Назад до каталогу статей
Блог

Оренда вагонів: про прості правила для учасників

14 Травня 2019

Які саме вагони є об’єктом оренди? Що потрібно зробити для участі в аукціоні? У чому різниця між орендою та правом перевезення?

Аліна Близнюк

ОРЕНДА ВАГОНІВ: ПРО ПРОСТІ ПРАВИЛА ДЛЯ УЧАСНИКІВ 


АЛІНА БЛИЗНЮК,

 керівник проекту «Електронні аукціони», електронний майданчик E-Tender.ua


Укрзалізниця завершила першу пробу пілотного проекту продажу вагонів через електронний аукціон. Всього за чотири місяці компанія провела 1 600 аукціонів у системі «Прозорро.Продажі». Чим досягла зростання ціни на 56%. За час пілоту дохід компанії від оренди вагонів через електронний аукціон склав 1, 4 млн грн.

Наразі Укрзалізниця прийняла рішення про продовження пілотного проекту. 

У статті розказуємо про:

  • які саме вагони є об’єктом оренди
  • що потрібно зробити для участі в аукціоні
  •  у чому різниця між орендою та правом перевезення.

Однією із задач електронного аукціону було визначити ринкову ціну послуги перевезення. Над розробкою електронної процедури оренди працювали: Центр транспортної логістики АТ «Укрзалізниця», електронний майданчик E-Tender та ДП «Прозорро.Продажі».

Прості правила для перевізників, без участі залізничних станцій, суб'єктивних рішень, відкриті дані про результати – все це було тією самою прерогативою, що ставили при розробці процедури та впровадженні пілоту. 

Оренда чи право перевезення вагонами: у чому різниця

Укрзалізниця продає саме послугу з перевезення вантажів вагонами у визначеній кількості, обмеженої часом та рухомим складом. Але зазвичай використовують поняття оренда вагонів.

Найважливіше, що отримує учасник за результатами аукціону – виграє пріоритетне право на отримання вагонів для перевезення. А подачу вагонів переможцям гарантує Укрзалізниця.

Перші аукціони були опубліковані в офісі Центру транспортної логістики Укрзалізниці в Києві. Дві години спільної роботи та перші 14 аукціонів були у системі «Прозорро.Продажі».

Новий ринок у системі завжди потребує більших ресурсів від майданчика E-Tender, адже учасників необхідно адаптувати до нового аукціону та побороти перший спротив змінам. Загалом це займає перші 2-3 аукціони, потім учасники розуміють вже з досвіду більш комфортні умови роботи з організатором.

Що потрібно зробити, аби стати орендарем вагонів?

Аби орендувати вагони перевізнику або експедиторській компанії (підприємству, що надає послуги з перевезення) слід зареєструватись на майданчику E-Tender та прийняти участь в онлайн аукціоні. Всі дії можна зробити за 15 хвилин не відходячи від ноутбуку.

Повна інформація про аукціони відкрита для кожного. І на майданчику E-Tender можна дізнатися про:

актуальні лоти з оренди вагонів Укрзалізниці

стартову та ринкову ціну послуги

напрямки та склад вагонів, що пропонують перевізникам

учасників та переможців аукціону.

Які вагони орендують? 

Зерновози, цементовози, криті вагони, хопер-зерновози, напіввагони - саме такий рухомий склад пропонує Укрзалізниця для перевезення в межах України.

У чому простота процедури оренди вагонів? 

Укрзалізниця не вимагає від учасника підтверджуючих документів, паспортів, довідок тощо, що спрощує процедуру участі в аукціоні. З досвіду роботи з великими державними компаніями знаємо, що вони навпаки вимагають Витяг, протоколи, погоджувальні лист, без яких учасник не може бути переможцем. Що у свою чергу є певним ускладненням для учасників.

З вагонами навпаки: Укрзалізниця встановила, що їм достатньо реєстрації та перевірки майданчиком E-Tender ідентифікаційної інформації про учасника.

І це можна вважати перемогою над бюрократією.

Співпраця з Укрзалізницею – виклик чи перевага? 

Майданчик працює з ЦТЛ Укрзлізницею в межах діючого договору. У порівнянні з іншими державними організаторами, які використовують E-Tender для своїх продажів у співпраці з Укрзалізницею, маємо більше обов’язків. Наприклад,  компанія лише публікує оголошення про аукціони, далі протоколами та завершенням аукціону займається майданчик.

Що стосується комунікації та вирішення термінових питань в межах аукціонів – спеціалісти Укрзалізниці більш ніж оперативні та відповідальні.

Команда E-Tender не могла залишитись осторонь пілоту, адже має великий досвід роботи з електронними аукціонами, як у системі ProZorro так і «ProZorro.Продажі». Усі наші знання та досвід допомагають Укрзалізниці успішно завершувати кожний з аукціонів.

похожие новости

Блог
Внесли зміни до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та Порядку визначення предмета закупівлі
Блог
Розглянули, які документи слід подавати замовнику до органів казначейства, аби зареєструвати зобов'язання за договором, його додатковими угодами та авансом
Блог
У жовтні починає діяти Кодекс про банкрутство. Який запроваджує й регулює продаж майна боржників виключно на аукціоні в електронній системі. В статті коментуємо порядок проведення такого аукціону згідно з новими правилами.