Назад до каталогу статей
Дайджест

ТЕНДЕРИ НА КОМП'ЮТЕРА: ЗАКУПІВЛЯ ОБЛАДНАННЯ ТА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

06 Вересня 2019

Хочете стати постачальником комп'ютерної продукції державному замовнику? Тоді пропонуємо дізнатися про основні тонкощі публічних закупівель.

У статті про:

- пошук оголошення про процедуру закупівлі,

- вимоги, яким слід відповідати,

- поради, як стати переможцем у торгах.

 Закупівля програмного забезпечення та обладнання до персональних комп'ютерів є одним із найпоширеніших предметів закупівлі в державних тендерах. Постачальники таких товарів можуть переконатися в цьому, зайшовши на головну сторінку майданчика і відфільтрувавши такі закупівлі за назвою чи іншими параметрами. Зайшовши в будь-який тендер, зможете оцінити рівень конкуренції, у своєму сегменті ринку, дізнатися про топ-замовників, які закуповують Ваш товар, і побачити учасників, які найактивніше беруть участь у торгах.

Також Ви побачите, що замовлення таких закупівель можуть варіюватися у ціні. Все залежить від того, чи це – допорогова закупівля чи надпорогова. У допороговій замовники можуть купувати товари (послуги) від 3 тис. грн до 200 тис. грн. А у надпорогових – від 200 тис. грн і вище.

Замовники

Категорія замовників – різна. Практично усі бюджетні установи, заклади, державні, комунальні підприємства та державні органи мають періодичну потребу в таких товарах. Усі вони потенційні Ваші контрагенти за договорами. Окремими виділили б державні виконавчі органи у сфері освіти та науки. Наприклад, що стосується комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти. У них профільним міністерством затверджений типовий перелік, який визначає вимоги до цього товару. 

Також ще одним аспектом виділили б закупівлі комп'ютерних програм органами виконавчої влади. Ці замовники також мають окреме розпорядження Уряду щодо нього.

Так при закупівлі комп'ютерних програм вони обов'язково будуть більше звертати увагу на однакові об'єктивні технічні та якісні характеристики локалізованих версій комп'ютерних програм. Та будуть враховувати у Вас, якщо Ви – розповсюджувач, наявність статусу офіційного  партнера  (дистриб'ютора, постачальника). Головним ще буде й Ваша спроможність офіційно супроводжувати такі програми (консультація, сервісне, технічне обслуговування).

Предмет закупівлі

Є найголовнішим аспектом у них. Замовник оголошуючи тендер спершу визначає код предмета закупівлі за ДК 021:2015 1. 

 Коли купують товар

 Зазвичай за такими кодами класифікатора: 

  • 48180000-3 Пакети медичного програмного забезпечення
  • 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення
  • 30230000-0 Комп'ютерне обладнання
  • 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
  • 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку.

 Коли купують послуги 

  • 72260000-5 – послуги, пов'язані з програмним забезпеченням,
  • 72268000-1 – послуги з постачання програмного забезпечення
  • 72263000-6 – послуги з впровадження пз.

Зауважимо, такі коди предмета закупівлі ви побачите і в оголошенні про закупівлю, і в тендерній документації, і в технічному завданні. А деякі замовники його навіть зазначають у предметі договору про закупівлю. Також бажано, аби серед видів вашої господарської діяльності були ті, що відповідають предмету закупівлі.  

Вимоги до учасника

 У закупівлі програмного забезпечення 

Зазначимо, у статті наводимо тільки частину тих документів вимоги, що переважають у більшості тендерах. Не забувайте, що кожен замовник, як і його закупівля - унікальні. З аналізу тендерних документацій, спостерігається, що замовники вимагають надати різноманітні ліцензійні умови, яким слід відповідати (безстрокові ліцензії на програмне забезпечення, ліцензії, що передбачають право на інсталяцію та використання необмеженої кількості копій програмного забезпечення на одному ліцензованому пристрої й забезпечує технічну підтримку роботи програмного забезпечення цілодобово.

Також маєте відповідати вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації та мати чинний експертний висновок від Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України. 

Окрім, замовники вимагають надати лист або довіреність від ТОВ «Майкрософт Україна» або «Microsoft Ireland Operations Limited» про підтвердження статусу їхнього партнера. Якщо у вас – еквівалент, маєте надати документ (скан-копія листа або довіреності) від виробника або його офіційного представництва, що підтверджує Ваше право або можливість здійснювати продаж запропонованого товару.

 

У закупівлі комп'ютерного обладнання

Замовник вимагатиме оригінал документу про те, що Ви у змозі здійснювати гарантійні сервісні послуги на території України. Та документи, що підтверджують відповідність товару – сертифікат (декларація) від виробника та паспорт (або інший документ, що містить детальний технічний опис). 

Перші три кроки до держтендера 

  • Авторизація на майданчику Е-Тендер. Вона є обов'язкова, без реєстрації не зможете працювати у системі, й брати участь в аукціонах.
  • Створення та налаштування особистого профілю.
  • Пошуку актуальних закупівель.

Актуальні оголошення 

Що порадите?

Дамо декілька порад щодо участі у торгах:

1. Спілкуйтесь з замовником поза системою. Ця практика вже є доволі поширеною. Особливо це практикують великі замовники.

2. Уважно шукайте оголошення і використовуйте додаткові функції майданчика. Ми, окрім, головних системних функцій, розробляємо та впроваджуємо свої, які націлені покращити вашу роботу. Вони є результатом наших переговорів та спільної роботи з учасниками.

3. Читайте кваліфікаційні вимоги та документацію замовника – уважно. Це одне із головних у закупівлях. Упустивши один момент, ризикуєте програти.

Ще раз наголосимо про те, що наші користувачі майданчика, які беруть участь у торгах можуть максимально швидко віднайти тендери за допомогою функції у своєму кабінеті «Мої підписки». Це налаштована функція, коли майданчик за заданими параметрами постачальника надає добірку тендерів на його електронну скриньку.

Також рекомендуємо функцію «пошук». Фільтр на майданчику працює за параметрами (найменування замовника, дати проведення торгів, статус торгів, коди CPV тощо).

Майданчик завжди з Вами

Ми завжди поруч, в будь-який час, день та при будь-яких обставинах. Звертайтеся до нас:

  • тел.: 044 392 36 82/223 68 92;
  • e-mail: support@e-tender.ua.

Корисні посилання



1 Єдиний закупівельний словник. ДК 021:2015 (CPV)

схожi новини

Дайджест
Огляд новин з 27 липня – 02 серпня. ЗАПРАЦЮВАВ НАШ ТЕЛЕГРАМ-КАНАЛ E-TENDER NEWS. Президент підписав закон про підтримку альтернативної енергетики. В системі Prozorro запрацював факторинг. Prozorro запрошує на онлайн-конференцію "Ефективні закупівлі". Тарас Шимко: "Український бізнес має великий потенціал в європейських тендерах". На Prozorro.Продажі продаватимуть недобудований готель в Славутичі. До кінця 2020 року приватизують 80 спиртзаводів. Спільний вебінар E-Tender та Prozorro.Продажі щодо оренди державного та комуналього майна
Дайджест
Огляд новин з 20 – 26 липня. Вперше розглянуто спір про аномально низьку ціну у Prozorro. Прийнято закон про зниження "зеленого" тарифу. Prozorro Market - це просто! Вебінар: Нові підходи до оренди держмайна. 30 липня 2020! Відкрито реєстр активів неплатоспроможних банків. Приватизація “Укрспирту” може розпочатися наприкінці літа. В Мінекономіки створять комісію, яка розглядатиме скарги щодо аукціонів з оренди держмайна.
Дайджест
Огляд новин з 13 – 19 липня. Технічне оновлення на майданчику E-Tендер: п’ять нових функцій. Прийнято Закон "Про оборонні закупівлі". Діє новий порядок розміщення інформації у системі публічних закупівель. Консультанти E-Tender успішно пройшли тестування від Prozorro. Відповіді щодо процедури закупівель медичних товарів у Prozorro Market. Готель Dnipro на Prozorro Продажі “пішов” за 1,1 млрд грн. Уряд повністю або частково звільнив орендарів держмайна від орендної плати. Держава планує передати в оренду 2,5 млн м2 нерухомості через електронні аукціони. Чому голландські аукціони спрацьовують у Прозорро.Продажі.