Назад до каталогу статей
Корисні статті

Prozorro Market - рекомендований інструмент закупівель в рамках реформи шкільного харчування

30 Вересня 2021

Влітку 2021 року з ініціативи Першої леді України Олени Зеленської та за підтримки МОН в Україні активно стартувала підготовка до глобального реформування системи шкільного харчування. Два регіональні форуми, присвячені цьому питанню, уже відбулись 12 серпня та 9 вересня. До кінця листопада 2021 року МОН планує провести ще три таких форуми у різних областях України в межах Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі. На них обговорюють не тільки оновлені норми харчування, але і те, як краще організувати закупівлі по новому меню.

Найбільш ефективний інструмент для здійснення закупівель держамовниками продуктів харчування - Prozorro.Market (е-каталог). Він дозволяє зробити цей процес максимально швидким та зручним і саме тому на форумах був рекомендований до користування для постачальників та замовників.


Prozorro Market – це перший державний онлайн-маркетплейс, який дозволяє продавати товари, як через звичайний інтернет-магазин.  Постачальнику достатньо просто «покласти» товар на полицю та чекати замовлення, а замовнику додати його до кошика і укласти угоду.


За допомогою Prozorro.Market можна продавати продукти на суми до 200 тисяч гривень. Для цього передбачено дві процедури – пряме замовлення (до 50 тисяч грн) та запит ціни пропозицій (до 200 тисяч грн).

Заступник директора з розвитку ДУ “Професійні закупівлі” Андрій Кузьменко коментує, як використання  Prozorro.Market полегшує процес продажу державі:

«До 200 тисяч гривень найкращий інструмент продавати державі – це Prozorro.Market. 

  • По-перше, це зручно. В каталозі уже є всі продукти, які наявні в новому шкільному меню. Постачальникам залишається просто поставити свої ціни на них
  • По-друге, вам не потрібно готувати тендерну документацію щоразу. Достатньо лише раз пройти акредитацію і починати продавати. 
  • По-третє – це швидкоПряме замовлення в середньому займає 4 дні, а запит ціни пропозицій - 8 днів. 
  • По-четверте – це вигідно. Постачальнику не потрібно платити за участь, як це відбувається в тендерах. Оплата відбувається лише за укладений із замовником договір і складає від 1% до 3%, залежно від його суми»

«До 200 тисяч грн найкращий інструмент продавати державі – це Prozorro.Market».


Майбутню реформу шкільного харчування також підтримали Американська торговельна палата в Україні, Українська плодоовочева асоціація, Національна асоціація виробників дитячого харчування, молочноконсервної та сокової продукції «Укрконсервмолоко» і багато інших асоціацій та ГО. Постачальники, що входять до них, уже починають працювати з Prozorro Market та встигли переконатись зручності користування цим інструментом.

До е-каталогу уже приєднались ТОП-компанії сегменту продуктів харчування України: «Ашан», «Кока-Кола Беверіджес», Молочна компанія «Галичина», «Радивилівмолоко» (ТМ «Радимо»), «Тернопільський молокозавод» (ТМ «Молокія») та багато інших.

Склим Володимир, фахівець тендерного відділу МК «Галичина» розказує чому компанія почала продавати в Prozorro.Market:

«Ми були на семінарі, де роповідали про закупівлю продуктів харчування для держави через Прозорро.Маркет. Бажання почати працювати з цим інструментом там і виникло. Прозорро.Маркет для нас зараз – це можливість розширити свої ринки збуту для готової продукції, яка є в наявності. Це головна причина вибору цього інструменту» 

Щоб постачальнику почати продавати в каталозі, не обов’язково мати досвід роботи із держзамовниками. У будь-якому разі, тим, хто бажає продавати в каталозі, менеджери “Е-Тендер” персонально допомагають налаштувати цей канал збуту.

Будемо раді проконсультувати щодо принципів роботи в кабінеті, отриманні акредитацій, розміщенні товарів та взаємодії із замовниками.

Корисні матеріали: 

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення