Замовник відповідно до ст.17 закону про публічні закупівлі, має перевірити на відсутність підстав, що зазначені у ч. 1 цієї статті, ті компанії, які учасник залучає у разі закупівлі робіт чи послуг.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в системі Прозоро у разі, якщо в учасника процедури закупівлі, зокрема наявні підстави, встановлені ч. 1 статті 17 закону. При цьому згідно з пунктом 3 ч. 1 ст. 31 закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, визначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 закону.
Так, замовник в тендерній документації встановлює вимогу про надання підтвердження підстав передбачених п.п. 5, 6, 12 і 13 ч. 1 ст. 17 Закону за винятком п.п. 1 та 7 ч. 1 для кожного суб’єкта господарювання, яких залучає учасник як субпідрядників/співвиконавців. Крім того, замовник може встановити вимогу щодо субпідрядників/співвиконавців й про надання підтвердження про відсутність підстав, передбачених ч. 1. ст. 17 закону в довільній формі.
Вимога щодо підстав, передбачених пунктами 2- 4, 8-11 ч. 1 ст. 17, замовник не вимагає від субпідрядників/співвиконавців та перевіряє самостійно під час проведення процедур закупівель.
Щодо інформації про об’єднання учасників
Закон про закупівлі також встановлює, що замовник для об’єднання учасників в тендерній документації зазначає умови щодо надання ними інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників, зокрема підставам, встановленим статтею 17 закону про закупівлі.
Так, зокрема, до об’єднання учасників належать:
- окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів;
- окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів);
- об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи.
Господарський кодекс також визначає об'єднанням підприємств як господарську організацію, утворену в складі двох або більше підприємств з метою координації їх виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань.
В об'єднання підприємств можуть входити підприємства, утворені за законодавством інших держав, а підприємства України можуть входити в об'єднання підприємств, утворені на території інших держав. Об'єднання підприємств є юридичною особою. Також іноземні суб'єкти господарської діяльності, що здійснюють ЗЕД на території України, мають право на відкриття своїх представництв на території України.
І таким чином, замовник в тендерній документації встановлює умови для об’єднання учасників-резидентів, які є юридичними особами щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності підставам, встановленим ст. 17 Закону про публічні закупівлі аналогічно, як для інших учасників процедури закупівлі.
Участь об’єднання учасників-нерезидентів
У разі участі об’єднання учасників-нерезидентів замовник може встановити умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності підставам, встановленим статтею 17 закону, з урахуванням законодавства країни реєстрації такого учасника.
Більше про визначення замовником вимог у тендерній документації щодо статті 17 закону про публічні закупівлі прочитаєте у статті.