Назад до каталогу статей
Новини

НОВИЙ ЕТАП РОЗВИТКУ PROZORRO: КРИТЕРІЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПЕРЕВОДЯТЬ В ЕЛЕКТРОННИЙ ФОРМАТ

04 Грудня 2020

Невідповідність критеріям доброчесності - одна з підстав для відмови в участі у публічній закупівлі. Тепер ці вимоги стають більш формалізованими - їх потрібно вказувати у електронних полях. Знизиться ймовірність помилок при наданні підтверджуючих документів. Як результат - менше відхилених пропозицій. Після 3 грудня новий функціонал діє на майданчику E-Tender. Зміни торкнуться усіх процедур в системі Прозорро, окрім спрощених та допорогових закупівель.

Про критерії доброчесності 

Критерії доброчесності визначені у статті 17 Закону “Про публічні закупівлі”. Постачальник відповідає таким  критеріям, якщо він не порушував конкурентного та антикорупційного законодавство і не має податкової заборгованості.

Тепер у системі Prozorro усі критерії доброчесності будуть виводитися у вигляді електронних полів.  Щоб підтвердити свою відповідність критерію, постачальник має або завантажити електронний документ, або надати коментар (заяву) у відповідному електронному полі.

Невідповідність критеріям - підстава для відмови в участі у тендері

Передбачено 9 підстав (за статтею 17 Закону), через які замовник має право відмовити постачальнику в участі у закупівлі. Постачальник надає документальні підтвердження того, що 7 із цих 9 підстав не можуть бути застосовані до нього.

Зокрема постачальник підтверджує, що не причетний до вчинення (або не має):

  • злочинів, учинених з корисливих мотивів;
  • економічних правопорушень;
  • корупційних правопорушень;
  • правопорушень, пов'язаних з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
  • заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів);
  • порушених справ про банкрутство;
  • інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.

Є ще дві підстави, докази існування яких має надати Замовник:

  • виявлення факту зв'язку Учасника з іншими учасниками процедури або Замовником;
  • виявлення факту наміру впливу на прийняття рішення Замовника.

Надати докази по цих двох підставах Замовник може на етапах кваліфікації або пре-кваліфікації (в залежності від типу процедури).

Передбачено, ще один критерій (десятий) - мова. Оскільки, вся тендерна документація документація має готуватися українською мовою, то постачальник буде ставити лише підтвердження цьому критерію. 

Замовнику: як зміниться публікація тендера 

Саме на етапі оголошення закупівлі Замовник вказує підстави. Тепер на майданчику Е-Тендер публікація закупівлі розбита на три умовні кроки:

1) заповнення обов'язкових полів при створенні оголошення про закупівлю; 

2) встановлення вимог щодо критеріїв доброчесності;

3) публікація закупівлі.  

Перший крок - заповнення електронних полів на сторінці “Створити нову закупівлю” - лишається без змін. Після того, як всі необхідні поля будуть заповнені потрібно натиснути кнопку “Додати документи та критерії”.  Система відкриє для вас нове вікно (другий крок). У цьому вікні потрібно буде заповнити електронні поля підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (Мал. 1). У вікні Замовник може завантажити документи з типами “тендерна документація” та “кваліфікаційні критерії”. 

Мал. 1

Далі, для кожної підстави потрібно буде обрати один з чек-боксів: “Документ” чи “Заява” (Мал. 2). Якщо Замовник обирає чек-бокс “Документ” - це означає, що від постачальника вимається підтверджуючий документ, щодо того чи іншого критерія.  Замовнику заповнювати поле “Заголовок” у таком випадку не обов'язково.

Якщо обрано чек-бокс “Заява” - постачальник вказує інформацію в електронному полі.

Потрібно також обов'язково заповнити поле “Заголовок”.

У полі “Документ” замовник може обрати попередньо завантажений документ із типом  "кваліфікаційні критерії".


Мал. 2

Мова, якою повинна готуватись тендерна документація, за замовчуванням, українська. Отже, по критерію “Мова”, замовнику не потрібно «Додавати спосіб» (Мал. 3).  Постачальник потім поставить лише «погодження» при поданні своєї пропозиції.

Мал. 3

Відзначимо, що після того як закупівля буде опублікована (третій крок) в системі, всі бажаючі зможуть проглянути деталі цього тендера та дізнатись, які вимоги встановив замовник щодо критеріїв доброчесності (Мал. 4).  

0

Мал. 4

У Замовника є можливість редагувати підстави, але тільки тоді, коли закупівля знаходиться в статусі “Чернетка” або “Очікування пропозицій”. Якщо Замовник змінить один з параметрів в електронних полях підстави, система відразу сповістить про це постачальників, які подали свої пропозиції на тендер. Постачальник  має зайти в систему, перевірити змінену інформацію і підтвердити дійсність своєї пропозиції, оновити її чи відкликати.

Постачальнику: як зміниться подання пропозиції

На всі вимоги, які встановив Замовник під час публікації тендеру, Постачальник має надати свої відповіді. Відбувається це на етапі подання пропозиції до тендеру. 

Але, щоб отримати доступ до вікна з електронними полями вимог, спочатку Постачальник має натиснути чек-бокс “Підтверджую відповідність критеріям прийнятності, встановленим замовником в тендерній документації” (Мал. 5).

0

Мал. 5

Далі можна буде вказати суму пропозиції, завантажити документи з типом “Документи що підтведжують кваліфікацію” (кнопка “Додати файл”) та, після натискання кнопки “Надати відповід на критерії”, перейти до самих відповідей (Мал. 6).

Мал. 6

У якому вигляді постачальник подає відповіді:

Обирається спосіб вказаний замовником у вимозі (“Документ” або “Заява”);

У полі “Документ” можна вказати номер документу попередньо завантажений до пропозиції із типом - "Документи, що підтверджують кваліфікацію";

Поля “Заголовок” та “Опис” заповнюються  інформацією, яку містить пояснення постачальника щодо тої чи іншою підстави;  У відповіді по критерію стосовно заборгованості з податків та зборів учаснику потрібно зазначити:  має він таку заборгованість, чи ні.  Якщо Постачальник має заборгованість, то в нього є можливість вказати:

  • суму існуючої заборгованості;
  • характер існуючої заборгованості;
  • причини виникнення існуючої заборгованості;
  • заходи, які він здійснив щодо розстрочення такої заборгованості.

Новий функціонал діятиме для всіх процедур (відкриті торги, конкурентний діалог, рамкова угода тощо) у системі Прозоро, окрім спрощених та допорогових закупівель.

Якщо виникають будь-які запитання щодо оголошення тендеру або участі в тендері, звертайтеся до нас:

0 800 30 77 55 (в межах України безкоштовно), support@e-tender.ua

З повагою Е-Тендер!

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Новини
Укрзалізниця пропонує послугу перевезення з узгодженими строками та обсягами у вагонах перевізника. Електронні аукціони з реалізації цієї послуги відбудуться в Прозорро.Продажі 18 та 19 січня 2021 року. Зареєструватись на аукціон можна на майданчику E-Tender.
Новини
У Prozorro.Продажі опубліковані 22 нових лоти з продажу майна компаній «Сандора» та «Вімм-Білль-Данн». На продаж виставлена спеціальна техніка: термобудки Mercedes-Benz, молоковози, причепи тощо.