Назад до каталогу статей
Стаття від експерта

УЧАСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ КОМПАНІЇ В ПУБЛІЧНОМУ ТЕНДЕРІ КРАЇНИ УГОДИ GPA. КЕЙС № 1

26 Червень 2020

Міжнародні публічні закупівлі – питання, яке деякі учасники вважають важким та дещо нереальним щодо перемоги у таких видах торгах. Та практика говорить протилежне. Участь українських компаній та їхня перемога, або як мінімум вихід у трійку «призерів» в аукціоні – реально. Підтвердженням цього є ті кейси, які ми розпочинаємо розглядати. До уваги кейс № 1 про участь української компанії в державному міжнародному тендері.

Автор статті – Тарас Шимко, експерт Проєкту Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР)

Українська компанія, яка взяла участь у тендері виконав усі вимоги замовника щодо оформлення та подачі пропозиції. Пропозицію було успішно подано через NEN. Надані докази кваліфікації було прийнято без зауважень. Учасника було кваліфіковано та допущено до оцінки пропозицій. Єдиним критерієм оцінки була ціна. Та учасник не був обраний переможцем, він посів 3 місце серед 13 учасників із відривом у ціні від переможця на 9,8%.

Висновки із участі:

  • Не зважаючи на неотримання контракту від замовника, даний кейс є успішним для учасника. Він пройшов вісь шлях тендерного процесу, був кваліфікований та допущений до оцінювання. Здобутий досвід допоміг більш зрозуміти споживчу корисність та цінність для замовника меблів, що були предметом закупівлі.
  • Протягом процесу закупівлі не спостерігалось упереджене ставлення чи прояви дискримінації відносно учасника з України.
  • При опрацюванні тендерної документації радимо ретельно вивчати вимоги замовника та неухильно слідувати описаної процедурі щодо участі.
  • Більш ретельно вивчати поведінку конкурентів на цільовому ринку та проводити аналіз цін конкурентів.
  • Для реєстрації на тендерному майданчику та для подачі пропозиції Учаснику необхідно мати електронний підпис (eSignature) з кваліфікованим сертифікатом які відповідають eIDAS ЄС.
  • Зважено підходити до питань ціноутворення та формування вартості пропозиції.

Основні товари та послуги: Меблі для сфери RETAIL & HoReCa (готель/ресторан/кафе), меблі для офісу.

Компанія «А» - учасник активно приймає участь в системі електронних закупівель ProZorro, приймає участь в українських публічних закупівлях. Учасник добре орієнтується в правилах та закупівель в Україні, є постійним учасником відповідних тренінгів із закупівель, приймає участь у навчанні та семінарах щодо участі в міжнародних тендерах країн Угоди GPA.

Компанія віднайшла оголошення  закупівлі на ЄС-TED (Tenders Electronic Daily).

Опис процедури закупівлі

Предмет: поставка, включаючи транспортування, складання і монтаж меблів для новозбудованої початкової школи Svítkov у м. Пардубіце.

Процедура: Open procedure Відкритий тендер.

Тип контракту: Supplies Постачання.

Очікувана вартість закупівлі: 4 722 170,00 CZK без ПДВ (біля 5,0 млн. грн.).

Критерії присудження контракту: Lowest price Найнижча ціна.

Процедура закупівлі відповідає: Directive 2014/24/EU та Закону Чехії про публічні закупівлі  (далі – Закон).

Шлях отримання тендерної документації: Тендерна документація в повному обсязі та вільному доступі знаходилася тут.

Три розділи підготовки до участі

Так, підготовка до участі була умовно поділено на три розділи:

  • Підготовка технічної частини пропозиції.
  • Підтвердження відповідності кваліфікаційним та технічним вимогам згідно з вимогами, зазначеним у тендерної документації.
  • Процедурні питання. Оформлення тендерної пропозиції та відповідних додатків до неї. Реєстрація у Національному електронному інструменті (NEN), якій адмініструє державні закупівлі й концесії в Чеській республіці.

Розділ 1. 

При опрацювання проєктної документації та опису вимог до матеріалів і комплектуючих, з яких у подальшому має складатись меблі, виникло запитання щодо уточнення деяких технічних характеристик виробів. Відповідний запит було адресовано замовнику через електронну систему NEN.

У формі подання цінової пропозиції, замовник указав на необхідність врахування в одиничних розцінках вартості продукції усіх супутніх постійних та змінних витрат, пов’язаних з виробництвом, постачанням, транспортуванням, складанням і монтажем меблів. Учасник є експортно-орієнтованим, тому не виникло суттєвих складнощів для формування вартості пропозиції. Замовник визначив метод оцінки на основі найнижчої ціни пропозиції без ПДВ.

Розділ 2. 

Відповідно до вимог Закону та тендерної документації, кваліфікованим постачальником для виконання державного контракту буде постачальник, який підтвердить відповідність:

1) Критерії прийнятності (аналогічно зі ст. 17 Закону) яким має відповідати постачальник. Виконання вказаних умов критеріїв  відповідно до ст. 1 §74 Закону щодо закупівель в Чехії, учасник доводить, подаючи:

  • витяг із записів Кримінального реєстру;
  • підтвердження відповідної податкової інспекції;
  • письмова самодекларація щодо акцизного збору;
  • письмова самодекларація доброчесності учасника;
  • підтвердження відповідного управління соціального забезпечення;
  • витяг з Комерційного реєстру або шляхом подання письмової заяви у випадку, якщо він не внесений до Комерційного реєстру.

Документи, що підтверджують критерії доброчесності, відповідно до §74 Закону, мають бути виданими не пізніше ніж за 3 місяці до дати початку процедури закупівлі.

2) Професійна компетентність згідно з §77 Закону (аналогічно зі ст. 16 Закону. На виконання вимог щодо відповідності критеріям професійної компетентності, учасник надав наступні релевантні документи та письмові засвідчення:

  • Витяг з ЄДРПОУ;
  • Довідку від про членство у відповідних професійних асоціаціях та засвідчення професійних досягнень.

3) Критерії технічної кваліфікації. Постачальник мав підтвердити технічну кваліфікацію відповідно до §79 Закону, надавши перелік значних поставок/контрактів, наданий постачальником за останні 3 роки до початку тендерної процедури, включаючи зазначення ціни, строку виконання та контактну інформацію замовника щодо всіх наданих прикладів поставок. Вимога до учасника: за останні 3 роки мінімум 1 аналогічна поставка меблів у мінімальній сумі 0,8 млн CZK без ПДВ / 1 поставка.

У разі спільної участі постачальників (Консорціум) або залучення Субпідрядників згідно з § 82 Закону, кожен постачальник підтверджує основну компетенцію та професійну компетентність окремо.

Розділ 3. 

Порядок оформлення пропозиції та додатків до неї докладно і зрозуміло викладено в тендерної документації, до якої було включено зразки та форми документів для оформлення.

Склад пропозиції

1. Ідентифікаційні дані постачальника та інші дані. Учасник підготував лист в довільній формі із зазначенням: назва і юридична форма, контактні дані офісу учасника, юридична та фактична адреса, ПІБ і контактні дані директора та особи, уповноваженої діяти від імені та в інтересах Учасника (Довіреність не вимагають!), банківські реквізити.

2. Доказ про відповідність кваліфікації постачальника. Перелік наданих учасником документів докладно описано вище у Розділі 2 «Підтвердження відповідності кваліфікаційним та іншим вимогам».

3. Комерційна пропозиція у вигляді заповнених таблиць у файлі формату MS Excel, в якому наведено розрахунки вартості пропозиції.

4. Заповнений проєкт договору на поставку меблів.

Реєстрація в NEN

Відповідно до § 103 odst. 1 písm. c) Закону, замовник визначає спосіб подання тендерних пропозицій лише за допомогою NEN.

Постачальник має бути належним чином зареєстрованим у NEN. Замовник попереджає постачальника про те, що реєстрація не є негайною та підлягає затвердженню системним адміністратором NEN.

Електронна пропозиція має бути подана відповідно до вимог системи NEN. Прийнятні формати файлів є PDF та ZIP.

Замовник не дозволяє подавати тендер у паперовій формі або в електронній формі будь-яким іншим способом, ніж через електронний інструмент NEN.

Детальну інформацію про електронний інструмент NEN можна знайти тут

Детально про сферу публічних закупівель в Чеській республіці та порядок роботи з електронними інструментами описано у Посібнику українською мовою, що розміщено тут

Замовник вимагає шифрування тендерних пропозицій, поданих постачальником. Для цілей шифрування постачальник використовуватиме сертифікат відкритого ключа, наданий замовником, який складає додаток до тендерної документації та публікується у профілі замовника разом із тендерною документацією.

! Невиконання вимог замовника щодо шифрування та підписання кваліфікованим електронним підписом (КЕП) тендерної пропозиції вважається порушенням та не буде розглянуто під час тендерної процедури.

Повний тест статті знайдете тут. 

Приймати участь в міжнародних державних закупівлях та перемагати – цілком можливо! 

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Стаття від експерта
До уваги кейс № 2 про участь української компанії в державному міжнародному тендері. У минулому № 1 ми надали опис того, які вимоги ставить іноземний замовник до учасників, які шанси в української компанії є на участь та перемогу. У цій статті розказали про ще один вдалий на наш погляд досвід участі в міжнародній закупівлі.
Стаття від експерта
Унікальний державний онлайн магазин, який має певні переваги особливо для початківця у публічних закупівлях - електронний каталог. Без зайвих документів та довгих очікувань рішень про переможця, тут в Prozorro Market, постачальник одразу отримує замовлення. Та які важливі моменти при цьому, слід знати бізнесу, нам розповів керівник ДУ «Професійні закупівлі» Андрій Кузьменко. Говорила з яким, Марія Шепель, керівник відділу по роботі з корпоративними клієнтами електронного майданчика «E-Tender» .
Стаття від експерта
Сьогоднішній час зробив виклик багатьом компаніям, сферам бізнесу в подальшому розвитку їхнього майбутнього – вихід на нові ринки збуту, отримання прибутку від замовлення, продаж товару широкому колу замовників. Усе це стало наразі не настільки доступним та легким у виконанні. Та вихід є – усе це можна реалізувати у системі Прозорро. Саме вона надає можливість через авторизований майданчик Е-Тендер, здобути нові замовлення від державних замовників та отримати новий досвід в онлайн торгах.