Назад до каталогу статей
Новини

Виключення по Постанові №169. Відсутня технічна можливість використання електронної системи закупівель Прозоро

18 Вересня 2022

В статті розглянуті можливі випадки, при яких в замовників може не бути технічної можливості використання Prozoro та яким чином це документально підтвердити

Вся спільнота сфери державних закупівель перебуває в очікуванні прийняття Постанови КМУ, яка має встановити особливості проведення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в Україні. З проектом Постанови можна ознайомитися тут.

Нагадуємо, що в ЗУ “Про публічні закупівлі”, внесено зміни, якими встановлено, що Кабмін тепер визначатиме особливості здійснення закупівель у воєнний час. Такий правовий механізм також дозволить швидко адаптовувати систему до потреб в умовах війни. Про це більш детально можна прочитати тут.

Однак, поки згадана постанова ще розробляється, листом Мінекономіки Лист № 3323-04_64632-06 від 12.09.2022_1663498643.pdf "Щодо інформування про зміни в законодавстві", надано роз'яснення щодо питання, яким чином зараз користуватися нормативно-правовими актами при здійсненні публічних закупівель.  

Отже, до прийняття нової постанови Уряду, що врегулює питання закупівель у воєнний час, замовники можуть проводити закупівлі як відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, так і за Постановою КМУ №169 — як це й було раніше. Тобто, продовжуємо працювати в тому ж режимі, що і останні пару місяців.

Тому, аналіз та рекомендації питання щодо документально підтвердження замовником відсутньої технічної можливості використання електронної системи закупівель, поки ще залишається актуальним. Далі, пропонуємо вам ознайомитися із порадами, що були озвучені спеціалістом з проведення публічних закупівель Агентства “Консалт” Романом Костенко на вебінарі, що відбувся 09 вересня 2022 року, організованому спільно з нашим торговельним майданчиком. 

Перед тим як перейти до розгляду питання по суті, хочемо зазначити, що ситуація не тривіальна і події, при яких вона може виникнути чи на жаль вже виникає, пов’язані саме із обставинами, які відбуваються останні пів року війни. Тому ми розглядатимемо це питання не в контексті накопиченого досвіду, а більш як наше розуміння, які саме документи можуть стати підтвердженням ситуацій технічної неможливості використання електронної системи закупівель. 

Отже, переходимо до розгляду даного питання. Звертаємо одразу увагу, що це одне з тих виключень по Постанові №169, коли прямо зазначено про необхідність наявності саме документального підтвердження. Тому, далі розмірковуємо про те, які це можуть бути технічні не можливості та якими документами їх підтверджувати:

  • Відсутність доступу до мережі Інтернет

Наприклад пошкодження інтернет-кабелів, модемів чи іншого обладнання. Кожен замовник має доступ до мережі Інтернет, яку надає відповідна
організація- Інтернет-провайдер. Можна звернутися із запитом до свого Інтернет-провайдера щодо надання підтвердження, що за певною адресою у конкретний день та час у даного абонента не було доступу до Інтернету.

  • Відсутність електропостачання

Наприклад пошкодження ліній електропередач чи іншого майна компанії що здійснює діяльність з постачання електричної енергії споживачам. Доцільно по даному питанню звертатися до регіонального обленерго, який здійснює розподіл електричної енергії або до району електричних мереж РЕМ/РЕС та запитувати лист із підтвердженням, що станом на певний період, за адресами конкретних об’єктів розташування була відсутня можливість здійснення електропостачання в зв'язку із певними об’єктивними обставинами.

  • Пошкодження об’єктів цивільної інфраструктури

Відповідний факт про підтвердження руйнування об’єктів цивільної інфраструктури можуть підтвердити органи державної служби надзвичайної ситуації. ДСНС - це не виключна організація, що може дати таке документальне підтвердження, також це може бути військова адміністрація, військове командування.

  • Відсутність технічних засобів

Це те комп’ютерне устаткування, за допомогою якого замовник здійснює доступ до електронного майданчика. Можливо, замовник мусив швидко евакуюватися та не міг чи не встиг організувати транспортування таких засобів. Як варіант документальним підтвердженням може бути доповідна чи службова записка або протокол уповноваженої/відповідальної особи.

  • Загроза життю, здоров’ю, тощо

Важко описати всі можливі ситуації, вони звичайно будуть залежати від конкретних обставин цього часу. На рахунок документального підтвердження такої ситуації, це може бути, наприклад, лист від лікувального закладу чи знову ж таки від ДСНС або ж національної поліції, військової структури (військова адміністрація чи військове командування).


Переглянути вебінар по даній темі


На вебінарі додатково також були розглянуті виключення по Постанові №169, коли:

  • Замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення;  
  • Існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення спрощеної закупівлі або використання електронного каталогу.

Підсумовуючи по даному виключенню по Постанові №169 ще раз наголошуємо на тому, що в замовника можуть в дійсності виникати не тільки перелічені випадки. Головне, це мати відповідь від певного компетентного органу, що стане документальним підтвердженням обставин, що унеможливили використання електронної системи закупівель.

Щиро бажаємо, щоб з вами не відбувалися ситуації, які ми розглянули в даному матеріалі.

Віримо і чекаємо на ПЕРЕМОГУ!

Якщо у вас залишилися запитання, телефонуйте за номером 0 800 30 77 55 (безкоштовно в межах України) або пишіть на e-mail support@e-tender.ua

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Новини
Проект Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Новини
Оголошені нові відбори постачальників в електронні каталоги Прозорро Маркет
Новини
Довгоочікувана новина для постачальників медичної продукції. Тепер кваліфікація в електронні каталоги в категорію медичних товарів стала набагато простішою.