Назад до каталогу статей
Думки експертів

ПЛАНУВАННЯ ПІСЛЯ ДВІЧІ ВІДМІНЕНОГО ТЕНДЕРУ: ПЕРШИЙ КЕЙС ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ

10 Жовтня 2018
Олег Кушнір, головний редактор журналу «Консалт.Інфо», експерт з питань публічних закупівель


Олег Кушнір, головний редактор журналу «Консалт.Інфо», експерт з питань публічних закупівель


КЕЙС 1: Після двічі відміненого тендеру замовником була проведена переговорна процедура закупівлі відповідно до пункту 4 частини 2 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі». Яким чином в такій ситуації здійснювати замовнику планування?

Нагадуємо, переглянути запис вебінару  «7 кейсів планування закупівель» з Олегом Кушніром, головним редактором журналу «Консалт-Інфо» можете за посиланням: https://e-tender.ua/webinar/7-kejsiv-planuvannya-publichnih-zakupivel-15

Спершу зазначимо, усі річні плани згідно з законом замовники розміщують у системі ProZorro через авторизовані електронні майданчики. Так, на майданчику Е-Тендер усі плани замовник створює у розділі «Мій план». Наголосимо, що на майданчику для замовників є чимало зручних можливостей для роботи з річним планом. Так, замовник може:

  • створювати запис річного плану окремо за стрічкою
  • створювати річний план у форматі Excel і відразу загружати його 
  • відправляти річні плани у чернетки
  • роздруковувати річні плани
  • підписувати декілька річних планів одночасно.

Кожен річний план має свій унікальний номер, дата якого відповідає першій події. Наприклад, замовник створив річний план, отримав номер UA-P-2018—08-22-000765-a. У номері дата (2018—08-22) вказує на його першу операцію створення. І ця дата, яка є частиною номера річного плану при подальших внесених змінах до річного плану не змінюється. За нею можна буде зрозуміти, коли саме замовник створив перший запис річного плану.

Як створити та опублікувати річний план закупівель на майданчику Е-Тендер https://e-tender.ua/training-tenders/zamovnikam-prozorro-2/publikaciya-richnogo-planu-zakupivel-40

  • Усе, що замовник створив на майданчику, має бути перевірено у системі ProZorro у частині наявності річного плану на порталі уповноваженого органу і підпису відповідальної особи за його оприлюднення.
  • Наголошуємо, що на ProZorro.gov.ua будь-хто легко та швидко може знайти річний план будь-якого замовника. Ба більше – навіть є можливість його роздрукувати.

Якщо у замовника не відбувається процедура закупівлі, і він переоголошує її, у такому випадку ми рекомендуємо створити новий запис плану – новий рядок плану. І в новому рядку прописати місяць проведення повторної процедури. Якщо ж і друга процедура не вдалася -  замовник створює знову новий рядок запису річного плану, але із зазначенням, що це переговорна процедура закупівлі.

Переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Більше про неї читайте на нашому сайті https://e-tender.ua/training-tenders/teoriya-zakupivel-3/peregovorna-procedura-9

Важливо. Одна процедура – один річний план. Незалежно від результату проведеної процедури. Під кожну процедуру, яку замовник оголошує у системі ProZorro, рекомендуємо робити окремий рядок  у річному плані.

*Ми надаємо таку рекомендацію, аналізуючи практику перевірок закупівель, де контролюючий орган звертає на це увагу – одна процедура – один план.

ВИСНОВКИ до першого кейсу планування:

  • У замовника спочатку річний план на першу процедуру  - відкриті торги.
  • Якщо перша процедура торгів не відбулася – замовник нічого не робить з існуючим річним планом (не змінює, не онуляє). Рекомендуємо залишати його у первинному стані.
  • Замовник планує і оголошує другу процедуру –  відкриті торги. Створює другий рядок у річному плані із зазначенням іншого місяця проведення процедури.
  • Якщо не відбулися успішно і другі відкриті торги, замовник планує переговорну процедуру закупівлі.

Зазначимо, такий підхід є розповсюдженим у практиці. І замовник таким чином показує, що процедура дійсно була запланована, але проведена без успішних результатів і відмінена згідно з законодавством. Це замовник зможе довести, показавши перше і друге оголошення процедури відкритих торгів до обґрунтування переговорної процедури.  Тобто, таким чином, замовник обґрунтовує свою позицію і рішення. Оскільки, у плануванні важливо обґрунтувати чому саме так замовник діяв.

похожие новости
Думки експертів
Участь у держтендерах для бізнесу: законодавство, переваги для бізнесу, хто є покупцями Prozorro, важливі поради щодо участі в тендерах
Думки експертів
DOZORRO. ПЕРЕВІРКИ ЗАКУПІВЕЛЬ ОНЛАЙН: ПРО ГОЛОВНІ ПИТАННЯ в інтерв’ю з Мартою Гоголь, юристом Transparency International Україна