ДАЙДЖЕСТ НОВИН ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТА ПРОДАЖІВ
03 червня 2019
Огляд новин 27 травня – 02 червня
ProZorro заощадило майже 80 млрд.грн державних коштів
За чотири роки існування система електронних закупівель ProZorro заощадила майже 80 млрд. грн державних коштів. Про це повідомили в Мінекономрозвитку. Така економія й для платників податків. А для українського бізнесу це вилилося в те, що в нас найбільша частка малого і середнього бізнесу в закупівлях в Європі.
Більше половини опитаних вважає, що реформа публічних закупівль призвела до суттєвого зменшення корупції й проблем у закупівлях.
МЕРТУ роз’яснило щодо укладення та виконання рамкових угод
МЕРТУ опубліковано лист № 3304-04/22470-06 від 29.05.2019 «Щодо укладання і виконання рамкових угод». В листі, зокрема, йдеться про основні етапи укладення та особливості виконання рамкових угод. Так, застосування яких надає можливість замовникам забезпечити економію часу та адміністративні ресурси на строк до 4 років при цьому витративши на їх укладання витрати та ресурси всього один раз. Також у листі наголошується, що для здійснення придбання товарів або послуг замовники,
- по-перше, проводять процедуру відкритих торгів, за результатами якої укладає рамкову угод;
- по-друге, здійснюють відбір згідно з умовами укладеної угоди, за результатами якої укладається власне - договір про закупівлю.
Про заповнення форм документів та зміни до наказу № 490
МЕРТУ опубліковано лист № 3304-04/22177-06 від 28.05.2019 «Щодо змін, внесених до наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490».
Яким, зокрема, зазначило, що згідно з інформацією, наданою ДП «ПРОЗОРРО», на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель відображення полів:
Вид предмета закупівлі,
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків),
Номер додаткової угоди,
Сума договору після внесення змін.
Завершені та доступні до заповнення замовниками, а також оновлено друковані форми з їх наявністю.
Разом з цим, інші пункти відображені в таких полях:
- Конкретна назва предмета закупівлі (Джерело фінансування закупівлі);
- Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін).
Та з огляду на викладене, у друкованих формах документів у сфері публічних закупівель, заповнена інформація буде відображена у вказаних полях, з урахуванням змін внесених наказом.
Більше про зміни читайте у статті: https://e-tender.ua/news/zmini-do-form-dokumentiv-pro-zakupivli-shcho-kazhe-mertu-291?fbclid=IwAR006yLWQrHKAd6x1khOpilcIazuPLS-d0XYb18XU0L8AE55xdcAZRaiCH8
Створення е-кабінету забудовника
Створення електронного кабінету забудовника і здійснення всіх дозвільних процедур у будівництві в електронному форматі суттєво спростить діяльність у будівництві та покращить якість контролю робіт.
Для запровадження ефективного та прозорого контролю у будівництві наразі розроблена концепція повного реформування діяльності ДАБІ і план реалізації концепції. Один із важливих кроків в її рамках – впровадження ефективного е-кабінету забудовника, де швидко та зручно можна буде отримувати дозвільні документи у будівництві, як це відбувається у всьому цивілізованому світі. Для цього Мінрегіон розробляє порядок функціонування е-кабінету. Найближчим часом він буде поданий на погодження інших зацікавлених центральних органів виконавчої влади.
Окрім запровадження ефективного е-кабінету забудовника для вирішення цих питань концепція передбачає:
розробку дієвого механізму притягнення до відповідальності посадових осіб органів Держархбудконтролю за порушення у сфері містобудівної діяльності;
запровадження дієвого механізму контролю за діяльністю експертних організацій;
розроблення і запровадження інформаційної кампанії ДАБІ з підвищення рівня поінформованості громадян щодо надання послуг у сфері містобудівної діяльності;
внесення низки змін у інші закони та підзаконні акти.
Закупівлі на виборах: МЕРТУ пропонує два шляхи
МЕРТУ запропонувало ЦВК два шляхи розв’язання проблеми із закупівлями на виборах. Так на думку МЕРТУ, виведення ЦВК з-під дії Закону суперечить європейській практиці та може призвести до здійснення закупівель у непрозорий, неефективний спосіб, а також створить умови для зловживань під час укладення та виконання договорів закупівель. Для того, щоб ЦВК здійснити закупівлі вчасно та відповідно до норм чинного законодавства, МЕРТУ запропонувало два шляхи розв’язання проблеми:
- МЕРТУ підготувало наказ № 898 від 24.05.2019, який дозволить ЦВК розбити великі закупівлі на менші та провести переговорні процедури. При цьому вся інформація про обсяги закупівлі та виконавців договору буде відображена у системі електронних закупівель Prozorro. Наказ буде заюстований та набуде чинності найближчим часом, як тільки ЦВК погодить його текст.
- Ухвалити компромісний законопроект про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі», який перший тиждень тому офіційно був направлени ВРУ. Законопроект тимчасово, а саме на період проведення дострокових виборів до Парламенту, виводить ЦВК з-під дії закону «Про публічні закупівлі». Не зважаючи на те, що така практика суперечить відповідним директивам ЄС, МЕРТУ висловило готовність піти на зустріч ЦВК у цьому питанні.
Вдосконалено ДБН щодо проектування культурних закладів в ТРЦ
Вдосконалено ДБН щодо проектування культурних закладів в ТРЦ з урахуванням умов безпечної евакуації. У нових ДБН щодо закладів культури та дозвілля були вдосконалені норми щодо проектування культурних та розважальних закладів із глядацькими залами, які знаходяться у ТРЦ, в частині обов’язкового урахування необхідного часу для безпечної евакуації людей. Тобто чітко визначено, скільки має тривати евакуація людей з таких закладів у складі ТРЦ.
Це дозволить на 25% зменшити кількість травм під час евакуації і підвищити безпеку людей у разі надзвичайних ситуацій.
Нові ДБН будуть опубліковані найближчим часом, після чого орієнтовно через 3 місяці вступлять в силу.
Відповідно до пожежних вимог, при проектуванні закладів культури має бути дотриманий необхідний час евакуації людей. Він залежить від ступеня вогнестійкості споруди. Наприклад, евакуація з будівлі І та ІІ ступенів вогнестійкості має здійснюватися протягом 6 хвилин, ІІІ-ІV ступенів – 4 хвилин, V ступеня – 3 хвилин.
У випадку проектування того ж кінотеатру у торговельно-розважальному центрі евакуація людей має здійснюватися так, щоб з приміщення кінотеатру можна було безпечно евакуюватися на вулицю протягом встановленого часу – від 3 до 6 хвилин залежно від ступеня вогнестійкості.
При цьому потрібно обов’язково враховувати пропускну можливість евакуаційних виходів – як із глядацьких залів кінотеатру, так і з самого торговельно-розважального центру. Це дозволить здійснювати евакуацію людей безпечно та без травмування.
Нові ДБН В.2.2-Х:201Х «Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади» розроблені на заміну чинних ДБН 2005 року.
Підвищили надійність та безпеку будівель завдяки сучасним вимогам до розрахунку ризиків
У ДБН нормах щодо забезпечення надійності та безпеки будівель при проектуванні та будівництві введені вимоги, згідно з якими розраховуються можливі ризики на об’єктах, прогнозуються аварійні ситуації та можливі збитки в результаті їх виникнення.
Нові норми вступили в дію з 1 січня 2019 року.
Зокрема, у нових нормах:
- надано нову методику оцінки ризиків і можливих збитків;
- уточнено вимоги до розрахунку надійності будівель із значними наслідками (СС3);
- прописано чіткі вимоги щодо розрахунку надійності при реконструкції та капремонті.
Крім того, для підвищення безпеки та інформування про загрозу життю і здоров’ю для об’єктів зі значним класом наслідків (СС3), наприклад, житлових комплексів, ТРЦ, стадіонів, шкіл, великих лікарень, вокзалів, аеропортів, театрів, музеїв, передбачається обов’язкове встановлення автоматичних систем моніторингу та управління. Це забезпечить реалізацію необхідних термінових заходів для евакуації людей у випадку пожежі чи іншої аварійної ситуації.
Нові проекти змін від МЕРТУ
Мінекономрозвитку опубліковано проекти наказів на обговорення проекти наказів:
- «Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі».
- «Про внесення змін до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі».
Переглянути зміст проектів та проголосувати за них, можете на сайті МЕРТУ: http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=b05bb601-3d74-4ffc-9e7f-e70687a82f97&title=ProektNakazuMinisterstvaEkonomichnogoRozvitkuITorgivliUkrainiproVnesenniaZminDoPoriadkuRozmischenniaInformatsiiProPublichniZakupivli
Новий оптовий ринок електроенергії перенесуть з 1 липня на 1 жовтня
Зареєстрований законопроект № 10318, яким пропонується перенести запуск нового оптового ринку електроенергії на три місяці - з 1 липня на 1 жовтня.
Також проект передбачає введення право НКРЕКП встановлювати граничні ціни на ринку «на добу вперед», внутрішньодобовому ринку, балансуючому ринку і за двосторонніми договорами між учасниками енергоринку.
У випадку прийняття цього документу, не пізніше 1 серпня учасники ринку, крім споживачів, зобов'язані будуть здійснити всі тестові операції з купівлі-продажу е/е на всіх сегментах нового ринку.
Планується, що до початку роботи нового ринку держпідприємство «Енергоринок» продовжуватиме укладати договори на купівлю електроенергії за «зеленим» тарифом.
Крім того, в Законі «Про альтернативні джерела енергії» пропонується змінити формулювання положень, які регламентують надання «зеленого» тарифу домогосподарствам. Автори законопроекту очікують, що такі зміни врегулюють питання надання «зеленого» тарифу наземним домашнім сонячним електростанціям.