Назад до каталогу статей
Стаття від експерта

УЧАСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ КОМПАНІЇ В ПУБЛІЧНОМУ ТЕНДЕРІ КРАЇНИ УГОДИ GPA. КЕЙС № 2.

02 Липень 2020

До уваги кейс № 2 про участь української компанії в державному міжнародному тендері. У минулому № 1 ми надали опис того, які вимоги ставить іноземний замовник до учасників, які шанси в української компанії є на участь та перемогу. У цій статті розказали про ще один вдалий на наш погляд досвід участі в міжнародній закупівлі.

Автор статті – Тарас Шимко, експерт Проєкту Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР)

До уваги кейс № 2 про участь української компанії в державному міжнародному тендері. 

У минулому № 1 ми надали опис того, які вимоги ставить іноземний замовник до учасників, які шанси в української компанії є на участь та перемогу. У цій статті розказали про ще один вдалий, на наш погляд, досвід участі в міжнародній закупівлі.

Учасник виконав усі зазначені вимоги щодо оформлення та подачі пропозиції.

Пропозицію було успішно подано через Портал eTenderWales.

Учасника було кваліфіковано та допущено до оцінки пропозицій. Його пропозиція  була визначена другою. Замовник надіслав письмове повідомлення про рішення присудження контракту.

Даний кейс є показом того, як учасник проходить увесь шлях тендерного процесу, кваліфікацію та оцінювання.

Здобутий досвід допоможе вам більше зрозуміти особливість попиту меблів для жилих приміщень навчального закладу в такій країні, як, скажімо, Великобританія.

Важливим також є практична участь в закупівлі досить великого замовника, який прийняв до розгляду пропозицію учасника, кваліфікував учасника та допустив до оцінки пропозиції. Участь у закупівлі, дуже гарний спосіб демонструвати можливості компанії учасника та подальшої розбудови бізнес-відносин.

Протягом процесу закупівлі не спостерігалось упереджене ставлення чи прояви дискримінації щодо учасника з України.

Рекомендуємо 

У разі участі в міжнародному тендері:

  • При опрацюванні тендерної документації радимо ретельно вивчати вимоги замовника та неухильно слідувати опису процедури щодо участі.
  • Більш ретельно вивчати поведінку конкурентів на цільовому ринку та проводити аналіз цін конкурентів.
  • Зважено підходити до питань ціноутворення та формування вартості пропозиції.

Основні товари та послуги: Меблі для навчальних та дошкільних закладів, сфери HoReCa (готель/ресторан/кафе).

Учасник: Компанія активно приймає участь в системі електронних закупівель ProZorro, приймає участь в українських публічних закупівлях. Учасник добре орієнтується в правилах та закупівель в Україні, є постійним учасником відповідних тренінгів із закупівель, приймає участь у навчанні та семінарах щодо участі в міжнародних тендерах країн Угоди GPA.

Пошук тендерних оголошень учасник здійснив на офіційній платформі тендерних оголошень ЄС - TED (Tenders Electronic Daily).

Замовник: Pobl Group Ltd – є Registered Social Landlord with the Welsh Government, це група компаній з управління та обслуговування понад 16 000 будинків комерційної, житлової, соціальної та муніципальної нерухомості в Уельсі. Група надає послуги з комунального обслуговування, виступає Замовником при будівництві та ремонті, надає послуги з оренди, керує трастовим фондом. Pobl Group є замовником відповідно до регулюючого Закону Сполученого Королівства в сфері публічних закупівель.

Опис закупівлі

Предмет закупівлі: поставка, включаючи транспортування, складання і встановлення меблів для жилих кімнат студентського гуртожитку в місті Aberystwyth на 110 номерів (Фаза 1 - до серпня 2020 року) та ще 361 номер (Фаза 2 - до серпня 2021 року).

Процедура: Open procedure Відкритий тендер

Тип контракту: Supplies Постачання

Очікувана вартість закупівлі: не зазначено

Критерії присудження контракту: Замовник визначив метод оцінки на основі ціни (70%) та інших не цінових критеріїв (30%).

Мова тендеру: Англійська

Процедура закупівлі регулюється: European Union Directive 2014/24/EU та Закону Сполученого Королівства The Public Contracts Regulations 2015 (далі - PCR 2015) .

Шлях отримання тендерної документації: Тендерна документація у повному обсязі та вільному доступі знаходилася на електронному Порталі eTenderWales.

Для отримання тендерної документації необхідно пройти процедуру реєстрації профілю користувача на Порталі eTenderWales.

Опис умов тендеру та порядок оформлення і подачі пропозиції

Очікувана тривалість контракту – 20 місяців від дня укладення. Фактична кількість житлових кімнат для обладнання меблями може збільшуватися / зменшуватися залежно від бюджетних обмежень.

Переможцю тендеру потрібно буде прибрати та утилізувати наявні меблі у житлових кімнатах гуртожитку. Постачальник також має видалити та утилізувати всю упаковку нових меблів.

Для запобігання розбіжності між розмірами нових меблів, зазначених у специфікації, та фактичними розмірами встановлення у приміщеннях, пропонується учасникам тендеру відвідати приміщення гуртожитку.

Усі товари повинні відповідати Британським стандартам (BSI) або їх європейським та міжнародним еквівалентам (EN & ISO).

Замовник зазначив, що одним з критеріїв відбору є наявність в учасника акредитованої системи управління навколишнім середовищем (наприклад, EMAS, ISO 14001, Green Dragon або BS8555).

Переможець тендеру має виконувати свої зобов'язання за Контрактом:

  • з належним чином досвідченим, кваліфікованим та підготовленим персоналом з усією належною майстерністю, турботою та старанністю;
  • відповідно до гарної галузевої практики;
  • відповідно до всіх відповідних чинних законів.

Оплата та ПДВ

Оплата за поставлений товар та надані послуги проводиться протягом 30 днів після отримання замовником відповідного рахунку-фактури.

В разі, якщо постачальник за контрактом є платником ПДВ, та замовник зобов'язаний сплатити, на додаток до вартості контракту, суму рівну ПДВ нараховану на вартості послуг, що надаються відповідно до контракту. У разі, якщо постачальник не є платником ПДВ, то ПДВ постачальнику не нараховують та не сплачують.

Страхування

Переможець, на момент укладення контракту, має мати таке страхове покриття та забезпечити його протягом усього строку дії контракту:

  • Страхування відповідальності роботодавця (Employer’s Liability Insurance) £5m
  • Страхування цивільної відповідальності (Public Liability Insurance) £5m
  • Страхування відповідальності за якість продукції (Product Liability Insurance) £5m

Відсутність підтвердження страхового покриття призведе до припинення дії договору.

Такі види страхування та рівень покриття не є типічними для ринку України. Наявність зазначеного страхування знижає ризик суттєвих фінансових втрат обох сторін, які можуть виникнути у зв’язку із виконанням завдання, що є предметом закупівлі та ризики для замовника не виконання контракту.

Оцінка та присудження контракту

Процес закупівель відбувався відкритою процедурою, яка складається з кваліфікаційного етапу (етап 1) та етапу оцінки і присудження контракту (етап 2). Усі питання на обох етапах мають бути заповнені та подані відповідно до зазначеної процедури через портал eTenderWales.

Учасники тендеру мають пройти кваліфікаційний етап для того, щоб бути допущеними до етапу оцінки і присудження контракту.

Етап кваліфікації – складається з питань для інформаційних цілей на основі само декларації учасника. На цьому етапі учасники тендеру підлягали виключенню з процесу, в разі якщо його відповіді відповідають підставам для обов'язкового або дискреційного виключення та не надають належних пояснень та / або пом'якшуючих факторів щодо критеріїв виключення.

Критерії оцінки і присудження контракту – тендерні пропозиції, подані замовнику, спочатку було перевірено на відповідність інструкціям та вимогам, визначеним у тендерній документації. Пропозиції, які повністю відповідають вимогам, були оцінені для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції на основі певних критеріїв.

Економічні показники

Замовник зазначав, що може утриматись від розгляду пропозиції, якщо під час оцінки виявиться аномально низька ціна пропозиції. Якщо замовник вважає, що вартість пропозиції була аномально низькою, може бути прийнята відповідна процедура перевірки.

Замовник зауважив, що фінансова життєздатність та фінансова стійкість учасника буде відстежуватися протягом усього процесу закупівлі та під час будь-якого наступного контракту в результаті цієї закупівлі. Замовник залишає за собою право дискваліфікувати будь-якого учасника тендеру в будь-який час, якщо їх фінансова життєздатність та стійкість вважатиметься ризиком для  проєкту. Рішення буде прийматись на основі звіту Dun&Bradstreet до будь-якого присудження контракту і в доповненні до періодичних перевірок, які є частиною загального управління контрактами.

У формі подання цінової пропозиції, замовник указав на необхідність врахування в одиничних розцінках вартості продукції усіх супутніх постійних та змінних витрат, пов’язаних з виробництвом, постачанням, транспортуванням, складанням і монтажем меблів. Учасник є експортно-орієнтованим, тому не виникло суттєвих складнощів для формування вартості пропозиції.

Технічні запитання

Наступні Технічні запитання повинні бути заповнені та завантажені у відповідний Технічний розділ Порталу eTenderWales. Будь-які супровідні документи повинні бути завантажені у форматі PDF та зазначені посилатися на відповідні питання, які вони засвідчують.

Учасники тендеру мають подати заяву про метод у формі Плану переваг користі для місцевих громад, які вони надаватимуть. Ця заява має бути заповнена в Формі: Schedule 2 - Technical Questions and Method Statements та завантажена у Питання технічної пропозиції на Порталі eTenderWales.

Окрім, частиною Тендерної документації були наступні документи, які підлягали ретельному вивченню та розумінню. На етапі подачі пропозиції вказані документи не вимагались. Тільки переможець має підписати їх та надати замовнику:

  • Кодекс поведінки підрядників Code of Conduct for Contractors
  • Стандартні умови та правила Контракту Standard Terms And Conditions For The Supply Of Goods
  • Угода про захист даних Data Protection Agreement

Підготовка технічної та комерційної частини пропозиції

При опрацюванні проєктної документації та опису вимог до матеріалів і комплектуючих з яких у подальшому має складатись меблі виникло декілька питань щодо комплектації виробів та застосованих матеріалів, які суттєво плинули на експлуатаційні характеристики. Відповідний запит було адресовано замовнику Порталу eTenderWales. Отримана відповідь була вичерпною.

При опрацюванні тендерної документації та підготовки пропозиції учасник:

  • Вивчив особливості експорту меблів до Сполученого Королівства;
  • Дослідив особливості митного оформлення та розмитнення, логістики, оперативного складування за адресою замовника, особливості валютних операцій та оподаткування;
  • Отримав консультації з питань міграційного законодавства та забезпечення легального перебування українських працівників учасника в Уельсі під час виконання робіт;
  • Виконав розрахунки вартості пропозиції та заповнив форму цінової пропозиції Price Schedule;
  • Заповнив відповідні форми Technical Questions та Pricing Schedule.
  • Провів консультації з страховим брокером відомої страхової компанії Великобританії та отримав страхове котирування.

Оформлення та подача пропозиції

Порядок оформлення пропозиції та додатків до неї докладно і зрозуміло викладено в тендерній документації, до якої було включено зразки та форми документів для оформлення.

Слід зазначити досить зручний та зрозумілий інтерфейс Порталу. Порталом реалізовано електронний інструмент подачі відповідей для тендерних пропозицій. Усі відповіді заповнюються власноруч Учасником у відповідних полях електронних форм. Додатки, підтверджуючі документи, скан-копії оригіналів документів завантажуються у відповідних розділах пропозиції.

Зміст пропозиції, її документи та інші деталі описані тут.

Приймати участь в міжнародних державних закупівлях та перемагати – цілком можливо!


схожi новини

Стаття від експерта
Можливості участі в іноземних тендерах із закупівлі товарів і послуг все більше цікавлять представників українського бізнесу. Наскільки реально постачати свої товари в ЄС? На питання СЕО групи компаній Е-Tech Іванни Мельник відповідає консультант ЄБРР Тарас Шимко.
Стаття від експерта
Унікальний державний онлайн магазин, який має певні переваги особливо для початківця у публічних закупівлях - електронний каталог. Без зайвих документів та довгих очікувань рішень про переможця, тут в Prozorro Market, постачальник одразу отримує замовлення. Та які важливі моменти при цьому, слід знати бізнесу, нам розповів керівник ДУ «Професійні закупівлі» Андрій Кузьменко. Говорила з яким, Марія Шепель, керівник відділу по роботі з корпоративними клієнтами електронного майданчика «E-Tender» .
Стаття від експерта
Міжнародні публічні закупівлі – питання, яке деякі учасники вважають важким та дещо нереальним щодо перемоги у таких видах торгах. Та практика говорить протилежне. Участь українських компаній та їхня перемога, або як мінімум вихід у трійку «призерів» в аукціоні – реально. Підтвердженням цього є ті кейси, які ми розпочинаємо розглядати. До уваги кейс № 1 про участь української компанії в державному міжнародному тендері.