Назад до каталогу статей
Новини

ДОТРИМАННЯ БЮДЖЕТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ЗАКУПІВЕЛЬ: ЩО РОЗ’ЯСНИЛО КАЗНАЧЕЙСТВО

27 Січня 2020

У статті аналізували положення листа-роз’яснення* ДКС щодо перевірки бюджетного законодавства у сфері державних тендерів

Казначейське обслуговування бюджетних коштів передбачає контроль за взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненням за ними платежів. Органи Казначейства здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань, порядок який визначений у БК** та в Порядку***.

Попередній контроль бюджетних зобов’язань 

На етапі реєстрації бюджетних зобов'язань органи Казначейства опрацьовують документи, серед яких – договори про закупівлю товарів, робіт та послуг.

Також казначейство проводить перевірку наявності:

  • у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом;
  • документів, що підтверджують факт взяття бюджетного зобов'язання;
  • документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель;

Казначейство перевіряє відповідність напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми за економічною сутністю видатків й дотримання розпорядником повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та вимог щодо повноти та правильності оформлення поданих ним документів.

Документи, які перевіряє Казначейство у замовника?

Перелік документів, які перевіряє Казначейство до здійснення оплати за договорами про закупівлю, та перелік випадків, в яких такі органи вживають заходи з недопущення здійснення платежів з рахунку замовника згідно з узятим фінансовим зобов'язанням, зазначені у ч. 2. ст. 7 Закону****.

Так, орган Казначейства до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність:

  • договору про закупівлю;
  • річного плану закупівель;
  • звіту про результати проведення процедури закупівлі.

Ці документи підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю шляхом перегляду в електронній системі закупівель.

Випадки, коли Казначейство не реєструє зобов’язання

Так, Казначейство не зареєструє зобов’язання, якщо замовник не надав ті документів, які передбачає Закон та недотримання розпорядниками бюджетних повноважень та обмежень, які є у законодавстві. У такому випадку орган застосовує заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, визначені ст. 117 БК.

Поряд з цим у процесі опрацювання договорів про закупівлю разом із документами, що підтверджують застосування законодавства у сфері публічних закупівель, які замовник оприлюднює в системі Прозоро, у казначеїв можуть постати запитання щодо їх оформлення в частині невідповідності один одному. Якщо вони виявлять невідповідності в зазначених документах – технічні помилки, які неможливо виправити в момент реєстрації бюджетних зобов'язань, то замовники зможуть зафіксувати такі порушення в протоколі, листі, тощо та надати разом з іншими документами до Казначейства.

Та казначеї зауважують, такі дії розпорядника не знімають з нього відповідальності згідно за допущені порушення у закупівлях.

Слід зазначити, що за порушення вимог, установлених Законом, в частині прийняття рішень, вибору і застосування процедур закупівель, відповідальність персонально несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа. У зв'язку з тим, що перелік випадків з недопущення здійснення казначейством платежів з рахунка замовника, визначених ч.2. ст. 7 Закону, є вичерпним, у них немає повноважень втручатися у проведення процедур закупівель. Тож, правова оцінка дій замовника щодо прийняття рішень щодо проведення процедури закупівлі або уникнення її, аналізу додатка до річного плану, вибору конкретної процедури, умов її проведення, які відображені у документах, не охоплюється терміном «перевірка наявності документів» та не входить до повноважень органів Казначейства.

Рішення про початок моніторингу публічних закупівель, який здійснює ДАС та результати такого моніторингу не відносяться до випадків, визначених ч. 2. ст. статті 7 Закону, та не є підставою для призупинення реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів з рахунка замовника.

*Лист ДКС від 11.12.2019 № 24-10-08/21940

**Бюджетний кодекс України

***Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКС України, затвердженим наказом Мінфін України від 02.03.2012 № 309

****Закон "Про публічні закупівлі"

схожi новини

Новини
При визначенні відліку строків у тій чи іншій тендерній процедурі на Prozorro застосовується “відлік з наступного дня”. Учасники державних закупівель отримали трохи більше часу на подання пропозицій, отримання роз'яснень, оскарження та подібні дії в електронній системі закупівель.
Новини
Вже завтра буде оголошено аукціон з приватизації Немирівського спиртзаводу. Чому його вважають одним з найцікавіших об'єктів Укрспирту? Немирівський спиртзавод - це більше 30 об’єктів нерухомості, майже 29 га землі, тисяча одиниць устаткування.
Новини
До завершення прийому пропозицій по деяким лотам Укрпошти залишились лічені дні. Перегляньте на майданчику E-Tender повний перелік найгарячіших аукціонів, щоб не пропустити вигідний шанс придбати або орендувати державне майно.