Назад до каталогу статей
Корисні статті

Новий формат Prozorro+. Зміна концепції проекту

10 Липень 2022

Початок Prozorro+

Коротко нагадаємо вам про те, що передумовою створення окремого маркетплейсу Prozorro+ стала проблема пошуку постачальників для укладення прямих договорів.

В умовах, коли 39% компаній вже зупинили свою діяльність і ще 20% практично перестали працювати (станом на березень за даними опитування KSE та Gradus), купувати стало складно. Задача полягала в тому, щоб виявити працюючий бізнес та проінформувати його про потреби замовника. Зусиллями майданчиків та ДП “Прозорро” було реалізовано окрему платформу, де замовники розміщували свої потреби в закупівлях, а бізнес бачив консолідовану інформацію.

Згодом стало зрозумілим, що подібна система вирішить не тільки питання пошуку працюючого бізнесу, а й зможе стати ресурсом для публікації потреб замовників (а також місцевих органів влади та ОВА) у товарах гуманітарного спрямування в умовах відсутнього фінансування. 

В країні не має єдиного державного ресурсу для збору та управління потребами державних замовників, територіальних громад та ОВА в часи війні, в результаті чого є такі невирішені проблеми:

  • відсутність централізованого збору потреб;
  • не можливо управляти потребою (внести зміни, доповнити, скасувати ін.);
  • не має інструменту для моніторингу статусу їх виконання;
  • потреби дублюються в різних системах і як наслідок додаткова робота виконавцям та ін.

Тепер Prozorro+ стає робочим інструментом для розміщення потреб у забезпеченні населення, що постраждало від військових дій, внутрішньо переміщених осіб, незахищених верств населення, які потребують допомоги в товарах першої необхідності, засобах гігієни та медикаментах, виробах домашнього текстилю, одязі/взутті, побутових приладах для ВПО тощо.
В планах також інтеграція ї із системами управління складами/волонтерськими системами (система гуманітарної допомоги).

То що ж змінилося із самою концепцією

З 24 червня 2022, коли КМУ повернув для більшості замовників обов'язкові закупівлі через електронний каталог Prozorro Market або спрощену закупівлю, потреба в окремому маркетплейсі відпала і користувачі можуть продовжувати використовувати вже існуючі інструменти.

Тобто, як і раніше, якщо організація Замовника має кошти, то закупівля має відбуватися вже не через прямі договори, а із використанням електронного каталогу або спрощеної закупівлю (мова йде про суми від 50 тис. грн).  
Якщо ж фінансування не має, замовник може опублікувати інформацію про Потребу через функціонал Prozorro Market. 
 

Як це працює на майданчику

Тепер потребу можна буде опублікувати через звичний для вас інтерфейс кабінету замовника, використовуючи інструменти електронного каталогу.
Команда Е-Тендер вже здійснила відповідні доопрацювання і вони доступні для вас. З інструкцією ви можете ознайомитися 
тут.

Як буде задовольнятися потреба замовника

Prozorro направить зусилля на пошук фінансування, надавши відповідну інформацію донорам, волонтерським організаціям та гуманітарними штабами.

Prozorro+ вже співпрацює з ГО “Електронна демократія”, Razom for Ukraine, гуманітарним штабом при Палаці мистецтв міста Львова та закликаємо до ширшої співпраці обласні військові адміністрації, донорські організації та гуманітарні штаби.
Безумовно, основна перевага такої реалізації – це можливість підтримати діяльність замовникам, місцевих органів влади та ОВА. Але це також сприятиме у вирішенні наступних питань:

  • обласні військові адміністрації зможуть бачити актуальну потребу замовника зі свого регіону, задовольнити її наявною гуманітарною допомогою або відслідкувати її закриття іншими джерелами;
  • єдине консолідованого місце збору потреб та можливості моніторити їх задоволення;
  • фіксація найтерміновіших потреб та оперативного їх виконання, що допоможе у розподілі гумдопомоги.

Про подальший розвиток Prozorro+ триматимемо вас в курсі. 

Якщо у вас виникли питання або потрібна допомога консультанта служби пітримки, звертайтеся: 

0 800 30 77 55 (безкоштовно в межах України) або support@e-tender.ua

Разом до перемоги!

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
З 19 серпня 2022 року набули чинності зміни до приватизаційного законодавства. Нові строки, кількість аукціонів, порядок ініціації приватизації, порядок оплати за об’єкт тощо. А головне, навіть, великі об’єкти понад 250 млн. грн. тепер будуть продаватися на аукціонах Прозорро.Продажі, але після завершення воєнного стану.