Уже з 19 квітня ми будемо мати нову редакцію закону «Про публічні закупівлі». І в ньому законотворці збільшили штраф за порушення законодавства публічних закупівель та випадки щодо притягнення до відповідальності керівників установи-замовника.
Адміністративна відповідальність у сфері закупівель висвітлена у статті 164-14 КУпАП. Саме ця стаття визначає осіб, яких притягують до відповідальності та види порушень у закупівлях. Далі у таблиці ми систематизували норми вказаної статті і навели: осіб замовника, яких притягують, розмір штрафу, строки накладення та органи, які уповноваженні виносити такі рішення.
Також пропонуємо прочитати статтю «Які штрафи за порушення правил закупівель очікують замовників та їх керівників»
Кого притягують до відповідальності | Який орган накладає штрафи | Розмір стягнення, грн. | Причини (порушення) | Строки накладення | Норма КУпАП, ст. 164-14 |
службових (посадових), уповноважених осіб замовника, членів тендерного комітет. | органи державного фінансового контролю | 1700 – за перше порушення 3400 – повторне | порушення порядку визначення предмету закупівлі; несвоєчасне надання замовником роз’яснень; розмір забезпечення тендерної пропозиції перевищує межі, встановлені законом; тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону; ненадання інформації у випадках, передбачених законом; порушення строків оприлюднення інформації або розгляду тендерної пропозиції. | не пізніш як через 2 місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через 2 місяці з дня його виявлення. | ч. 1, 2 |
службових (посадових), Уповноважених осіб замовника, членів тендерного комітету. | районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди | 25 500 - 51 000 – за перше та 51 000 - 85 000 – за повторне. | придбання товарів, робіт і послуг без проведення передбачених законом процедур; безпідставне застосування переговорної процедури, конкурентного діалогу, торгів з обмеженою участю; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню; безпідставне відхилення тендерних пропозицій; підписання з учасником договору, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у непередбачених законом випадках; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи та неоновлення їх у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації. | протягом 6 місяців з дня його виявлення, але не пізніше 2 р. з дня його вчинення | ч. 3, 4 |
керівника замовника | районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди | 34 000 - 85 000 | невиконання рішення АМКУ. | протягом 6 місяців з дня його виявлення, але не пізніше 2 р. з дня його вчинення | ч. 5 |
керівника замовника | районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди | 34 000 - 170 000 | за укладення договорів, які передбачають оплату товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених законом. | протягом 6 місяців з дня його виявлення, але не пізніше 2 р. з дня його вчинення | ч. 6 |
Статті про зміни нового Закону:
- Аномально низька ціна – інструмент протидії із демпінгом у закупівлях
- Строки у закупівлях після 19 квітня: нові та змінені
- Нововведення у новій редакції закону "Про публічні закупівлі"
- Спрощені закупівлі: що це, хто проводитиме та які її основні кроки
- Закупівлі через Prozorro Market за новим законом "Про публічні закупівлі"