Назад до каталогу статей
Функції майданчика

ВАЖЛИВІ ОНОВЛЕННЯ НА МАЙДАНЧИКУ E-TENDER

15 Травня 2020

Оновлення на майданчику Е-Тендер, 24 години на виправлення помилок, відміна процедури закупівлі в період оскарження умов закупівлі, новий спосіб оплати за подачу скарги до АМКУ, оскарження рішення замовника про скасування закупівлі, система прозоро, новий закон про публічні закупівлі

Шановні користувачі майданчика Е-Тендер!

Повідомляємо про ряд технічних оновлень, які діють на майданчику. Деякі з них працюють для реалізації норм нового закону «Про публічні закупівлі»:

  • 24 години.
  • Відміна процедури закупівлі в період оскарження умов закупівлі.
  • Нові типи замовника.
  • Оскарження рішення замовника без очікування публікації наміру про укладення договору.
  • Оскарження рішення замовника про скасування закупівлі.
  • Новий спосіб оплати за подачу скарги.
  • Фільтр пошуку «Спрощеної закупівлі».

Далі про кожне оновлення детально. А найголовніше – перегляньте в нашому інтерактиві! 



24 ГОДИНИ

Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей на майданчику.

Як це працює на майданчику

Замовник має заповнити поле «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах» біля учасника, пропозицію якого він розглядає (Рис. 1).


Рис. 1

Замовник може (та, не зобов’язаний) скористатись такою функцією лише один раз щодо кожної пропозиції, що перебуватиме на етапі кваліфікації або прекваліфікації, в рамках одного тендеру.

ВАЖЛИВЕ ВИКЛЮЧЕННЯ! Якщо була задоволена скарга замовник може скористатись повідомленням про невідповідності ще раз.

Таку інформацію бачить як замовник так і учасник (всі користувачі системи).

Е-Тендер надсилає повідомлення в кабінет учасника та на електронну пошту про те, що учасник має виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів (файлів).

Учасник може до закінчення періоду 24 годин завантажити нові файли/замінити існуючі в своїй пропозиції. Пропозиція вважається виправленою після проходження терміну 24 годин.

Після закінчення періоду 24 годин в учасника такої можливості більше не буде, за вийнятком випадка оскарження рішення замовника.

 ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

  • Учасник не може вносити зміни в електронні поля пропозиції та в цінову пропозицію.
  • При внесенні змін учасником до своєї пропозиції учасник накладає потворно ЕЦП (якщо на пропозицію учасника було накладено ЕЦП).
  • Замовник не може прийняти рішення по кваліфікації (відхилити пропозицію/визначити переможною)  до завершення періоду 24 годин.

Правило про 24 години застосувується в певних статусах для таких типів закупівель:

На прекваліфікації (Рис. 2)

  • відкриті торги з публікацією англійською мовою;
  • конкурентний діалог 1-й етап;
  • конкурентний діалог з публікацією англійською мовою 1-й етап;
  • конкурентний діалог з публікацією англійською мовою 2-й етап;
  • відкриті торги для закупівлі енергосервісу;
  • укладання рамкової угоди.

 

(Рис. 2)

Для замовника – на прекваліфікації

На кваліфікації

  • Відкриті торги;
  • Переговорна процедура для потреб оборони;
  • конкурентний діалог 2-й етап

Рис. 3

Для замовника – на кваліфікації

E-Tender надсилає замовнику, який на нашому майданчику публікував процедуру, повідомлення про надходження виправленої пропозиції учасника (стільки повідомлень, скільки разів буде змінена пропозиція/завантажено нових файлів протягом виділеного терміну в 24 години).

Після завершення періоду 24 годин замовник розглядає пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей та приймає одне з рішень щодо учасника:

  • може відхилити пропозицію з причин, передбачених  ЗУ «Про публічні закупівлі»;
  • може визнати таку пропозицію переможною.

ВІДМІНА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ПЕРІОД ОСКАРЖЕННЯ УМОВ ЗАКУПІВЛІ

Для замовників є можливість відміняти процедуру в період оскарження умов закупівлі.

Як це працює на майданчику

Технічно тепер зняте обмеження на відміну закупівлі під час «Періоду оскарження умов закупівлі». 

ВАЖЛИВО! Обмеження відміни процедури «Періоду оскарження рішення замовника», залишається.

НОВІ ТИПИ ЗАМОВНИКА

Додано нові категорії замовників:

  • Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган;
  • Орган соціального страхування.

Для даних замовників доступні процедури аналогічно для замовників із типом «Загальний» (тобто, усі крім, переговорна процедура для потреб оборони).

Як це працює на майданчику

Замовник, який вже зареєстрований на E-Tender, може змінити свій тип в особистому кабінеті в меню «Моя організація», (Рис. 4).

Рис. 4

Для нового ж користувача система підкаже в запропонованому переліку обрати відповідний тип.

ОСКАРЖЕННЯ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА НА СВОЮ ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ

Раніше учасник міг оскаржити рішення на свою дискваліфікацію тільки у випадку публікації інформації про переможця (рішення про намір укласти договір). Ситуація для учасника ускладнювалася ще й тим, що після дискваліфікації замовник міг взагалі відмінити тендер без вибору переможця. У такому випадку для учасника, якого відхили, взагалі відсутня була можливість відстояти свої інтереси.

Як це працює на майданчику

Технічно учасник зможе оскаржувати своє відхилення в такий же спосіб, як і раніше. Порядок оскарження на майданчику технічно змін не зазнав, але змінився порядок та спосіб оплати за подачу скаргу, про це окремо йтиметься далі.

ОСКАРЖЕННЯ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО СКАСУВАННЯ ЗАКУПІВЛІ

Тепер в учасників є можливість оскаржити рішення замовника про скасування закупівлі.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Подати скаргу у випадку відміни можна буде лише на закупівлі, що були оголошені після 19.04.2020.

Як це працює на майданчику

Технічно, подача і сам розгляд скарги відбувається за тою ж процедурою, що і скарги на рішення замовника.

НОВИЙ СПОСІБ ОПЛАТИ ЗА ПОДАЧУ СКАРГИ

Подання скарги

Тепер за подання скарги до Органу оскарження – Антимонопольного комітету України (далі – Орган оскарження) справляють плату через майданчик в день подання скарги. І тільки після цього скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка.

Можна подавати скаргу на один лот в межах процедури закупівлі окремо. Відповідно, скарга подана на відміну лота або на рішення замовника по кваліфікації чи переможцю, не зупинятиме перебіг процедури за іншими лотами.

Нові методи оплати

Скаржник має на вибір 2 варіанти оплати скарги:

  1. Онлайн оплата в системі карткою через LiqPay;
  2. Оплата поза системою за сформованим рахунком в pdf (інтернет-банкінг, у відділенні банку, через термінал самообслуговування). Якщо оплату за скаргу здійснюють через сформовану платіжку в системі, скаржнику необхідно вказати зворотні реквізити. У разі, задоволення скарги Органом оскарження, скаржнику буде повернено плату за подання скарги.

Нові гнучкі тарифи

  • Оскарження положення тендерної документації та рішення/бездіяльність замовника до закінчення строку подання пропозицій - 0,3 % від очікуваної вартості (але не менше 2 тис. грн і не більше 85 тис. грн);
  • Оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника після розгляду тендерних пропозицій - 0,6% від очікуваної вартості (але не менше 3 тис. грн і не більше 170 тис. грн).

Розрахунок сплати за скаргу на прикладі

На умови тендерної документації:

  • очікувана вартість закупівлі становить 500 000,00*0,3% = 1500,00 але так як вартість скарги не має бути меншою за 2000 грн, скаржник сплачує 2000 грн;
  • очікувана вартість закупівлі становить 1 000 000,00*0,3%=3000 грн, скаржник сплачує 3000 грн.

На рішення після аукціону:

  • очікувана вартість становить 300 000,00 *0,6 = 1800 грн, але так як вартість скарги не повина бути меншою за 3000 грн, скаржник сплачує 3000 грн;
  • очікувана вартість становить 900 000,00 *0,6% = 5400 грн, скаржник сплачує 5400 грн.

Відкликання скарги

Якщо скарга внесена до реєстру скарг і щодо неї сформована реєстраційна картка, така скарга не може бути відкликана.

Чи будуть сховані чернетки з ЦБД при відміні закупівлі

При подані скарги формується «Чернетка» її можна скасувати до моменту сплати за скаргу. Сформована «Чернетка» буде відображена, як «відкликана» в системі.

Що нового можна оскаржити

  • Є можливість оскарження відміни закупівлі/лоту у всіх процедурах, крім спрощеної.
  • Можна оскаржити дискваліфікацію без наявності переможця.

Оскарження рішення, якщо відхилені усі учасники

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника може бути подана навіть якщо не сформоване повідомлення про намір укласти договір. Тобто 10 днів на оскарження відраховується від дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав. Це може бути день відхилення пропозиції постачальника або ж день визначення переможця.

Оплату за подання скарги буде повернено, якщо Орган оскарження:

  • за результатами розгляду скарги приймає рішення про задоволення або часткове задоволення такої скарги;
  • залишає скаргу без розгляду у випадку, якщо замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі;
  • приймає рішення про припинення розгляду скарги у випадку, якщо замовником відповідно до Закону усунено порушення, зазначені в скарзі.

Якщо оплата була не розпізнана (неправильно вказано призначення, ID скарги), скарга буде «відкликана як помилково направлена», оплата буде повернуто за реквізитами скаржника. Це встановлено у постанові Кабміну № 292.

Частково задоволена скарга

Відповідно до закону «Про публічні закупівлі», якщо скаржник подав скаргу та вона частково задоволена Органом оскарження, скаржнику буде повернено плату за скаргу.

Зміни в термінах розгляду

Строк розгляду скарги Органом оскарження:

  • був 15 робочих днів з дати початку розгляду скарги;
  • став 10 робочих днів з дати початку розгляду скарги. Може бути аргументовано та продовжено Органом оскарження до 20 робочих днів.

Для кожного учасника, щодо якого прийнято рішення, буде системою сформовано строк на оскарження. На відміну закупівлі також формується строк на оскарження.

Згідно з оновленої статті 18 закону, замовнику заборонено:

  • Приймати рішення про відміну тендера.
  • Відміняти переговорну процедуру закупівлі.
  • Визнавати тендер таким, що не відбувся.
  • Укладати договір про закупівлю.

При цьому замовник може усунути порушення, що зазначені у скарзі. Після усунення порушень замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це Орган оскарження та розмістити в електронній системі закупівель підтвердження.

Відмінити закупівлю, що оскаржується не можна.

Переглянути вебінар на тему оскарження за новим законом.

ФІЛЬТР ПОШУКУ «СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ»

З появою нового виду процедуру були доопрацьовані фільтри пошуку спрощеної закупівлі в реєстрі закупівель (Рис. 5).

Рис. 5


Якщо залишилися запитання, звертайтеся до наших менеджерів.

З повагою команда Е-Тендер!

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Функції майданчика
У технічному релізі розповідаємо про низку доопрацювань системи, які здійснила Команда E-Tender. Доопрацьована процедура завантаження документів до пропозиції, реалізовано автоматичне відправлення повідомлення на електронну пошту учасника тендеру та в месенджери.
Функції майданчика
Спочатку повторна оцінка пропозиції учасника, а потім підтвердження вирішення скарги. Тепер тільки така послідовність дій, якщо один із учасників аукціону поскаржився на Замовника, а Колегія АМКУ підтвердила скаргу та визначила заходи з усунення порушень. На майданчику E-Tender у найшвидші терміни реалізовано це важливе оновлення.
Функції майданчика
Команда розробників E-Tender здійснила низку доопрацювань: у процедурі спрощеної закупівлі договір підписується відразу без дводенного періоду оскарження; реалізовано пошук вимог та скарг по назві і по опису; з'явилась можливість ручного редагування даних контактної особи.