Назад до каталогу статей
Успіх клієнтів

Про запоруку успіху в тендерах електроенергії від ТОВ "Енерго Збут Транс"

30 Червень 2021

Для компанії-постачальника в держзакупівлях електроенергії надзвичайно важливо мати «запас міцності» - досвід ТОВ «Енерго Збут Транс».

Ніна Корчкова, начальник відділу забезпечення проведення тендерних закупівель ТОВ «Енерго Збут Транс»

Державні закупівлі електроенергії – це не лише можливість для компаній постачальників залучити нових клієнтів, але і певні ризики, обумовлені змінами ситуації на ринку. Про досвід роботи в закупівлях ми поговорили з Ніною Корчковою, начальником відділу забезпечення проведення тендерних закупівель ТОВ «Енерго Збут Транс»

Ніно, як давно ТОВ «Енерго Збут Транс» працює із державними тендерами?

ТОВ «Енерго Збут Транс» засновано у листопаді 2018 року, напередодні запровадження нової моделі ринку електроенергії. І, власне, з запуском нової моделі ринку, в 2019 році ми почали активно брати участь у державних закупівлях, напрацьовувати портфель клієнтів та розширювати наш ринок збуту.

Як ви організували роботу з тендерами в своїй компанії?

Коли «Енерго Збут Транс»  тільки почали працювати в системі Prozorro, закупівлями займалася лише я. Згодом компанія «набирала обертів», штат розширювався і на сьогодні в «Енерго Збут Транс» є цілий відділ, який безпосередньо займається аналітикою, підготовкою документів для участі у тендерах.

Найбільш активний період закупівель Prozorro зазвичай припадає на період жовтень-лютий. Саме в цей час постачальники мають змогу перемогти, тобто залучити клієнтів на наступник рік. Щоб перемагати у нових тендерах, наші співробітники підвищують свою кваліфікацію: беруть участь у семінарах, вивчають досвід провідних фахівців у сфері публічних закупівель, здійснюють моніторинг закупівель у системі Prozorro. Це дозволяє постійно «тримати руку на пульсі» та розширювати інструментарій, який використовується в роботі.

 Успіх компанії завжди пов’язаний з людьми, які в ній працюють. Розкажіть про свій особистий шлях, і як ви вирішили стати тендерним спеціалістом?

Я вже близько 10 років працюю в сфері енергетики.  Довгий час я обіймала посаду начальника тендерного відділу на стороні замовника. Я знаю, як працює енергетична галузь «зсередини», тому у певних питаннях мені легше орієнтуватися та розуміти очікування замовників та комунікувати з ними.

 Чи вважаєте успішними свої результати участі в тендерах? Як в цілому вимірюєте успішність?

Безумовно. Головний показник успішності нашої роботи – це постійне укріплення позиції компанії на ринку. Сьогодні  ТОВ «Енерго Збут Транс» входить до трійки лідерів ринку за обсягами постачання електроенергії непобутовим споживачам та займає частку 7,3% в сегменті реалізації електроенергії за вільними цінами.

Наша компанія здійснює постачання електричної енергії не тільки для АТ «Укрзалізниця», в портфелі компанії ще близько 400 споживачів, значну частину яких ми залучили саме завдяки ефективній участі в тендерах.

Серед них - власники об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів, що мають суспільно важливе значення: КП «Київпастранс», ДП «Укрхімтрансаміак», КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління», ТОВ «Оператор ГТС України», АТ «УКРТРАНСГАЗ», ДП «Адміністрація морських портів України», Управління адміністративними будинками Державного управління справами та багато інших.

Сумарний договірний обсяг постачання за тендерними контрактами постійно зростає: за підсумками 2019 року він становив 254 млн. кВт∙год, за підсумками 2020 року – вже 301 млн. кВт∙год.

Підприємство «Енерго Збут Транс» посіло перше місце у номінації «Прозорість та ділова активність» та увійшло в п'ятірку лідерів загального рейтингу постачальників згідно незалежного рейтингу постачальників електроенергії, підготовленого в рамках Проекту USAID «Прозорість енергетичного сектору» аналітичним центром DiXi Group та отримало нагороду «Компанія 2020 року» за результатами незалежного аналізу Всеукраїнського галузево-аналітичного центру.

Але найбільш важливий показник успіху особисто для мене – це задоволені клієнти, які співпрацюють з нашою компанією зараз, залишаються з нами, укладають нові контракти та рекомендують нас своїм колегам та партнерам.

За високими результатами зазвичай стоїть великий досвід. Розкажіть, будь ласка, детальніше, яких «шишок» вам довелось «набити» за цей час?

Найбільшу, так би мовити, «шишку», ми, як і інші компанії на ринку, отримали через локдаун і карантинні обмеження. У нас були провали в обсягах реалізації, істотні затримки з оплатою за відпущену електроенергію.

Зростання ціни на РДН в четвертому кварталі 2020 року теж додало проблем. Адже для тієї частини наших клієнтів, з якими ми уклали договори вигравши тендери, згідно Закону «Про публічні закупівлі», є певні обмеження щодо підняття ціни. Хоч як зростатиме ціна на ринку, більше ніж на 10% ми її підняти не можемо. А ціна піднялася лише в листопаді 2020-го року на 17%. Різниця, що виникла в ціні – наші збитки.

З більшості ситуацій, що складаються у процесі нашої діяльності, можна зробити важливий висновок: для компанії-постачальника надзвичайно важливо «грати в довгу», тобто формувати плани на довгострокову перспективу, а також мати «запас міцності», який дозволить адаптуватися до непередбачуваних змін. Інакше постачальник може дуже швидко піти з ринку. На жаль, такі випадки не поодинокі.

Чи можете дати поради учасникам тендерів: замовникам чи колегам-постачальникам?

Наша порада для замовників: прописувати чітко зміни істотних умов договору, а також використовувати тендерне та договірне забезпечення для недопущення демпінгу на аукціонах. Це дозволить мінімізувати тендерні ризики і захиститись всім сторонам від не конкурентних дій окремих учасників ринку.

Постачальникам важливо пам’ятати наступне: якщо після опрацювання тендерної документації виникають питання, обов’язково їх потрібно задавати Замовникам. У разі не чіткої або не коректної відповіді, слід надсилати вимоги Замовникам або оскаржувати умови тендерної документації. Як правило, якщо Замовник чітко не відповідає на питання та вимоги, в подальшому з ним буде дуже не просто співпрацювати.

Чи проводите Ви моніторинг ринку, конкурентів або ж замовників?

Перед тим, як обрати тендерну закупівлю для участі, ми проводимо аналіз замовника та потенційних конкурентів, з якими можемо зустрітись на майданчику. В цьому нам допомагають сервіси BI Prozorro або Clarity Project, YouControl. Крім них ми користуємося також моніторинговим порталом Dozorro та аналітичними даними майданчика E-Tender.

Розкажіть, як ви підходили до вибору майданчика? Чому обрали саме Е-Тендер?

З E-Tender ми співпрацюємо з перших кроків у публічних закупівлях. Серед суттєвих переваг саме цього майданчику хочу відмітити високий рівень фахівців, а особливо персональних менеджерів, які готові оперативно  допомогти в будь-яку хвилину та надати кваліфіковану, юридичну допомогу. Рекомендуємо майданчик E-tender як партнерам по бізнесу, так і замовникам!

схожi новини

Успіх клієнтів
У першому онлайн аукціоні з продажу золоторудної ділянки, в грудні 2020 року, переміг інвестор, якого супроводжувала команда E-Tender. На початку 2021-го Державна служба геології та надр оновила Інвестиційний атлас надрокористувача, включивши чотири ділянки з покладами золота. Їх готують до відкритих аукціонів у Прозорро.Продажі. Не пропустіть оголошення цих аукціонів