Назад до каталогу статей
Стаття від експерта

ВИДИ АУКЦІОНІВ

04 Лютого 2020

Види та режими проведення редукціонів та аукціонів в комерційних торгах. Як правильно обрати вид та режим редукціону. Відкритий та закритий аукціон. Простий та складний аукціон

Види редукціонів (аукціонів) в комерційних закупівлях 

В системі комерційних закупівель електронного торгового майданчика Е-Тендер реалізовано як редукціони, так і аукціон:

  • Редукціон - спосіб закупівлі на зниження ціни, в ході якого учасники у відкритій формі роблять цінові пропозиції. Переможцем стає учасник, який запропонував найменшу ціну.
  • Аукціон  - спосіб закупівлі на підвищення ціни, в ході якого учасники у відкритій формі роблять цінові пропозиції. Переможцем стає учасник, який запропонував найбільшу ціну.

Модуль аукціону реалізований в системі у вигляді конструктора. У базових налаштуваннях встановлені рекомендовані параметри проведення редукціонів, але кожен замовник може самостійно вносити зміни в параметри відповідно до власних бізнес-процесів і потреб.

Види редукціону:

  • Простий редукціон
  • Складний (особливий) редукціон

Режими редукціону:

  • Закритий - торги проводяться в закритому режимі без відображення кількості і найменування учасників.
  • Відкритий - торги проводяться у відкритому режимі, з відображенням даних за ставками і кількості учасників, але не персоналізує постачальників.

Для кого призначений функціонал аукціонів

  • Для менеджера із закупівель
  • Для постачальників - учасників тендеру.

Конструктор допомагає гнучко централізовано налаштувати параметри проведення редукціону для всієї компанії відповідно до внутрішніх регламентів і правил.

А менеджер із закупівель може обрати той вид редукціону, який більше підходить для поточної закупівлі. Це допоможе її провести швидше і якісніше для задоволення будь-яких потреб бізнесу.

Доступний функціонал валютних аукціонів.

Для закупівель, що здійснюються в іноземних валютах, аукціон Е-Тендеру дозволяє оголошувати та подавати пропозиції в валюті закупівлі.

Як вибрати потрібний вид редукціону?

Замовники, закупівельна діяльність яких регламентується, самостійно визначають в Положенні про закупівлю параметри і порядок проведення аукціону. Вид аукціону залежить від товару, типу процедури, дати поставки та багатьох інших факторів, що визначені в Положенні. Менеджер вибирає найбільш підходящий аукціон, аналізуючи кожну закупівлю.

Система пропонує за замовчуванням використовувати простий вид аукціону.

Різниця між простим і складним редукціоном

Простий редукціон: 

  • Триває рівно стільки часу, скільки запланував замовник
  • Немає можливості примусово оголосити останній крок
  • Кількість раундів не змінюється
  • Крок редукціону розраховується від початкової ставки учасника
  • Учасники не вибувають з редукціону

Складний (особливий) редукціон:

  • Редукціон може завершитися раніше запланованого часу, оскільки замовник має право оголосити останній крок
  • Крок редукціону розраховується від найменшої ставки одного з учасників
  • Учасники, які не знизили свої ставки в поточному раунді, вибувають з редукціону. За виключенням учасника з мінімальною поданої ставкою
  • Система автоматично оголосить наступний раунд останнім, якщо жоден з учасників не знизив ставку в поточному раунді

Крок аукціону

Крок аукціону розраховується автоматично в залежності від обраного виду аукціону:

  • При простому редукціоні не враховуються ставки учасників, представлені в попередньому раунді, зниження походить від своєї ціни
  • При складному редукціоні мінімальний крок редукціону розраховується від мінімальної ставки учасників в попередньому раунді
  • Останній раунд проводитися в закритому режимі, зниження в ньому допускається хв на 1 грошову од.

Час аукціону

Час проведення аукціону задається закупівельником при оголошенні тендера і автоматично розбивається системою на кількість раундів, що дозволяє налаштовувати гнучко кожен редукціон, виходячи з досвіду проведення різних видів аукціонів і закупівель по відмінним категоріям.

Режими редукціону

  • Відкритий режим аукціону - учаснику надається посилання на аукціон, де відображається ставки інших учасників торгів (крім їх найменувань).
  • Закритий режим аукціону - учаснику надається посилання на аукціон, де відображається лише його початкова ставка та проводяться з ним торги.

Який вид аукціону краще вибрати для конкретного предмета закупівлі? Практика проведення редукціону

Кожен покупець безпосередньо обирає вид редукціону на свій розсуд. З досвіду проведених закупівель, складний редукціон проводять при великій кількості допущених учасників, що сприяє підвищенню конкуренції та допомагає звузити коло потенційних переможців до розгляду закупівельником.

Популярні редукціони

За результатами аналізу проведених закупівель, простий редукціон (на пониження) є найпопулярнішим серед проведених закупівель в минулому році. Це обумовлено простотою і прозорістю правил проведення як для замовника, так і для учасників редукціону. Для складних предметів закупівель, в тому числі й для обмеженої кількості учасників, часто використовують закритий редукціон.

Крім обов'язкової наявності редукціону (на пониження) і аукціону на продаж, в системі на поточний момент реалізовано вже 2 алгоритми проведення торгів - простий і складний. І найближчим часом ми плануємо тільки розширювати кількість популярних функцій і типів аукціонів.

Вигоди від використання

Наявність в системі комерційних закупівель різних видів редукціонів, аукціонів і можливість їх гнучкого налаштування дають велику перевагу при проведенні закупівель. Відкриті торги дозволяють залучити більше постачальників на закупівлю і підвищити конкуренцію між учасниками, а закриті - провести складну закупівлю з обмеженою кількістю постачальників, уникнувши ризику демпінгування ціни і зриву проведення закупівлі.

похожие новости

Стаття від експерта
Прозоро.Продажі, система електронних продажів, майданчик Е-Тендер, продаж металу, передача прав на розміщення торгових точок, продаж списаного або неліквідного майна, мала приватизація, оренда державного та комунального майна
Стаття від експерта
Комерційні електронні торги, електронний майданчик Е-Тендер, автоматизація закупівель, автоматизація закупівельної діяльності; система електронного документообігу e-Docs; майданчик для комерційних закупівель
Стаття від експерта
Віталій Діхтяр, CЕО E-Tender, Іванна Мельник, СМО Е-Tender, СЕО групи компаній Е-Tech та Аліна Каневська, Head of Project “Е-Auction” поділилися досвідом організації діяльності бізнесу в умовах надзвичайної ситуації та розповіли про цікаві моменти щодо роботи систем прозорро.