Назад до каталогу статей
Новини

Уряд повернув конкурентність для більшості держзакупівель Prozorro

29 Червень 2022

Роз'яснення щодо змін до Постанови №169

24 червня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 723 про внесення змін до постанов від 14 вересня 2020 р. № 822 та  від 28 лютого 2022 р. № 169.  

Ідея змін в тому, щоб дозволити максимально гнучко проводити прозорі процедури в тих випадках, що не стосуються оборони країни або не є критично важливими потребами. При цьому зміни мають забезпечити ефективне використання коштів та залучити український бізнес до конкуренції.

Для більшості замовників це означає, що з 29.06.2022 стає обов'язковим проведення спрощених процедур або викоиристання е-каталогу Prozorro Market при закупівлях закупівель бюджетом понад 50 тис. грн

При цьому верхньої межі бюджету закупівель немає, — можна закуповувати як за 200 тис. грн, так і за декілька мільйонів грн.

Що змінилося при закупівлях через Prozorro Market?

Змінами до постанови передбачено, що замість спрощеної замовники можуть купувати в е-каталозі Prozorro Market. Також без верхньої межі по  бюджету закупівлі.  

На суму до 200 тисяч  грн ви можна обрати стандартизовані товари в будь-якого постачальника через пряме замовлення з кошика е-каталогу.

Якщо ж вартість закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч, а товари, які вам потрібні, пропонує два або більше постачальників – потрібно оголошувати процедуру  запиту ціни пропозиції.  

При цьому, якщо в каталозі  по певній групі товару присутній лише один постачальник – можна купувати  через пряме замовлення з кошику е-каталогу в незалежності від вартості.

Що змінилось у Порядку використання електронних каталогів, визначеному Постановою КМУ № 822?

Встановдено граничний розмір, плати що стягується з учасника при укладенні договору за закупівелю через електронний каталог в розмірі, що не може перевищувати 3 400 гривень.

Чи  можна проводити спрощену чи купувати в Prozorro Market, якщо предмет закупівлі до 50 тисяч грн?  

Так, можна проводити в електронній системі. Це регулюється Наказом №10 ДП “ПРОЗОРРО”.

Детальні інструкції на сайті 


Які виключення залишаються в Постанові, щоб купувати напряму у постачальника?  

Зміни до постанови передбачають 16 підстав для проведення прямих закупівель. Для придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. гривень, та може здійснюватися без застосування порядку проведення спрощених закупівель та/або електронного каталогу є наступні винятки:  

1. інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку;

2. замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення;

3. відсутня технічна можливість використання електронної системи закупівель, яка повинна бути документально підтверджена замовником;

4. існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення спрощеної закупівлі або використання електронного каталогу;

5. роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:

a.предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;

b. укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;

c. відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;

d. необхідність захисту прав інтелектуальної власності;

e. укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу;

6. відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі за лотом;

7. після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;

8. після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі;

9. здійснюється закупівля послуг з адвокатської діяльності;

10. здійснюється закупівля юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України;

11. здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури.

Що змінилося в умовах та термінах публікації звіту про укладений договір? 

За результатами здійснення процедур в електронній системі закупівель за умови, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник/державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Важливо, що вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Щодо закупівель вартість яких є меншою 50 тис. грн, укладених без використання електронної системи, то Постановою не передбачено оприлюднення в системі звіту про договір про закупівлю.

Хто відповідає за закупівлі?

Відповідальною за організацію та проведення закупівель, буде уповноважена особа або інша особа, визначена замовником.

За відсутності Уповноваженої особи керівник має наказом призначити особу, відповідальну за проведення закупівель відповідно до положень постанови КМУ від 28 лютого 2022 р. №169.

  

Залишилися запитання,  звертайтеся на 0800 30 77 55 або support@e-tender.ua

або до вашого персонального менеджера!

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Новини
Команда E-Tender продовжує допомагати благодійним та громадським організаціям проводити ефективні та прозорі закупівлі необхідних товарів під час війни
Новини
З квітня 2022 року на період воєнного стану земельні торги з оренди с/г земель були скасовані. Але не очікуючи завершення війни, Верховна рада ухвалила повернути електронні земельні торги в Прозорро.Продажі та E-Tender, закон вже підписано та опубліковано.
Новини
E-Tender офіційно акредитований щодо проведення аукціонів з продажу майна банків, які ліквідуються та перебувають в управлінні ФГВФО. Відтепер в меню майданчика ще більше комерційної нерухомості, авто, квартир та іншого майна.