Назад до каталогу статей
Корисні статті

ОСКАРЖУВАТИ ЗАКУПІВЛІ З КВІТНЯ БУДУТЬ ПО-НОВОМУ: ПОСТАЧАЛЬНИКАМ НА ЗАМІТКУ

11 Березня 2020

Оскарження закупівель в прозорро; новий закон про публічні закупівлі; Антимонопольний комітет України; орган оскарження; оскарження відміни тендера; електронний майданчик; тарифи за подання скарги до АМКУ

Розказали про нові правила подання скарги до органу оскарження. Стаття стане корисною для усіх учасників (скаржників) та потенційних постачальників.

З 19-го квітня уся закупівельна спільнота перейде на нові норми закону «Про публічні закупівлі». І так, зміни у статті 18 передбачені такі:

  • скаргу подають тільки через електронну систему прозоро;
  • оплату за подання скарги будуть повертати;
  • змінилися строки у поданні скарги та процедура додавання документів до органу оскарження;
  • у постачальника з’явилася можливість оскаржувати багатолотові закупівлі.

Про усі ці моменте нижче детальніше.

Скарга та плата за неї – виключно через систему прозорро

Позитивним для усіх трьох сторін (АМКУ, постачальників (учасників) та замовника) є те, що плату за скаргу будуть з квітня проводити вже тільки через систему Прозорро. Нагадаємо, що нині, її справляють на рахунок АМКУ. Скаргу будуть вносити до реєстру скарг і щодо неї формуватимуть реєстраційну картку. Після чого, вона не може бути відхилена. Датою початку розгляду скарги є дата оприлюднення реєстраційної картки в системі Прозоро.

Ще одним позитивним моментом в новому процесі оскарження для учасників є – повернення плати за подання їхньої скарги. Так, скаржникам її повертають  коли орган оскарження:

  • за результатами розгляду скарги приймає рішення про задоволення або часткове задоволення скарги;
  • залишає скаргу без розгляду у випадку, якщо замовник усунить порушення, зазначені в скарзі;
  • приймає рішення про припинення розгляду скарги у випадку, якщо замовник відповідно до закону усуне порушення, зазначені в скарзі.

На сьогодні вже є проєкт постанови Уряду про затвердження розміру за подання скарги до АМКУ. Так, визначені гнучкі тарифи — від 0,3 до 0,6% очікуваної вартості закупівлі. Якщо скарга подана на:

  • положення тендерної документації та рішення/бездіяльність замовника до закінчення строку подання пропозицій - 0,3 % від очікуваної вартості (але не менше 2 тис. грн і не більше 85 тис. грн);
  • прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника після розгляду тендерних пропозицій - 0,6% від очікуваної вартості (але не менше 3 тис. грн і не більше 170 тис. грн).

Нове у строках подання скарги та порядку надання документів до органу оскарження

Строк розгляду скарги складатиме 10 р.д. з дати початку її розгляду, який може бути аргументовано продовжено органом оскарження до 20 р.д.

Строки подання скарги на умови документації та подання скарги після розгляду пропозиції у відкритих торгах з публікацією англійською мовою, залишилися без змін.

Що ж стосується подання документів, то відтепер документи до скарги будуть долучати через електронну систему Прозорро не пізніше ніж за 3 р.д. до дати розгляду скарги.

Додаткова умова для подання скарги

Також учасники отримали можливість за новим законом подавати скаргу й на відміну процедури закупівлі. Скаржник зможе після автоматичної відміни тендеру оскаржити свою дискваліфікацію в межах строку оскарження.

Скарга на багатолотові тендера

Новий закон також передбачив можливість подавати скаргу на один лот в межах процедури закупівлі. Таким чином, скаргу формуватимуть щодо кожного оскаржуваного лота тендера, окремо.

Рішення АМКУ стає чинним з дня його прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками та особами, яких воно стосується.

Якщо рішення замовник не оскаржив до суду, то він виконує його не пізніше 30 днів з дня прийняття його АМКУ.

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Нове законодавство з оренди державного та комунального майна лише почало діяти. У орендодавців виникає багато запитань щодо проведення аукціонів у системі Prozorro.Продажі. Відповіді ви знайдете у матеріалах безкоштовного вебінару «Як бюджетній установі провести успішний аукціон з оренди»
Корисні статті
Приватизація спиртових заводів від ДП "Укрспирт" проходить на акредитованому майданчику E-Tender! Телефонуйте та отримуйте безкоштовний юридичний супровід до повного викупу!
Корисні статті
Як державному замовнику передбачити невідкладні потреби організації у товарах, роботах та послугах на наступний рік? Як, у разі необхідності, внести зміни до річного плану? У Мінекономіки опублікували рекомендації, де роз'яснено, як правильно вчинити у різних суперечливих ситуаціях.