Назад до каталогу статей
Дайджест

Рамкові угоди: закупівля 1 раз на 4 роки

04 Червень 2019

Як правильно обирати кількість учасників; товари, які можна закупити через рамкову угоду; випадки відміни такої закупівлі та інші важливі нюанси.

РАМКОВІ УГОДИ: ЗАКУПІВЛЯ 1 РАЗ НА 4 РОКИ

Рамкова угода – той тип процедури, який дозволяє замовнику провести закупівлю системних товарів раз на чотири роки. Не потрібно знову отримувати довідки від учасників, перевіряти їх документи чи діяльність. А учаснику, в свою чергу, - знову збирати та подавати документи. Все це робиться один раз - на першому етапі проведення угоди.

У статті дізнаєтеся про:

  • те, як правильно обирати кількість учасників,
  • важливі нюанси у кожному етапі проведення закупівлі,
  • товари, які можна закупити через рамкову угоду,
  • випадки відміни такої закупівлі.

 

Наприкінці минулого року в системі технічно реалізували рамкові угоди. Механізм закупівлі за рамковими угодами проводять у порядку, передбаченому для процедури відкритих торгів відповідно до закону «Про публічні закупівлі».

Вебінар «Рамкові угоди – новий інструмент у закупівлях» https://e-tender.ua/webinar/ramkovi-ugodi-novij-instrument-u-zakupivlyah-17

ДО ВІДОМА

Зауважимо, закупівлю за рамковими угодами замовник може організувати сам, або ж скористатися послугами ЦЗО*.

Які товари краще закупати через рамкові угоди

Через рамкові угоди доцільно закупати ті товари/послуги, які мають циклічний або системний характер, з метою вибору декількох учасників, які протягом 4 років зможуть задовольняти потреби замовника.  

Наприклад, це можуть бути такі предмети закупівлі:

  • послуги з організації харчування,
  • канцелярські товари та папір,
  • нафта та дистиляти.

ВАЖЛИВО
Рамкові угоди застосовують до товарів та послуг, окрім робіт.

Етапи укладення рамкових угод

  • Проведення процедури відкритих торгів.
  • Проведення відбору для укладення договору про закупівлі для рамкової угоди. Див. Рис. 



Перший етап завершують укладенням рамкової угоди. Важливо є те, що розгляд тендерних пропозицій на відповідність тендерній документації здійснюють до проведення автоматичної оцінки пропозицій (електронного аукціону).

На другому етапі проводять відбір для укладення договорів про закупівлю. Якщо було подано дві й більше пропозицій, то відбір проводять із використанням електронного аукціону. Якщо ж пропозицію подав один учасник – відбір без електронного аукціону.

Проведення повторного відбору відбувається, якщо жодний із учасників, що є стороною рамкової угоди, не подав пропозицій.

Укладення рамкової угоди

Замовник може бути стороною однієї або кількох рамкових угод. Якщо рамкову угоду проводить замовник, то він укладає останню з усіма учасниками-переможцями. Якщо ж угоду проводило ЦЗО, то її укладають між замовниками, в інтересах якого проводили закупівлю, учасниками-переможцями та самою ЦЗО. Також замовник має обов’язково зазначити у змісті рамкової угоди  порядок та підстави її припинення.

Визначення предмета закупівлі 

Наказ № 454** не передбачає визначає окремих частин предмета (лота) для здійснення закупівлі для рамкової угоди. У проекті угоди замовник вказує предмет закупівлі, найменування, номенклатуру, асортимент тощо.

Рамкові угоди і річний план 

При укладенні рамкової угоди більше ніж на один рік, замовник має визначити у річному плані закупівель строк, на який планує укласти угоду. Нагадаємо також, що максимально, строк, на який можна укласти рамкову угоди – 4 роки.

Укладення договору про закупівлю

Договір укладають не пізніше ніж через 10 днів з дня прийняття рішення про намір його укласти. Змовник обов’язково зазначає у проекті рамкової угоди випадки та порядок зміни істотних умов договору. При цьому зміна істотний умов договору про закупівлю не призводить до зміни умов рамкової угоди.

Важливі нюанси

1. Щодо кількості учасників

Замовник визначає конкретну кількість учасників в оголошенні про проведення закупівлі.

При цьому, замовник у разі заявленою більшої кількості учасників, має право укласти з меншою (але не менше 3-ох).


ВИПАДКИ ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ УЧАСНИКІВ

Коли подано більше пропозицій
Замовник визначив в оголошенні 5 учасників. Подало пропозицій – 7 та усі пропозиції допущено до оцінки
Система ранжує тільки 5 найбільш економічно вигідних. З якими, відповідно, замовник і може укласти рамкову угоду.
Коли подано менше пропозицій
Замовник визначив 5 учасників. Фактично подано 3 пропозиції.
Система у такому разі ранжує 3 пропозиції, з якими замовник зможе укласти угоду.
Коли замовник відміняє торги
В оголошенні було визначено 5 учасників. А фактично подали пропозиції всього 2 учасника.
У такому випадку замовник має відмінити закупівлю.
Замовник визначив тих самих 5 учасників в оголошенні. Отримав 5 пропозицій, але до оцінки допущено 2 учасників.
Замовник має відмінити торги




























2. Щодо тендерної документації.

Додаткова обов’язкова інформація, яку замовник визначає в тендерній документації для закупівлі за рамковою угодою. А саме:

  • Графік/строки поставки;
  • Проект рамкової угоди;
  • Вимогу щодо оприлюднення учасниками інформації про ціну за одиницю.

 

ВАЖЛИВО

Проект рамкової угоди є частиною тендерної документації.

3. Щодо оцінки пропозицій.

На відміну від процедури відкритих торгів, при проведенні відбору для укладення договору про закупівлю для укладення рамкової угоди система автоматично проводить оцінку пропозицій на основі критерій, які були застосовані під час визначення переможців для укладення угоди.  

4. Щодо забезпечення.

Закон не передбачає встановлювати замовником у закупівлі для укладення рамкової угоди забезпечення тендерної пропозиції. Замовник має право сам вирішити чи встановлювати його, чи ні.

5. Щодо укладання угоди.

Рамкову угоду укладають не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в системі повідомлення про намір укласти рамкову угоду.

6. Щодо оскарження.

Оскарження процедури можлива на першому етапі при проведення процедури відкрити торгів для укладання рамкової угоди. На другому етапі проведення процедури – відбору учасника  згідно з умовами рамкової угоди для укладення договору про закупівлю, не передбачено.


*Центральні закупівельні організації.

** Наказ МЕРТУ № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».


Інструкції для проведення 1-го етапу рамкових угод, для:
- замовників - «Укладення та проведення рамкової угоди»
- учасників - «Подання пропозиції на закупівлю «Укладання рамкової угоди»

Інструкції щодо проведення 2-го етапу, для:
- замовників: "Відбір для закупівлі - укладення рамкової угоди"
- учасників: «Подання пропозиції на закупівлю: відбір для закупівлі за рамковою угодою»


Інформація у статті використана з листа МЕРТУ лист № 3304-04/22470-06 від 29.05.2019 «Щодо укладання і виконання рамкових угод».

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Дайджест
З початком воєнного стану законодавець обмежив проведення земельних торгів щодо передачі в оренду земель с/г призначення. Але 19 жовтня 2022 року ці зміни були скасовані та земельні ділянки всіх категорій відтепер передаються в оренду через електронні аукціони в Прозорро.Продажі та E-Tender.
Дайджест
На електронному майданчику E-Tender важливе технічне доопрацювання щодо публікації звітів без використання ЕСЗ
Дайджест
Команда E-Tender продовжує здійснювати доопрацювання електронної системи закупівель для компаній приватного сектора. Пропонуємо вам ознайомитися із добіркою останніх оновлень.