Назад до каталогу статей
Новини

ProZorro розібрав кейси постачальників

30 Березня 2018

29 березня на Бізнес-сніданку ProZorro спікери розглянули питання проблемних для постачальників тендерів

Зустріч бізнесу у новому форматі — 29 березня під час бізнес-сніданку ProZorro запропонували розібрати кейси невдалих тендерів. Учасники завчасно надсилали організаторам посилання на закупівлю та питання-коментар — що стурбувало, або що пішло не так під час етапів підготовки, подачі пропозицій, торгів чи під час етапу підписання договору.


Розпочала зустріч Наталія Шимко, заступник директора Департаменту регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі з виступу про роботу та оновлення сфери публічних закупівель 2018 року:


Нововведення в процедурі оскарження

  • Оплата скарги через систему.

  • Оскарження багатолотових закупівель.

  • Оскарження відміни.

  • Оскарження відхилення пропозиції.

  • Зменшення можливостей для “тролінгу”.

24 години на виправлення помилок

  • Учасник має 24 години на виправлення помилок та завантаження документів в систему.

  • За результатами розгляду замовник описує недоліки пропозиції в системі.

Допорогові закупівлі

  • Вся інформація про закупівлі в системі.

  • Спрощені (допорогові) закупівлі, обов’язково через систему.

  • Винятки та порядок проведення визначені в Законі.

Рамкові закупівлі та електронні каталоги

  • Рамкові закупівлі на “понадпорогах” - порядок укладення та виконання рамкових угод (Наказ МЕРТ від 15.09.2017 № 132).

  • Електронні каталоги на “допорогах” - пілотний проект в другій половині цього року.

Василь Задворний, гендиректор ДП “Прозорро” розібрав кейси та відповів на такі питання з аудиторії:


Які особливості процедури рамкової угоди? 

Рамкова угода укладається на 4 роки з декількома потенційними постачальниками. Замовник оголошує аукціон вже після підписання договору, основна ідея процедури — оперативне забезпечення потреб замовника закупівлею, умови якої на момент проведення відомі частково. 


Чи будуть складатись “чорні списки” постачальників?

Чорні списки породжують корупцію, тому їх ведення не буде продуктивним. Заносити кожного учасника на якого поскаржились до чорного списку не доцільно. До того ж все є перелік юридичних осіб, які антимонопольний комітет визначив винними в узгоджених діях.


Чи є обмеження участі у закупівлях під час досудового розслідування?

Під час розгляду справ обмежень участі в закупівлях не має, адже в українському законодавстві діє правовий принцип презумпції невинуватості.


Кейс 1. Проблематика: регулювання допорогових закупівель. 

Пропозиція: Неврегульована сфера, на думку Василя Задворного, значно знижує довіру бізнесу до держави, тому він як представник ProZorro перший, хто бажає більш чітких меж у допорогових закупівлях. Та наводить такий приклад, в Європі показник участі у публічних закупівлях 5 постачальників на закупівлю, в Україні в середньому 2,5 учасника.  


Кейс 2. Проблематика: Завеликий перелік тендерних документів, 25 довідок.

Пропозиція: 

  • Вчасно готувати документацію та сформувати папку з типовими документами для участі у закупівлях. Для оптимізації роботи у закупівлях ProZorro зі свого боку робить інтеграцію з МВС для швидкого отримання довідок та з Державною фіскальною службою, щоб отримувати онлайн довідку про заборгованість перед державою. Ведення електронної тендерної документації запланована на 3 квартал 2018 року.

  • Підготувати резервний канал зв’язку у разі перебоїв мережі. 


Кейс 3. також стосувався великої кількості документів, що необхідно вчасно завантажити у ЦБД. Учасник не встиг розібрати всі файли та система завантажила лише 10 файлів з 24 необхідних. Зареєстрували та зняли 510 гривень, проте учасник певний, що його дискваліфікують через не повний перелік кваліфікаційних документів 

Пропозиція: 

  • Документацію до кабінету завантажувати поступово в міру їх послідовної підготовки.

  • Завантажувати завчасно, мінімум за 6 годин до завершення етапу подачі пропозицій. 


Кейс 4. Компанія не може надати на вимогу замовника баланс та фінансовий звіт за останній звітний період, оскільки підприємство засноване в січні 2018 року. Звіт, як відомо, буде сформовано тільки у квітні. Замовник відповів, що буде вважатися помилкою подання листа-пояснення щодо цієї вимоги, і, як наслідок, дискваліфікують.

Пропозиції:

Якщо справді дискваліфікують тільки з цієї причини, треба писати оскарження, а далі і в Антимонопольний комітет.


Кейс 5. Проблематика: Замовник висунув умову поставити всі зразки продукції протягом 2 днів від моменту визначення учасника переможцем; постачання має здійснити особисто виконавець.

Пропозиції: 

Якщо не буде чітких інструкцій та правил, якими може користуватися замовник та постачальник, замовник вигадуватиме різні умови. А це в свою чергу обмежить кількість постачальників, які зможуть виконати їх, а отже і знизить рівень конкуренції під час закупівлі.


Сумарно спікери розглянули понад 30 кейсів та відповіли на десятки запитань аудиторії.


Спікери заходу:

Василь Задворний, гендиректор ДП “Прозорро”.

Наталія Шимко, заступник директора Департаменту регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі.

Іван Лахтіонов, координатор DOZORRO, Transparency International.

Микола Смірнов, партнер ЮК “Правое дело”.

похожие новости
Новини
Огляд новин у сфері закупівель з 11.06 по 18.06
Новини
Новини закупівель та продажів з 04.06 по 11.06
Новини
14 червня керуючий партнер E-Tender.UA Олександр Новохацький візьме участь в модерації IV Аграрної конференції фахівців із закупівель, де буде піднята тема діджиталізації закупівель в агросфері