Назад до каталогу статей
Блог

Нові ДБН: проектування доріг та метрополітенів. 06.2019

11 Червень 2019

Нове у будівництві. ДБН: проектування доріг та метрополітенів. Введення обмеження відхилень, розрахунки можливих ризиків на об’єктах. Створення е-кабінет забудовника

НОВЕ У БУДІВНИЦТВІ.

ДБН: проектування доріг та метрополітенів. Введення обмеження відхилень, розрахунки можливих ризиків на об’єктах. Створення е-кабінет забудовника

 

Розрахунок можливих ризиків на об’єктах

Нові ДБН В.1.2-14:2018 «Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд» розроблений на заміну застарілих ДБН 2009-го. Нові норми вступили в дію з 01.01.2019-го.

Текст норм: https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_v_1_2_14/1-1-0-1826

У нових ДБН введені вимоги, згідно з якими розраховуються можливі ризики на об’єктах, прогнозуються аварійні ситуації та можливі збитки в результаті їх виникнення.

За підрахунками експертів це сприятиме підвищенню безпеки та надійності будівель у цілому на 30%.

Зокрема, у нових нормах:

  • надано нову методику оцінки ризиків і можливих збитків;
  • уточнено вимоги до розрахунку надійності будівель із значними наслідками (СС3);
  • прописано чіткі вимоги щодо розрахунку надійності при реконструкції та капремонті.

Крім того, для підвищення безпеки та інформування про загрозу життю і здоров’ю для об’єктів зі значним класом наслідків (СС3), наприклад, житлових комплексів, ТРЦ, стадіонів, шкіл, великих лікарень, вокзалів, аеропортів, театрів, музеїв, передбачають обов’язкове встановлення автоматичних систем моніторингу та управління. Це забезпечить реалізацію необхідних термінових заходів для евакуації людей у випадку пожежі чи іншої аварійної ситуації.

 

Будівництво доріг: обов’язкові норми щодо розриву смуг, проектування кривих

Нова норма міститься у змінах до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво». І з першого вересня при новому будівництві, реконструкції чи капремонті швидкісних трас (доріг І категорії) повинні обов’язково передбачати технологічні розриви дорожнього огородження за розділювальною смугою не рідше ніж через кожні 10 км. Це необхідно для того, щоб у разі надзвичайних ситуацій спеціальна техніка — швидка, пожежна, снігоприбиральна машина, могла зручно проїхати за призначенням.

Також відповідно до змін звужується ширина лівих смуг руху на дорогах І категорії – з 3 і більше смугами руху в одному напрямку. Тепер вона складатиме 3,5 м замість 3,75 м.

Крім того, новими змінами встановлено нову ширину зупиночної смуги руху на дорогах вищих категорій (І-ІІ категорій) – 3 м замість 2,5 м.

Також у нових змінах до ДБН встановлені сучасні та більш безпечні вимоги до проектування горизонтальних та вертикальних кривих. Це актуально для гірських трас, трас на іншому складному ландшафті тощо. Завдяки встановленню більш безпечних мінімальних радіусів кривих нові дороги проектуватимуться з кращою видимістю.

Текст норм: http://dreamdim.ua/wp-content/uploads/2018/12/DBN-V1214-2018.pdf

Будівництво метрополітенів: нові вимоги до пожежогасіння, встановлення автоматизованих систем

Нові ДБН «В.2.3-7-2018 Метрополітени. Споруди транспорту» розроблені на заміну чинних наразі ДБН В.2.3-7-2010 . Вони поширюються на проектування та будівництво нових, реконструкцію, капітальний ремонт та технічне переоснащення існуючих ліній, окремих споруд та пристроїв метрополітену.

Нові норми вступають у дію з 01.09.2019-го.

Текст норм: https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-201

І передбачають при проектуванні метрополітенів обов’язкове влаштовувати автоматизовані системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій. Це необхідно для швидкого виявлення можливих загроз безпеці людей та оперативного реагування для їх уникнення.

Автоматизовані системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій полягають в облаштуванні на об’єкті спеціальних датчиків контролю деформації будівельних конструкцій. Вони дозволяють автоматично виявляти загрози виникнення надзвичайної ситуації, наприклад, тріщину в стіні або ризик загоряння, після чого оперативно сповіщають про це на диспетчерський пункт. Крім цього, такі системи максимально виключають вплив людського фактора на виявлення загроз, що також сприяє підвищенню безпеки.

Автоматичні установки для раннього виявлення надзвичайних ситуацій розраховані на можливе виявлення пожеж, замикань, затоплень, обвалів та інших ситуацій природного і техногенного походження. Вони влаштовуються відповідно до вимог ДБН В.2.5-76:2014 «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення».

Текст ДБН: http://deos-release.com/image/catalog/img/pdf/DBN%20V.2.5-76%202014.pdf

Також у нових ДБН розширені вимоги до пожежної безпеки та пожежогасіння в метрополітенах. Так, оновлено і вдосконалено системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, системи протидимного захисту та підпору повітря, автоматизації та диспетчеризації протипожежних систем.

 

Обмеження отримання погодження низки відхилень від ДБН

Прийняли наказ*, яким обмежили отримання погодження низки відхилень від ДБН при здійсненні нового будівництва або реконструкції. Наприклад, при будівництві АЗС скорочувати відстань від них до найближчих будинків і зупинок громадського транспорту, зменшувати розміри гостьових стоянок на прибудинкових територіях тощо. Наказ опублікований і набрав чинності 04.06.2019-го.

Перелік всіх конкретних будівельних норм, щодо яких тепер відхилення неможливі та у погодженні гарантовано буде відмовлено, розроблений спільно з урядово-громадською ініціативою «Разом проти корупції», фахівцями та експертами галузі, а також громадськістю.

У «червоних списках» міститься близько 60 будівельних «табу», на які гарантовано не можна буде отримати погодження відхилення від ДБН.

Наприклад:

- скорочення визначених відстаней від автозаправних станцій до найближчих будинків і зупинок громадського транспорту при будівництві цих АЗС;

- скорочення визначених відстаней від гаражів і відкритих автостоянок до дитсадків, шкіл, лікарень;

- зменшення розмірів майданчиків для гостьових автостоянок на прибудинкових територіях;

- зменшення більш ніж на 20% розмірів майданчиків для відпочинку дорослого населення;

- зменшення площ земельних ділянок дитсадків, шкіл та інших закладів освіти, медичних закладів, санаторіїв, центрів надання адмінпослуг (ЦНАП) та інших адмінбудівель при проектуванні нових кварталів чи мікрорайонів;

- зменшення більш ніж на 30% мінімальних показників озеленення територій дитсадків, закладів охорони здоров’я, культурно-рекреаційних закладів;

- обмеження щодо розміщення нових дачних і садових будинків в межах лісів, лісопарків, на території охоронних, заповідних і курортних зон

тощо.

З повним списком можна ознайомитися за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1QYUnLb-VVsZxjeJwzSTDYMKj5_lbkee6/view

*Наказ Мінрегіону № 48 від 01.03.2019 набрав чинності.

Е-кабінет забудовника: покращення якості контролю робіт

Для запровадження ефективного та прозорого контролю у будівництві наразі розроблена концепція повного реформування діяльності ДАБІ і план реалізації цієї концепції. Один із важливих кроків в її рамках – впровадження ефективного е-кабінету забудовника, де швидко та зручно можна буде отримувати дозвільні документи у будівництві, як це відбувається у всьому цивілізованому світі. Для цього Мінрегіон розробляє порядок функціонування е-кабінету.

Окрім запровадження ефективного е-кабінету забудовника для вирішення цих питань концепція передбачає:

  • розробку дієвого механізму притягнення до відповідальності посадових осіб органів Держархбудконтролю за порушення у сфері містобудівної діяльності;
  • запровадження дієвого механізму контролю за діяльністю експертних організацій;
  • розроблення і запровадження інформаційної кампанії ДАБІ з підвищення рівня поінформованості громадян щодо надання послуг у сфері містобудівної діяльності;
  • внесення низки змін у інші закони та підзаконні акти.

Передбачають, що створення електронного кабінету забудовника і здійснення всіх дозвільних процедур у будівництві в електронному форматі суттєво спростить діяльність у будівництві та покращить якість контролю робіт.

похожие новости

Блог
Внесли зміни до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та Порядку визначення предмета закупівлі
Блог
Розглянули, які документи слід подавати замовнику до органів казначейства, аби зареєструвати зобов'язання за договором, його додатковими угодами та авансом
Блог
У жовтні починає діяти Кодекс про банкрутство. Який запроваджує й регулює продаж майна боржників виключно на аукціоні в електронній системі. В статті коментуємо порядок проведення такого аукціону згідно з новими правилами.