Назад до каталогу статей
Корисні статті

Стоп-фактори в роботі з Прозорро Маркет

29 Червень 2021

Постачальникам не потрібно брати участь у тендері, готувати тендерну документацію, попередньо оплачувати свою участь в закупівлі. Проте, учасники стикаються з низкою "міфів" щодо Prozorro Market.

ProZorro Market створений для того, щоб державні замовники могли максимально швидко провести закупівлю. Постачальникам не потрібно брати участь у тендері, готувати тендерну документацію, попередньо оплачувати свою участь в закупівлі. Проте, учасники стикаються з низкою застережень щодо Prozorro Market. Цією статтею спробуємо розвіяти деякі “міфи”, які заважають бізнесу точно оцінити перспективи роботи в державному онлайн-магазині. 

Стоп-фактор №1: Ліміт угоди - 50 тис. гривень та “незаконний” Prozorro Market  

Постачальники можуть почути застереження, що укладати угоди в Prozorro Market можна лише на суми до 50 тисяч. Справді, такий “поріг” діяв до лютого 2021 року. Однак із появою процедури запит ціни пропозицій, постачальник і замовник можуть укласти угоду на суму до 200 тисяч гривень. Для організацій, які є монополістами у своїй сфері, дозволено укладати угоди до 1 млн гривень. Таке обмеження діє лише на одну угоду. Проте, для постачальника немає обмеження  кількості угод, які він може укласти з держзамовниками. 

Інколи можна почути, що діяльність Prozorro Market взагалі незаконна. Це - міф. Робота електронного каталогу регламентується Законом України «Про публічні закупівлі». У абзаці 7 частини 7 статті 3 закону зазначено, що цей інструмент можна використовувати замість спрощеної процедури.  

Крім того, 14 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №822, яка регулює використання Прозорро Маркету. 

Мінекономрозвитку України у своєму листі рекомендувало використовувати Prozorro Market, як найбільш вигідну альтернативу спрощеним закупівлям.  

Постачальникам також потрібно знати, що замовники звітують про витрачені державні кошти, в тому числі й про закупівлі, які відбулися   через Прозорро Маркет. Тому - все законно і прозоро.  

Стоп-фактор №2: Прозорро Маркет тільки для великих компаній 

У Prozorro Market може працювати будь-який постачальник - від фізичних осіб-підприємців до транснаціональних компаній. Сьогодні, 60% від усіх учасників у каталозі - ФОПи. Жодних юридичних обмежень щодо роботи малого та середнього бізнесу у Прозорро Маркет немає.  

Крім того, є регіони де конкуренція між постачальниками в Прозорро Маркет залишається низькою. Великі підприємства не мають представництв у деяких населених пунктах. Це шанс для ФОПів зайти на ринок, адже попит з боку замовників є.

Щоб почати працювати в Прозорро Маркет, підприємцю потрібно пройти лише кваліфікацію - це допуск до розміщення товарів у е-каталозі. Ключовий критерій у цій кваліфікації – підтвердження досвіду постачання аналогічних товарів. 

Стоп-фактор №3: “Якщо мене відхилять, я не зможу пройти кваліфікацію повторно”

Для того, щоб потрапити в Prozorro Market потрібно пройти кваліфікаційний відбір від центральної закупівельної організації (ЦЗО). Постачальники, які пройшли відбір отримують акредитацію. Але для цього потрібно виконати умови, що прописані в оголошеннях до кожного відбору. 

Якщо ви подались на акредитацію і вас відхилили, ви можете подаватись повторно. Проаналізуйте причини відхилення, які будуть зазначені у протоколі розгляду вашої заяви, виправте помилки та подайте документи на відбір ще раз. 

Важливо знати: після реєстрації заяви на ЦБД, відредагувати її вже не вийде. Якщо у заяві допущені помилки, краще дочекатись дискваліфікації і подати вже виправлені документи ще раз. 

Стоп-фактор №4: Асортимент уже сформований і нового виробника завести неможливо 

Насправді асортимент постійно розширюється. Наразі в електронному каталозі представлені 14 тисяч товарів у 500 категоріях і їх кількість щодня зростає. ЦЗО регулярно відкривають нові категорії і товари, аналізуючи побажання замовників та учасників.  

Разом з тим, можна додати нову торговельну марку у категорію, якщо вона ще не була внесена в електронний каталог на Прозорро Маркет. Для цього потрібно заповнити відповідну форму, яка розміщена на сайтах ЦЗО – ДУ «Професійні закупівлі» та ДП «Медичні закупівлі».

Стоп-фактор №5: у Prozorro Market не можна оновити ціни та асортимент своїх товарів 

Ціни та асортимент, якраз, повинні оновлюватися  вчасно. Всі постачальники мають стежити за актуальністю своїх пропозицій,  які опубліковані в каталозі Prozzoro Market.  Якщо після отримання замовлення постачальник озвучує іншу ціну або взагалі відмовляється від підписання договору, то пропозиції такого учасника будуть приховані в каталозі на 90 календарних днів.  

Корисні матеріали та інструкції:

Якщо залишилися запитання, звертайтеся до наших менеджерів: 

тел.: 067 216 13 26 (безкоштовно в межах України), e-mail: o.svatukha@e-tender.ua 

З повагою Е-Tender! 

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
В системі Е-Тендер можна швидко сформувати звіт про закупівлі використовуючи зручну фільтрацію. Можна відібрати закупівлі за певний період часу, відфільтрувати їх по статусу процедури та типу, регіону постачальників та інших параметрах. Ці дані легко експортувати в Excel, опрацювати та сформувати з них звіт
Корисні статті
Розповідаємо як зручно організувати роботу уповноважених осіб у вашій організації
Корисні статті
Як замовнику подати таку вимогу, а учаснику відповісти на неї - реалізація функціоналу на майданчику Е-Тендер.