємо також прочитати статтю:

«Закупівля газу: рекомендації щодо предмета закупівлі, типу процедури, ціноутворення» https://e-tender.ua/news/zakupivlya-gazu-rekomendaciyi-zakupivli-tipu-proceduri-cinou-216


Нагадаємо, правові засади функціонування ринку природного газу в Україні встановлені Законом № 329. Кожен споживач має право на вільний вибір постачальника його безплатну зміну. А ринок природного газу функціонує на засадах вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій – операторів газорозподільної системи та операторів газотранспортної системи. Діяльність суб’єктів природних монополій в частині встановлення тарифів на послуги у газовій.


Щодо нового режиму роботи, НКРЕКП нещодавно надало роз’яснення. Нижче коротко про дещо з нього.  


Добове балансування ринку газу – точне покриття попиту на газ його реальною пропозицєю протягом однієї доби.


В умовах добового балансування постачання природного газу споживачу здійснюють на підставі договору постачання природного газу. При цьому, його переукладати не потрібно. Але цей договір вносять до Реєстру споживачів постачальника на інформаційній платформі Оператора ГТС. І після вже здійснюють постачання.


ВАЖЛИВО

Для  забезпечення безперебійного постачання газу всім категоріям замовників, критично важливим є наповнення Платформи коректними даними та формування повного реєстру споживачів газу в Україні.


Зауважимо, аби не сталося ситуації відключення вашої компанії від газопостачання, потрібно перевірити включення установи до вищезазначеного Реєстру.


Що таке цей Реєстр та інформаційна платформа Оператора ГТС?

Наприкінці лютого Укртрансгаз запустив онлайн-сервіс для споживачів газу, який дає можливість миттєво отримати дані з Інформаційної платформи Оператора ГТС про своїх постачальників. А також перевірити наявність власного EIC-коду в реєстрах споживачів газу, в тому числі в Реєстрі на відключення від газопостачання. Цей інструмент допоможе споживачам газу попередити та уникнути ситуацій з помилковим чи безпідставним відключенням, унеможливить маніпулювання інформацією щодо функціонування Інформаційної платформи і захистить добросовісних учасників ринку.

Також  відтепер в онлайн-режимі можна відслідковувати кількість поданих номінацій, кількість споживачів газу в реєстрах.


Як користуються сервісом?

 Для того, щоб скористатися сервісом, достатньо ввести унікальний ЕІС-код споживача газу, який можна знайти в платіжці за газ або в укладеному з вашим оператором ГРМ Договорі на розподіл природного газу. EIC-код - це унікальний 16-значний енергетичний ідентифікаційний код, який присвоюється кожному суб`єкту на газовому ринку та формується комбіціями з цифр 0-9 і латинських букв A-Z. 

 У випадку відсутності у споживача ЕІС-коду або якщо в результаті онлайн-перевірки споживач виявив себе в Реєстрі на відключення, але при цьому планує продовжувати споживання  газу з 1 березня 2019 року, тоді йому необхідно якнайшвидше звернутись до газорозподільної компанії (оператора ГРМ) в його регіоні із запитом про створення ЕІС-коду та внесення відповідної інформації до Інформаційної платформи Оператора ГТС. 

 

ДО ВІДОМА

Добове балансування передбачає забезпечення розрахунку розмірів позитивного або негативного небалансу замовників послуг транспортування природного газу Оператором ГТС щодобово. Його мета– зробити ринок природного газу прозорим і конкурентним, а також уніфікувати роботу Оператора ГТС України з операторами країн Європи. Це, зокрема, дозволить нашій державі розширити економічні відносини з країнами ЄС і стати повноправним учасником газового ринку Європи.


У разі виникнення проблемних запитань щодо цього, учасники ринку можуть звертатись до кол-центру АТ «Укртрансгаз», який здійснює технічну підтримку користувачів інформаційної платформи: 044-461-20-78.


У статті використана інформація сайту АТ «Укртрансгаз» та НКРЕКП


похожие новости
Блог
Принципи відбору замовлення, зміст замовлення, сроки в е-каталогах, дії постачальника після відбору, випадки анулювання і видалення пропозиції з Е-каталогу.
Блог
Які саме вагони є об’єктом оренди? Що потрібно зробити для участі в аукціоні? У чому різниця між орендою та правом перевезення?
Блог
Форми оплати, розрахунки за електроенергію, постанова № 117 – попередня оплата.