Сьогодні кожна компанія переживає трансформацію. Для того, аби вистояти після карантину і подолати двомісячний простій кожна компанія переглядає свої бюджети, бізнес-процеси, штат, витрати і т.д. Це глобальна оптимізація, метою якої є виживання на ринку.
Але є одна сфера, яка недооцінена менеджментом – управління майном компанії. Більшою мірою, це стосується виробничих підприємств, які в процесі своєї діяльності накопичують неліквіди, обладнання, техніку і т.п. Як наслідок, цілі склади служать для зберігання непотрібного майна, від яких можна позбутися, отримавши за нього ринкову ціну.
Наш досвід роботи з такими компаніями показує, що вони не займаються питанням продажу, утилізації або навіть передачі такого майна, так як:
- його цінність вже низька;
- бізнес процес по продажі не збудований;
- менеджмент не ініціює продажу, ресурсу на організацію продажу не вистачає.
Але в підсумку, компанія не тільки втрачає потенційні бюджети за продаж майна, але й несе витрати на його зберігання.
Традиційні методи продажів
Як традиційно продають ті компанії, які звернули увагу на проблему накопичення неліквідів:
➢ Комерційна пропозиція
Менеджер формує комерційну пропозицію і надсилає поштою компаніям, які він знає або знайшов в інтернеті (так як ресурс завжди обмежений, логічно що список цих компаній невеликий або зовсім обмежується 1-2 позиціями).
➢ Продаж за запитом
Продають тій компанії, яка сама звернулася і запропонувала покупку (найпоширеніший метод, так як не вимагає ресурсних витрат, а ціну формує сам покупець).
➢ Продаж на сайті
Компанії на своїх сайтах публікують оголошення про продаж (але цей інструмент неефективний, так як цільова аудиторія сайтів не відповідає цьому запиту, а потенційні покупці не моніторять кожен сайт).
Зазначені інструменти не працюють в порівнянні з сьогоднішніми можливостями реалізації майна на спеціалізованих онлайн платформах. Натомість «поштовим продажам» і «дружнім покупцям» ми пропонуємо онлайн безкоштовну платформу для продажу і передачі в оренду будь-якого майна компанії – завдяки електронним аукціонам в системі Прозорро.Продажі через електронний майданчик Е-Тендер.
Як працює продаж на аукціоні в Прозоро.Продажі на майданчику E-Tender
1. Компанія реєструється на майданчику Е-Тендер;
2. Готує майно до продажу (оцінює, робить фото і опис);
3. Оголошує онлайн аукціон через майданчик;
4. Система автоматично приймає онлайн заявки і проводить аукціон в режимі реального часу;
5. Після аукціону покупець і продавець підписують протокол і договір протягом 20 р.д.
Приклади продажів в системі ProZorro.Продажі
Комерційні аукціони випробували вже 305 компаній – від Укртелекому і ДТЕК до невеликих фінансових і виробничих підприємств.
Усього в Прозоро.Продажі продано і передано в оренду майна приватних компаній на 187 млн. грн. і проведено 4 360 аукціонів. При цьому система об'єднує 19 200 цільових покупців, які щодня моніторять добірки лотів і нові аукціони.
Важливо, що система об'єднує 42 майданчики, між якими відбувається обмін всією інформацією. Це забезпечує охоплення всього ринку електронних майданчиків в Україні. Працюючи з Е-Тендер, ви одночасно працюєте з усім ринком торгових платформ.
Структура ТОП категорій комерційних лотів на аукціонах у Прозорро.Продажі
1. Нерухомість – дохід 102,7 млн. грн.
2. Майнові комплекси – дохід 40,8 млн. грн.
3. Земельні ділянки – дохід 10,9 млн. грн.
4. Промислова техніка – дохід 8,4 млн. грн.
5. Транспорт – дохід 6,6 млн. грн.
Найефективніші приватні продавці
- ПАТ «Укртелеком» - уклали угоди на суму 1,4 млн. грн. Передають в оренду свої приміщення по всій території України. Приклади аукціонів:
a. Оренда приміщення в м Полтава
b. Оренда приміщення в м. Київ, вул. Софіївська
c. Оренда приміщення в м. Київ, вул. Володимирська
- АТ «Ощадбанк» - уклали угоди на суму 25,2 млн. грн. Продають автомобілі, земельні ділянки, нерухомість. Приклади аукціонів:
a. Легковий автомобіль Lexus LS600hl
b. Земельна ділянка загальною площею 8.2466 га
c. 2 поверхова нежитлова будівля загальною площею 1006 м2 із земельною ділянкою 0,1 га
- АТ «Укрсоцбанк» - уклали угоди на суму 6,5 млн. грн. Продають нерухомість, приклади:
- ТОВ «Смарт Меритайм-груп» - уклали угоди на суму 3,6 млн. грн. Продають ТМЦ, верстати та ін. обладнання. Приклади аукціонів:
a. Верстат для розточування глибоких отворів KHI-190 арт.40543
c. Вітрильно-гребний комплекс за адресою: м. Херсон, вул. Карантинний острів,1
- ПАТ «Науково-виробниче об'єднання« Київський завод автоматики» - уклали угоди на суму 0,9 млн. грн. Продають автомобілі і метал (чорний і кольоровий), передають в оренду нерухомість:
b. Легковий автомобіль CHEVROLET LACETTI
З чого потрібно розпочати компанії
90% комерційних організаторів при старті продажів стикаються з аналогічними проблемами:
1. Відсутність бізнес процесу та відповідального менеджера.
Для цього необхідно лише призначити відповідальний відділ або виконавця, який буде готувати майно на продаж. Налаштувати бізнес-процес допоможе команда Е-тендер, надавши описаний алгоритм дій.
2. Нерозуміння структури майна компанії, що списано, що можна продати.
Необхідно провести облік всього майна (інвентаризацію) і визначити, яке може бути продано на аукціонах.
3. Оцінка майна.
Метод оцінки залежить від самого предмета продажу, якщо це нерухомість – оцінка із залученням суб'єкта оціночної діяльності, якщо це неліквіди, техніка, меблі, ТМЦ – моніторинг аналогічних продажів і залишкова балансова вартість (якщо вона буде поруч з ринковою).
Що пропонує Е-Тендер для організатора комерційних аукціонів в Прозоро.Продажі
1. Алгоритм нового бізнес-процесу в компанії.
Опис всіх необхідних дій для організації продажу активів в компанії.
2. Рекомендації для стартової ціни.
Моніторинг ринку і аналогічних аукціонів для визначення стартової ціни для продажу.
3. Типові документи.
Документація аукціону з описом всіх необхідних параметрів для створення торгів.
4. Індивідуальний підбір навчальних матеріалів.
Персональне онлайн навчання, відео або текстові інструкції – на вибір організатора.
5. Маркетування лотів і пошук учасників.
Майданчик отримує дохід, якщо знаходить покупця на аукціон, тому Е-Тендер активно продає ваш лот і просуває його з метою пошуку учасників і створення конкуренції на аукціоні.
Для того, щоб почати продавати або здавати в оренду вам потрібно звернутися до відділу аукціонів на Е-тендер і отримати персональну консультацію.
Переваги аукціонів в прозорро.продажі
З огляду на те, що для компанії використання онлайн аукціонів, майданчика Е-Тендер і всіх навчальних інструментів безкоштовні, вам необхідно лише виділити ресурс для підготовки предмета до продажу або оренди. Але і тут важливо, що він спрямований на отримання доходу від продажу майна.
Що в підсумку отримує компанія від аукціонів і роботи з E-Tender.ua
1. Збудований єдиний бізнес-процес продажу на підприємстві.
2. Оптимізація активів і витрат.
3. Дохід для компанії від продажу активів.
4. Онлайн формат роботи і обмін документами.
5. Зниження ресурсних витрат компанії на організацію продажу.
Звертайтеся до нас та отримуйте персональні консультації для вашої компанії та вашого типу майна:
тел.: (044) 390 52 46, (067) 223 11 93
e-mail: support-auction@e-tender.ua
З повагою команда Е-Тендер!