Назад до каталогу статей
Новини

ОСКАРЖЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ: ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ ПРОЄКТ ПОСТАНОВИ УРЯДУ

03 Березня 2020

Оскарження публічний закупівель, подання скарги в АМКУ, оскарження тендерної документації, оскарження рішення/бездіяльність замовника, електронна система Прозорро

На сайті Мінекономіки в розділі «обговорення проєктів» з’явився текст постанови «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження».

Нагадаємо, що новий закон «Про публічні закупівлі» передбачив ряд змін у процесі оскарження закупівль. Так, зокрема, з початком введення у дію нового закону:

  • Плата за подання скарги до АМКУ відбуватиметься через систему Прозоро в день подання скарги.
  • Скаргу будуть вносити до реєстру і щодо неї буде формуватися реєстраційна картка. Після цього її не може бути відкликати.
  • Учасник отримає можливість оскаржувати відміну тендеру.
  • З’явилася можливість оскаржувати окремі лоти в багатолотових закупівлях.
  • Плата за подання скарги може бути повернена скаржнику.

Гнучкі тарифи за подання скарги до АМКУ

У проєкті постанови визначені гнучкі тарифи — від 0,3 до 0,6% очікуваної вартості закупівлі.

Який розмір плати і за що?

  • на положення тендерної документації та рішення/бездіяльність замовника до закінчення строку подання пропозицій — 0,3 % від очікуваної вартості (але не менше 2 тис. грн і не більше 85 тис. грн);
  • на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника після розгляду тендерних пропозицій — 0,6% від очікуваної вартості (але не менше 3 тис. грн і не більше 170 тис. грн).

Оплата за скаргу виключно через Прозорро

З початком введення у дію нового закону, передбачать, що плата за подання скарги в АМКУ будуть проводити через електронну систему закупівель, в день її подання. І тільки після цього скарга автоматично потрапить до реєстру скарг.

На який рахунок скаржник буде перераховувати кошти?

Оплату за скаргу потрібно буде перерахувати на спеціально створений рахунок ДП «Прозорро» — або оплатою з карти на сайті, або через безготівковий переказ коштів з банківського рахунку скаржника. Скарга вважатиметься оплаченою з моменту зарахування коштів.

Що із поверненням коштів за задоволену скаргу?

У разі задоволення скарги, скаржнику повертають кошти в повному обсязі. Так, ДП «Прозорро» перерахує їх вам упродовж 2 днів після оприлюднення рішення АМКУ в системі Прозоро. Ще при подачі скарги учасник вказує реквізити, за якими надійде плата в разі успішного оскарження.

Якщо ж скаргу не задовольнили, то упродовж 2 днів ці кошти будуть перераховані до державного бюджету України.

Можливість оскаржити окремо лоти закупівлі

Так, як вже згадували вище, новий закон передбачив можливість оскаржувати окремі лоти в багатолотових закупівлях. І скарга на один лот не буде зупиняти всієї процедури закупівлі. Розмір оплати за скаргу буде розраховуватися від очікуваної вартості лоту, а не всієї закупівлі.

Також нагадуємо, що наразі текст постанови є проєктний, а тому ви можете вносити свої пропозиції. Для цього звертайтеся до Департамент сфери публічних закупівель Мінекономіки.

схожi новини

Новини
Перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Богдан Боруховський розповів, що для учасників аукціонів відмінять реєстраційні внески та знизять розмір комісії на аукціонах
Новини
Торги у Прозорро.Продажі щодо окремого майна Артемівського місця проведення діяльності ДП Укрспирт відбудуться 20 жовтня 2020. Пропозиції від учасників приймаються до 20:03 19.10.2020 року.
Новини
Фонд держмайна України підготував до приватизації 11 спиртзаводів. Найближчим часом будуть оголошені аукціони у Prozorro.Продажі