Про перший крок для участі у торгах
Кажуть, хто аналізує, той завжди на крок попереду. І це так. Бо ж тільки проаналізувавши щось, можна з впевненістю сказати, як рухатися далі і, які підводні камені можуть очікувати.
Аналіз – річ уперта
Не так давно ми підготували для учасника ТОП 7 порад для перемоги у тендері https://e-tender.ua/news/poradi-dlya-peremogi-u-tenderi-154. А сьогодні поговоримо про перший крок учасника, який рекомендували б використовувати перед початком участі у закупівлі – аналіз.
Тобто, учасник може провести аналіз обсягу ринку закупівель, відібрати і проаналізувати ТОП замовників, які купують саме їхній товар або є безпосередньо замовниками їхніх послуг. А ще, перевірите чи виконував замовник всі умови попередніх договорів, як часто та яка причина скасування замовником процедур закупівель тощо.
Допомога майданчика
Постачальнику рекомендували б врахувати зручність інтерфейсу та доступних послуг на майданчику. Наприклад, функціонал електронного кабінету майданчика E-Tender.ua унікальний та допоможе постачальнику ефективно працювати з тендерами. Так, зокрема, постачальник на майданчику може створити власну структуру компанії та її підрозділів, призначити або змінити менеджера, контролювати статус подачі пропозицій та участі в аукціоні, формувати персональні шаблони пошуку закупівель для різних підрозділів https://e-tender.ua/news/yak-postachalnikam-pidvishchiti-efektivnist-roboti-v-prozorr-140
Також на майданчику Е-тендер.ua постачальник може сформувати свій список найкращих на його погляд і смак закупівель. Через функцію «Обрані закупівлі» постачальник буде мати список відібраних ним тендерів, а також бачити їх очікувану вартість, статус і період завершення. Учасник буде вчасно повідомлений про кожну зміну у закупівлі з обраного списку. Щоразу, коли до закупівлі замовник внесе зміни або взагалі її відмінить, майданчик про це повідомлятиме учасника.
Інструкція з користування https://prozorro.gov.ua/news/majdanchik-e-tender-rozrobiv-novu-funkciyu-obrani-zakupivli
Аналіз на DoZorro
· Аналіз обсягу ринку закупівель
Після виконання такого аналізу постачальник зможе розробити свою тактику, спираючись на результати аналізу завершених або поточних закупівель. В учасника з'явиться можливість ознайомитися з найбільш затребуваними закупівлями і вибрати те, що йому підходить з різних аспектів (власну групу товарів чи послуг, очікувана вартість, регіон). За допомогою такого аналізу постачальник проаналізує розподіл закупівель у регіонах України, визначить які замовники найчастіше закуповують товари і яка конкуренція на ринку.
Інструкція і більше інформації за посиланням https://dozorro.org/blog/ocinka-potencijnogo-obyemu-rinku-derzhavnih-zakupivel-dlya-postachalnika
· Пошук актуальних планів закупівель
Модуль аналітики може допомогти знайти учасникам цікаві закупівлі і заздалегідь підготуватись до них. Наприклад, обрання ТОП замовників за сумами або відсортувати замовників від найбільшого до найменшого. Також постачальник з може переглянути розподіл замовників за географією. Це допоможе зрозуміти, де планується найбільше процедур закупівель.
Інструкція і більше інформації за посиланням https://dozorro.org/blog/yak-uchasniku-znajti-aktualni-plani-zakupivel-pokrokova-instrukciya
Зауважимо, аналізи проводять із використанням системи BI ProZorro.
· Аналіз ціни за одиницю товару у системі
Постачальнику перед тим, як взяти участь у конкретній закупівлі державного замовника варто проводити аналіз цін на порталі ProZorro.gov.ua.
Цікаво, ціна за одиницю має свої нюанси, а саме:
· її розраховують виходячи з переможної пропозиції
· бачити можна лише ціну за одиницю для лотів
· аби побачити ціну за одиницю, лот має мати один вид товару, якщо видів товару декілька, ціна за одиницю не буде розрахована
· варто додатково перевіряти одиницю виміру та опис тендера у тендерній документації.
Детальніше https://e-tender.ua/news/postachalniku-analizuj-pereviryaj-potim-uchast-prijmaj-149?show=1
Найпопулярніші предмети закупівлі за останні три місяці
Якщо проаналізувати активність проведених торгів у системі різних сфер, то наприклад, лише за липень місяць у системі відбулося майже 23 тисячі тендерів. Держзамовники закупили товарів, послуг та робіт на понад 32,8 мільярда гривень. Найчастіше у цей час закупали: будівельні роботи та ремонт, медичне обладнання та фармацевтична продукція, офісна та комп’ютерна техніка, меблі, продукти харчування, напої, тютюн.
За сумою договорів найбільше держзамовники витратили на будівництво та ремонт, закупівлю палива та нафтопродуктів, транспортного обладнання та послуг у сфері нафтової промисловості. За весь час існування системи найбільша конкуренція у тендері становила 24 учасники. А у липні цього року цифра кількості учасників майже наблизилися до цього показника (дані наведені за інформацією сайту 24,
У серпні найпопулярнішими предметами закупівель стали будівельні роботи. Було оголошено понад 15 тис. процедур. На другій сходинці розмістились конструкційні матеріали (будівельні матеріали), яких було оголошено 6,7 тис. Закупівель на продукти харчування було оголошено 5,2 тис. На четвертій сходинці розмістились медична, фармацевтична продукція та засоби особистої гігієни (4,6 тис. оголошених закупівель), а на п’ятій меблі (4,5 тис. оголошених закупівель).
У вересні держава придбала через ProZorro товарів та послуг на понад 36 мільярдів гривень. Найчастіше купували будівельні роботи та ремонт, продукти харчування, офісну та комп'ютерну техніку (дані наведені за інформацією https://24tv.ua).