Назад до каталогу статей
Блог

Оренда вагонів: про прості правила для учасників

14 Травня 2019

Які саме вагони є об’єктом оренди? Що потрібно зробити для участі в аукціоні? У чому різниця між орендою та правом перевезення?

Аліна Близнюк

ОРЕНДА ВАГОНІВ: ПРО ПРОСТІ ПРАВИЛА ДЛЯ УЧАСНИКІВ 


АЛІНА БЛИЗНЮК,

 керівник проекту «Електронні аукціони», електронний майданчик E-Tender.ua


Укрзалізниця завершила першу пробу пілотного проекту продажу вагонів через електронний аукціон. Всього за чотири місяці компанія провела 1 600 аукціонів у системі «Прозорро.Продажі». Чим досягла зростання ціни на 56%. За час пілоту дохід компанії від оренди вагонів через електронний аукціон склав 1, 4 млн грн.

Наразі Укрзалізниця прийняла рішення про продовження пілотного проекту. 

У статті розказуємо про:

  • які саме вагони є об’єктом оренди
  • що потрібно зробити для участі в аукціоні
  •  у чому різниця між орендою та правом перевезення.

Однією із задач електронного аукціону було визначити ринкову ціну послуги перевезення. Над розробкою електронної процедури оренди працювали: Центр транспортної логістики АТ «Укрзалізниця», електронний майданчик E-Tender та ДП «Прозорро.Продажі».

Прості правила для перевізників, без участі залізничних станцій, суб'єктивних рішень, відкриті дані про результати – все це було тією самою прерогативою, що ставили при розробці процедури та впровадженні пілоту. 

Оренда чи право перевезення вагонами: у чому різниця

Укрзалізниця продає саме послугу з перевезення вантажів вагонами у визначеній кількості, обмеженої часом та рухомим складом. Але зазвичай використовують поняття оренда вагонів.

Найважливіше, що отримує учасник за результатами аукціону – виграє пріоритетне право на отримання вагонів для перевезення. А подачу вагонів переможцям гарантує Укрзалізниця.

Перші аукціони були опубліковані в офісі Центру транспортної логістики Укрзалізниці в Києві. Дві години спільної роботи та перші 14 аукціонів були у системі «Прозорро.Продажі».

Новий ринок у системі завжди потребує більших ресурсів від майданчика E-Tender, адже учасників необхідно адаптувати до нового аукціону та побороти перший спротив змінам. Загалом це займає перші 2-3 аукціони, потім учасники розуміють вже з досвіду більш комфортні умови роботи з організатором.

Що потрібно зробити, аби стати орендарем вагонів?

Аби орендувати вагони перевізнику або експедиторській компанії (підприємству, що надає послуги з перевезення) слід зареєструватись на майданчику E-Tender та прийняти участь в онлайн аукціоні. Всі дії можна зробити за 15 хвилин не відходячи від ноутбуку.

Повна інформація про аукціони відкрита для кожного. І на майданчику E-Tender можна дізнатися про:

актуальні лоти з оренди вагонів Укрзалізниці

стартову та ринкову ціну послуги

напрямки та склад вагонів, що пропонують перевізникам

учасників та переможців аукціону.

Які вагони орендують? 

Зерновози, цементовози, криті вагони, хопер-зерновози, напіввагони - саме такий рухомий склад пропонує Укрзалізниця для перевезення в межах України.

У чому простота процедури оренди вагонів? 

Укрзалізниця не вимагає від учасника підтверджуючих документів, паспортів, довідок тощо, що спрощує процедуру участі в аукціоні. З досвіду роботи з великими державними компаніями знаємо, що вони навпаки вимагають Витяг, протоколи, погоджувальні лист, без яких учасник не може бути переможцем. Що у свою чергу є певним ускладненням для учасників.

З вагонами навпаки: Укрзалізниця встановила, що їм достатньо реєстрації та перевірки майданчиком E-Tender ідентифікаційної інформації про учасника.

І це можна вважати перемогою над бюрократією.

Співпраця з Укрзалізницею – виклик чи перевага? 

Майданчик працює з ЦТЛ Укрзлізницею в межах діючого договору. У порівнянні з іншими державними організаторами, які використовують E-Tender для своїх продажів у співпраці з Укрзалізницею, маємо більше обов’язків. Наприклад,  компанія лише публікує оголошення про аукціони, далі протоколами та завершенням аукціону займається майданчик.

Що стосується комунікації та вирішення термінових питань в межах аукціонів – спеціалісти Укрзалізниці більш ніж оперативні та відповідальні.

Команда E-Tender не могла залишитись осторонь пілоту, адже має великий досвід роботи з електронними аукціонами, як у системі ProZorro так і «ProZorro.Продажі». Усі наші знання та досвід допомагають Укрзалізниці успішно завершувати кожний з аукціонів.

похожие новости
Блог
Принципи відбору замовлення, зміст замовлення, сроки в е-каталогах, дії постачальника після відбору, випадки анулювання і видалення пропозиції з Е-каталогу.
Блог
Форми оплати, розрахунки за електроенергію, постанова № 117 – попередня оплата.
Блог
У статті обговоримо останні зміни у будівельному бізнесі...