Назад до каталогу статей
Блог

Світова практика комерційних закупівель

17 Квітня 2018

Розповімо як закуповують товари і послуги компанії США та Європи

Закупівля товарів і послуг — бізнес-процес, який вимагає зваженого управління так само, як сфера фінансів або виробництва. Комерційні закупівлі онлайн в Rialto нові для українського бізнесу і компанії частіше обирають пошук постачальників через гугл-пошуковик, а замість вигідного продажу застарілого обладнання або меблів — смітник. Як же закуповують необхідне і продають непотрібне компанії інших країн, розповімо далі. Комерційні ринки Європи і США працюють з такими інструментами управління закупівлями: SAP Ariba, SAP FieldGlass, Coupa Procurement, B2B Centr, розглянемо їх детальніше.


SAP Ariba

Компанія SAP заснована в 1972 році в Німеччині, розробляє програмне забезпечення для бізнесу, а також надає послуги консалтингу. За 40 років компанія переросла в міжнародну корпорацію, представництва якої розташовані в великих і привабливих бізнес-регіонах світу.

У 2012 році SAP оголосила про придбання компанії Ariba за 4,3 мільярда доларів і стала лідером хмарних рішень в управлінні витратами, адже придбання дозволило SAP розширити мережу на 190 000 клієнтів. Тепер бізнес-мережа Ariba Network спеціалізується на закупівлях, інструментом користуються близько 2 мільйонів постачальників в усьому світі, обіг становить 1 трл. доларів. Ринкова позиція — повний лідер ринку. Це поле для спілкування замовників та постачальників на якому укладаються справді великі угоди. Мережа Ariba Network одночасно стала сервісом фінансового обліку та сервісом автоматизації закупівель.


SAP FieldGlass

Інше рішення SAP — Fieldglass управляє проектами з незалежними підрядниками. Клієнти покладаються на рішення, коли хочуть спростити процеси пов'язані з послугами: пошук джерел, співпраця і переговори за контрактами, управління і оцінка, контроль рахунків, затвердження і управління витратами. Компанії, які працюють з Fieldglass, заявляють про економію від 8% до 12% коштів в перший рік використання програмного рішення. Тепер рішення є хмарною системою управління постачальниками (VMS), а також управляє закупівлями послуг і зовнішніми програмами, таким чином SAP Fieldglass допомагає організаціям керувати життєвим циклом повного обслуговування проекту або компанії.


Coupa Procurement

Компанія займає перше місце в звіті спеціалізованої організації Forrester і є провідним в галузі програмного забезпечення для закупівель зі споживчим досвідом покупки. Таку оцінку програмне рішення отримало за високий пріоритет уваги до кінцевого користувача і постачальника. Продукт працює з функціональної бібліотекою клієнтів, яка містить багаторівневі цифрові записи. Також з переваг програмного забезпечення, — Coupa Procurement побудована на гнучкій архітектурі. Система обслуговує повний цикл закупівель будь-якого масштабу і сфери, залишаючи на клієнта лише частковий контроль за основними маркерами.


B2B Center

Російський центр електронних торгів B2B Center продає підписку пакетами послуг для бізнесу різного масштабу — від важкого виробництва до телекомунікаційних компаній та роздрібних мереж. Підписка головним чином складається з доступу до торгів на період від місяця до року або доступ на період однієї процедури торгів. За 2017 рік російські компанії провели на майданчику B2B-Center 160 тисяч електронних закупівель на 1,5 трлн. рублів, що на 9% більше, ніж в попередні роки.


RIALTO

Українська електронна еко-система відкритих комерційних торгів економить витрати підприємств і відкриває нові ринки збуту. Створена за принципами електронної системи публічних торгів Prozorro, що зарекомендувала себе на ринку державних закупівель. Користувачі Rialto оголошують тендер на необхідний товар, роботи або послуги і обирають постачальника за ціною та іншим неціновими критеріям, таким як — умови і терміни поставки, сертифікати якості та інші. У Rialto компанії також продають на аукціоні списане майно. У той же час українська система надає елементи автоматизації: здатна інтегруватися в облікову або фінансову системи, організовує торги і продаж для компанії, забезпечує прозорість і конкурентність цих процедур.


Як бачимо, програмні продукти і як наслідок автоматизація в закупівлях розвиваються і пропонують компаніям рішення, які закривають потреби бізнесу. З боку замовників затребувані — відкрита комунікація з постачальниками, функції автозамовлення, обліку фінансів, управління і забезпечення проектів і організацій. Іноземні холдинги переважно використовують комплексні системи автоматизації, в пакет яких включена функція закупівель. Таким чином компанії оптимізують кілька бізнес-процесів одночасно. З іншого боку ціна такої автоматизації значно вища і рахується тисячами доларів в місяць в порівнянні з ціною використання української еко-системи Rialto.


похожие новости
Блог
Закупівля тепла: яким законодавством регулюється закупівля тепла, ліцензія на постачання теплової енергії: що слід врахувати, визначення очікуваної вартості.
Блог
Закупівля електроенергії: головне з роз'яснень НКРЕКП. Ліцензії, видані НКРЕКП. Договірна модель на ринку. Обрання найвигіднішої пропозиції постачальника
Блог
Дайджест новин: з 26 листопада по 02 грудня. Зміни на ринку електроенергії, заява Мінекономрозвитку про введення воєнного стану, впровадження добового балансування і т.д.