Назад до каталогу статей
Новини

Медичні закупівлі України спростили кваліфікаційні вимоги для постачальників Prozorro Market

12 Вересня 2022

Довгоочікувана новина для постачальників медичної продукції. Тепер кваліфікація в електронні каталоги в категорію медичних товарів стала набагато простішою.

Зміни потрібні були не тільки для забезпечення більш сприятливих умов роботи бізнесу під час війни, а і для можливості замовникам проводити максимально швидкі та прості закупівлі. Особливо зараз, коли Уряд дозволив замовникам через Prozorro Market проводити закупівлі на будь-яку суму (ПКМУ №169 від 28.02.2022 року).

Нагадаємо, що Prozorro Market це — державний онлайн магазин, принцип якого дуже схожий до більшості інтернет-магазинів. Це наймолодший, однак найпрогресивніший інструмент закупівель у Prozorro, що дозволяє замовнику проводити закупівлю швидше, в порівнянні зі стандартними тендерними процедурами.

Кваліфікація в медичні категорії товарів Prozorro Market 

Кваліфікацію постачальників медичної сфери проводить адміністратор каталогів ДП “Медичні закупівлі України”. Подача документів відбувається через електронний майданчик, для цього потрібно попередньо бути зареєстрованим в електронній системі закупівель.

Спрощення вимог для проходження кваліфікації відбулося в частині надання документально підтвердженого досвіду постачання аналогічного товару. Тепер учасник може обрати один з чотирьох варіантів підтвердження даного досвіду, які передбачають надання довідки про досвід поставки аналогічного товару: 

Варіант 1 

Учасник надає Довідку про наявність досвіду постачання аналогічного товару, про те, що у період не раніше ніж попередніх 3 (трьох) років він має 3 укладених та не розірваних договорів на постачання аналогічних товарів, за результатами закупівель через електронну систему закупівель prozorro.gov.ua

Варіант 2

Учасник надає Довідку про наявність досвіду постачання аналогічного товару, із обов'язковим зазначенням номерів видаткових накладних та дат постачання товарів у період не раніше ніж за останні 3 (три) роки. В такому випадку до довідки обов’язково додаються вказані в довідці копії 10 (десяти) видаткових накладних  з відмітками сторін (підписи та/ або відбитки печатки), які підтверджують факт постачання товарів Учасником за не раніше ніж попередні 3 (три) роки;

Варіант 3

Учасник надає Довідку про наявність досвіду постачання аналогічного товару, із обов'язковим зазначенням номерів податкових накладних та дат постачання товарів не раніше ніж попередні 3 (три) роки. У такому випадку до довідки обов’язково додаються вказані в довідці копії 10 (десяти) податкових накладних з квитанціями (№2), які підтверджують факт постачання товарів Учасником за період  не раніше ніж попередні 3 (три) роки або ж з квитанцією №1 та відмітками «Зареєстровано в ЄРПН» (в накладній) та «Документ прийнято» в квитанції №1.

Варіант 4

Учасник надає Довідку про наявність досвіду постачання аналогічного товару, із обов'язковим зазначенням номерів фіскальних чеків та дат постачання товарів  за період не раніше ніж попередні 3 (три) роки. В такому випадку до довідки обов’язково додаються вказані в довідці копії 10 (десяти) фіскальних чеків, які підтверджують факт реалізації товару учасником за період не раніше ніж попередні 3 (три) роки.

Ознайомитися з інструкцією, як знайти оголошений відбір до кваліфікацію в медичні е-каталоги можна ознайомитися, перейшовши за посиланням.


  • Яких МЗУ очікує результатів від таких змін?
Тепер постачальники матимуть ширші можливості на підтвердження свого досвіду постачання аналогічних товарів. Ці зміни спростять кваліфікацію в Prozorro Market не лише для великих компаній, а й для середнього та малого бізнесу. Тож ми очікуємо, що все більше постачальників будуть продавати через Prozorro Market та розширювати таким чином свої ринки збуту.

  • На що обов'язково варто звернути увагу постачальникам при кваліфікації? Які типові помилки?
Найпоширенішими помилками постачальників при кваліфікації є звичайна неуважність при формуванні пакету документів. Ми наполегливо радимо уважно читати Оголошення в категорію, щоб не пропустити жодного з необхідних документів. Також важливо, аби всі видаткові накладні, податкові або фіскальні чеки відповідали саме тій категорії, в яку кваліфікується постачальник. Мова про відповідність 4 знаку CPV коду.

  • Чи відбувся ріст попиту серед медичних замовників до інструменту каталогів після прийняття змін до Постанови №169?
Об'єм закупівель у липні зріс у 4 рази в порівнянні з минулим місяцем. Суми укладених угод теж суттєво зросли, адже з'явилися закупівлі, які перевищують 200 тис. грн. Постачальники стали більше використовувати інструмент Запиту цінових пропозицій.

  • Які подальші плани розвитку каталогу в медичній частині?
Обмеження щодо суми закупівлі зникли, інструмент став значно популярнішим через замовників, які потребують різних медичних товарів та закуповують на великі суми. Тож ми почали отримувати багато звернень щодо розширення асортименту е-каталогу. Зараз ми активно створюємо категорії лікарських засобів. До кінця року плануємо створити всі найбільш популярні категорії фармацевтичної продукції - їх буде понад 120. Окрім цього, плануємо створювати категорії медичного обладнання та послуг для його обслуговування. Адже Prozorro Market є набагато зручнішим інструментом закупівель у порівнянні з іншими і замовники хочуть його використовувати.

Отже, підсумовуючи вищезазначене, ми також чекатимемо появу нових категорій фармацевтичної продукції та медичного обладнання. Що в свою чергу сприятиме розміщенню додаткових пропозицій від постачальників.

Враховуючи зростаючий попит серед державних замовників, викликаний в тому числі Постановою 169 (можливість купувати в каталогах без обмежень по сумам договорів) , ми будемо також оперативно інформувати про оголошення нових відборів в категоріях медичної продукції на Prozorro Market.

Якщо у вас залишилися запитання, телефонуйте за номером 0 800 30 77 55 (безкоштовно в межах України) або пишіть на e-mail support@e-tender.ua

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Новини
Проект Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Новини
В статті розглянуті можливі випадки, при яких в замовників може не бути технічної можливості використання Prozoro та яким чином це документально підтвердити
Новини
Оголошені нові відбори постачальників в електронні каталоги Прозорро Маркет