Назад до каталогу статей
Корисні статті

СПРОЩЕНІ ЗАКУПІВЛІ: ЕТАПИ ЗАСТОСУВАННЯ, ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ ТА ВИНЯТКИ

08 Травня 2020

Допорогові закупівлі, закупівлі до 50 000 грн, проведення закупівель без системи Прозорро, майданчик Е-Тендер, новий закон про публічні закупівлі, спрощені закупівлі, уповноважені особи, тестування уповноважених осіб, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель

Спрощені закупівлі – один із нових видів закупівель, які викликали, з моменту введення у дію закону («Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ), чимало запитань щодо свого застосування.

Так, замовники з 19 квітня цього року обов’язково здійснюють спрощені закупівлі (далі – СЗ) в порядку, визначеному вказаним законом. І в разі придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону.

У замовників за такий вид закупівлі відповідають уповноважені особи. Про роботу уповноважених осіб та їхнє тестування детально читайте у нашій статті.

Також для уповноважених осіб маємо зразки протоколів для проведення спрощених закупівель, розроблені нашими партнерами ТОВ «Агентством Консалт».

Для кого обов’язкові спрощені закупівлі?

СЗ здійснюють такі замовники:

  • визначені п.п. 1 - 3 ч. 1 ст. 2 закону. Коли вартість предмета закупівлі у разі придбання ними товарів й послуг дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою 200 тис. грн., а робіт – дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою 1,5 млн. грн.
  • визначені п. 4 ч. 1 ст. 2 закону – юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Проводять СЗ, коли вартість предмета закупівлі товару, послуги дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою 1 млн грн, а робіт – дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою 5 млн грн.

Алгоритм проведення спрощених закупівель 

Етапи проведення СЗ визначені у ст. 14 закону. У нас на майданчику Е-Тендер маємо окрему рубрику «Спрощені закупіві», де систематизуємо усю корисну інформацію для уповноважених осіб, які відповідальні за спрощені закупівлі. Також спеціально для вас, підготували інтерактивну схему, де показали схематично важливі кроки СЗ із коротким їхнім описом.

Також до вашої уваги пропонуємо й детальну таблицю від Мінекономіки про СЗ, фахівці якого пояснили кожен її етап закупівлі, розповіли про особливості кожного етапу та ключові відмінності з алгоритмом проведення відкритих торгів.




Зміна істотних умови договору за результатами СЗ

Наразі у замовників також виникає запитання: чи є договір, укладений за результатами СЗ – договором про закупівлю у розумінні закону.

Так. Договір, укладений за результатами СЗ, є договором про закупівлю у розумінні закону. А відтак, на нього розповсюджуються вимоги ст. 41 закону, а також й обмеження щодо зміни його істотних умов, що визначені у ч. 5 цієї ж статті. Вимоги щодо оприлюднення інформації про зміни істотних умов такого договору, визначені ч. 7 с. 41, також виконують у разі його укладення за результатами СЗ.

І випливає це із самого визначення поняття «договір про закупівлю»:

– господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6. ч. 1. чт.1. закону).  

Винятки проведення спрощених закупівель

Застосування СЗ замовниками визначають на підставі визначених законом вартісних меж, які зазначили вище. Також закон передбачив і винятки у застосуванні таких закупівель. Так, перелік таких випадків є у ч. 7 ст. 3 закону. У такому випадку замовник має обов’язково оприлюднити у системі Прозоро звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Про закупівлі без використання системи Прозорро також писали тут.

У законі також є перелік випадків, коли закон не застосовують – у ч. 5 ст. 3 закону, а для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, − додатково у ч. 6 ст. 3. У такому разі, відповідно до ч. 3 ст. 4 закону такі закупівлі не потрібно включати до річного плану.

Мінекономіки опублікувало Таблицю, де навела список можливих умов, що визначають застосування замовником того чи того виду закупівлі та вимоги щодо оприлюднення у прозоро інформації про закупівлі.




Спрощені закупівлі у річному плані  

Планування закупівель та інші передумови їхнього здійснення визначено у ст. 4 Закону. Оскільки складання річного плану та внесення до нього змін є передумовою здійснення закупівель, замовник в залежності від наявної потреби, може відкоригувати потреби у річному плані з урахуванням нової редакції закону або поступово вносити зміни до нього в річний план, додаючи при цьому інформацію про заплановані спрощені закупівлі та закупівлі, що передбачають оприлюднення звіту за потреби. Варто також зазначити, що плануючи такі закупівлі замовник має дотримуватись положень ч. 10 ст. 3 закону, які забороняють замовнику ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель. 

Інформація у статті частко використана із листа* № 3304-04/28729-06 від 05.05.2020 «Щодо спрощених закупівель»
Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Замовники публічних закупівель, новий закон про закупівлі, електронна система прозорро, майданчик Е-Тендер, спрощені закупівлі, допорогові закупівлі
Корисні статті
Закон «Про оренду державного та комунального майна», державні аукціони в Прозоро.Продажі, Фонд державного майна України (ФДМУ), мала приватизація, оренда майна, комерційні торги, майданчик Е-Тендер, Порядок передачі в оренду державного та комунального майна
Корисні статті
Публічні закупівлі, закупівлі для боротьби з COVID-19, система прозорро, відкриті торги у системі прозоро, конкурентні торги, майданчик Е-Тендер, звіт про укладення договору, статистика публічних закупівель,