ProZorro Market створений для того, щоб державні замовники могли максимально швидко провести закупівлю. Постачальникам не потрібно брати участь у тендері, готувати тендерну документацію, попередньо оплачувати свою участь в закупівлі. Проте, учасники стикаються з низкою застережень щодо Prozorro Market. Цією статтею спробуємо розвіяти деякі “міфи”, які заважають бізнесу точно оцінити перспективи роботи в державному онлайн-магазині.
Стоп-фактор №1: Ліміт угоди - 50 тис. гривень та “незаконний” Prozorro Market
Постачальники можуть почути застереження, що укладати угоди в Prozorro Market можна лише на суми до 50 тисяч. Справді, такий “поріг” діяв до лютого 2021 року. Однак із появою процедури запит ціни пропозицій, постачальник і замовник можуть укласти угоду на суму до 200 тисяч гривень. Для організацій, які є монополістами у своїй сфері, дозволено укладати угоди до 1 млн гривень. Таке обмеження діє лише на одну угоду. Проте, для постачальника немає обмеження кількості угод, які він може укласти з держзамовниками.
Інколи можна почути, що діяльність Prozorro Market взагалі незаконна. Це - міф. Робота електронного каталогу регламентується Законом України «Про публічні закупівлі». У абзаці 7 частини 7 статті 3 закону зазначено, що цей інструмент можна використовувати замість спрощеної процедури.
Крім того, 14 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №822, яка регулює використання Прозорро Маркету.
Мінекономрозвитку України у своєму листі рекомендувало використовувати Prozorro Market, як найбільш вигідну альтернативу спрощеним закупівлям.
Постачальникам також потрібно знати, що замовники звітують про витрачені державні кошти, в тому числі й про закупівлі, які відбулися через Прозорро Маркет. Тому - все законно і прозоро.
Стоп-фактор №2: Прозорро Маркет тільки для великих компаній
У Prozorro Market може працювати будь-який постачальник - від фізичних осіб-підприємців до транснаціональних компаній. Сьогодні, 60% від усіх учасників у каталозі - ФОПи. Жодних юридичних обмежень щодо роботи малого та середнього бізнесу у Прозорро Маркет немає.
Крім того, є регіони де конкуренція між постачальниками в Прозорро Маркет залишається низькою. Великі підприємства не мають представництв у деяких населених пунктах. Це шанс для ФОПів зайти на ринок, адже попит з боку замовників є.
Щоб почати працювати в Прозорро Маркет, підприємцю потрібно пройти лише кваліфікацію - це допуск до розміщення товарів у е-каталозі. Ключовий критерій у цій кваліфікації – підтвердження досвіду постачання аналогічних товарів.
Стоп-фактор №3: “Якщо мене відхилять, я не зможу пройти кваліфікацію повторно”
Для того, щоб потрапити в Prozorro Market потрібно пройти кваліфікаційний відбір від центральної закупівельної організації (ЦЗО). Постачальники, які пройшли відбір отримують акредитацію. Але для цього потрібно виконати умови, що прописані в оголошеннях до кожного відбору.
Якщо ви подались на акредитацію і вас відхилили, ви можете подаватись повторно. Проаналізуйте причини відхилення, які будуть зазначені у протоколі розгляду вашої заяви, виправте помилки та подайте документи на відбір ще раз.
Важливо знати: після реєстрації заяви на ЦБД, відредагувати її вже не вийде. Якщо у заяві допущені помилки, краще дочекатись дискваліфікації і подати вже виправлені документи ще раз.
Стоп-фактор №4: Асортимент уже сформований і нового виробника завести неможливо
Насправді асортимент постійно розширюється. Наразі в електронному каталозі представлені 14 тисяч товарів у 500 категоріях і їх кількість щодня зростає. ЦЗО регулярно відкривають нові категорії і товари, аналізуючи побажання замовників та учасників.
Разом з тим, можна додати нову торговельну марку у категорію, якщо вона ще не була внесена в електронний каталог на Прозорро Маркет. Для цього потрібно заповнити відповідну форму, яка розміщена на сайтах ЦЗО – ДУ «Професійні закупівлі» та ДП «Медичні закупівлі».
Стоп-фактор №5: у Prozorro Market не можна оновити ціни та асортимент своїх товарів
Ціни та асортимент, якраз, повинні оновлюватися вчасно. Всі постачальники мають стежити за актуальністю своїх пропозицій, які опубліковані в каталозі Prozzoro Market. Якщо після отримання замовлення постачальник озвучує іншу ціну або взагалі відмовляється від підписання договору, то пропозиції такого учасника будуть приховані в каталозі на 90 календарних днів.
Корисні матеріали та інструкції:
- Що заважає розпочати: 5 стоп-факторів, які впливають на постачальників у Prozorro Market
- Prozorro Market vs. спрощена закупівля
- Бізнес у Prozorro Market 2.0: кваліфікація та додавання товару у каталог
- Бізнес у Prozorro Market 2.0: робота із запитами замовників.
- Як постачальнику працювати із замовленнями у Prozorro Market
Якщо залишилися запитання, звертайтеся до наших менеджерів:
тел.: 0 800 30 77 55 (безкоштовно в межах України), e-mail: support@e-tender.ua