Назад до каталогу статей
Корисні статті

Як опублікувати земельний аукціон на Прозорро.Продажі

14 Грудня 2021

Детально розповідаємо як заповнити кожне електронне поле у формах оголошення аукціону на Е-Тендер

Менеджер по роботі з організаторами на майданчику Е-Тендер Людмила Прохорова підготувала практичну інструкцію для організаторів земельних аукціонів.  

 

Оголосити такий аукціон можна з особистого кабінету на Е-Тендер. В полі “Тип організації“ потрібно обрати “Організатор земельних аукціонів”, саме ця роль дозволяє оголошувати лоти на аукціон.

Мал.1

Створюємо аукціон

Натискаємо кнопку "Створити аукціон" та обираємо необхідний тип процедури: оренда, продаж або продаж з переважним правом.

Далі, у полях для опису аукціону вказуємо інформацію, яку можна взяти з технічної документації по земельній ділянці та Рішення про оголошення земельного аукціону. Є обов'язкові поля - вони підсвічені червоним кольором. Рекомендуємо заповнювати і необов'язкові поля, адже додаткова інформація про ділянку розширює можливості пошуку для потенційного покупця чи орендаря.

Описуємо аукціон  

  • Назва аукціону - це коротка інформація про лот (продаж чи оренда; площа; категорія землі; адреса);
  • Опис аукціону: додаємо розширену інформацію про лот - найважливішу на вашу думку інформацію, на яку потенційним учасникам варто в першу чергу звернути увагу;
  • Поле “Лоти виставляються”: вперше або повторно;  
  • Номер лоту - це ваш внутрішній облік лотів, можуть бути послідовні цифри;
  • Порядок ознайомлення з об'єктом (в який день і час ви зможете його показувати потенційним орендарям);  
  • У полі “вимоги до документів” потрібно прописати "згідно ч.7 ст.137 Земельного Кодексу України" або детально визначити які документи надає який учасник (в залежності від організаційно-правової форми);
  • У полі “додаткові відомості” вказуємо додаткову інформацію у разі її наявності.

Мал.2

Вказуємо стартову ціну, внески, грошову оцінку:

  • Стартова ціна лоту має бути визначена у рішенні про оголошення торгів (далі - рішення), яке приймає міська, сільська чи селищна рада.  
  • Розмір гарантійного внеску становить 30% від стартової ціни лоту, але не більше 2500 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у законі про Держбюджет України на 1 січня року, в якому проводяться земельні торги;
  • Розмір реєстраційного внеску становить 10% від мінімальної заробітної плати (у 2021 році це 600 грн, з 2022 року - 650 грн);
  • “Мінімальний крок” аукціону - 1% від стартової ціни лоту.

 

Мал.3

  • Поля “Нормативна грошова оцінка” чи “експортна грошова оцінка”: дані переносимо з рішення (НГО потрібна, якщо аукціон з продажу права на оренду, ЕГО - якщо продаж ділянки);
  • Поле “Сума витрат” вказується якщо відповідна рада понесла витрати на підготовку землевпорядної чи оціночної документації і їх можна відшкодувати відповідно до законодавства;
  • “Обтяження та обмеження  прав” вказуються у разі їх наявності;
  • “Містобудівні умови”, вказуються якщо категорія земельної  ділянки передбачає забудову (не для с/г земель).

Мал.4

Додаємо детальний опис земельної ділянки:

  • У полі “склад лоту” рекомендуємо зробити детальний опис земельної ділянки;
  • “Код класифікатора”  вибираємо згідно призначення, виходячи з даних ДЗК.

Мал.5

  • “Характеристики” (площа, кадастровий номер, тип власності) беремо з документів по земельній ділянці;
  • “Наявність обтяжень” - цю інформацію беремо з реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • Вказуємо співвласників, у разі наявності;
  • Інформацію про “інженерні мережі” беремо з витягу ДЗК;
  • Обираємо область та населений пункт (це обов'язкові поля), вказувати вулицю не обов’язково;

Мал.6

  • Натискаємо “вибрати об'єкт на карті” - тут ви можете знайти і вибрати свою ділянку, після чого автоматично згенеруються її координати;
  • Вказуємо строк оренди у полі “тривалість оренди” (у разі створення аукціону з оренди).
  • Вказуємо банківські реквізити та рахунки
  • Організатор має вказати банківські рахунки для сплати за лот і для сплати за підготовку лоту у разі наявних даних про компенсацію витрат.  Рахунки для сплати за лот потрібно вказати як для юридичних, так і для фізичних осіб. В залежності від того хто переможе в аукціоні, кошти будуть надходити на той чи інший рахунок. У полі “тип рахунку” вказуємо “Рахунки для сплати за лот”. У полі “опис” потрібно вказати у першій формі “з юридичних осіб”, у другій  -  “з фізичних осіб”.  Далі, додаємо реквізити отримувача: ЕДРПОУ отримувача коштів, номер рахунку в форматі IBAN .

Мал.7

Аналогічно заповнюємо банківські реквізити для сплати за підготовку лоту, якщо такі витрати були.  У полі “тип рахунку” вказуємо “Рахунки для сплати за підготовку лоту”. У полі “опис” потрібно зазначаємо “сплата за підготовку лоту” і вказуємо банківські дані отримувача .

Мал.8

Визначаємо дату проведення аукціону

Далі, потрібно обирати дату проведення аукціону. Система самостійно згенерує час, тому визначати його не потрібно. Пам'ятайте, що аукціон може відбутися не раніше ніж за 30 днів, але не пізніше - 45 днів від моменту публікації оголошення. Строки рахуються з дня наступного за днем публікації, і якщо вами визначено 30 к.д. на прийом пропозицій, то аукціон має відбутися на 31 к.д. Якщо такий день припадає на вихідний або святковий - аукціон проводиться у перший робочий день.

Мал.9

Зберігаємо чернетку і завантажуємо документи

Після збереження чернетки потрібно перевірити всі дані і завантажити усі необхідні документи відповідно до назви.

Мал.10

Після завантаження всіх обов’язкових документів з'явиться кнопка “Опублікувати чернетку”. Натиснувши цю кнопку - ви опублікуєте аукціон! Протягом 2 днів ви зможете вносити правки.

Мал.11

Звертаємо увагу, щоб внести зміни до аукціону потрібно обов'язково завантажити  документ з обґрунтуванням та описом змін, що вносяться.

Важливо! Після публікації аукціону видалити дані про нього неможливо, як і документи які були завантажені. Тому уважно перевіряйте інформацію та документи, які вносяться до умов аукціону.

Якщо виникають будь-які запитання щодо роботи на майданчику Е-Тендер, звертайтеся до наших менеджерів:

тел.: 0 800 30 07 05 (безкоштовно в межах України), e-mail: support-auction@e-tender.ua

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Що таке велика приватизація, як працюють онлайн торги у Прозорро Продажі. Які умови участі в торгах великої приватизації. Лоти великої приватизації. Електронні торги великої приватизації на майданчику Е-Тендер
Корисні статті
Як учасникам Прозорро подати тендерну пропозицію на тендер, який обсяг інформації та вимоги до оформлення у воєнний час. Які права учасника у відкритих торгів з особливостями та що врахувати при подачі документів пропозиції
Корисні статті
До вашої уваги - інтерв'ю з Наталею Шимко, заступницею директора ДП “Прозорро”. Закупівельнику про закупівлі в електронному каталозі, законність такого способу, отримання потрібного товару та інші важливі нюанси закупівлі - послухаєте в нашій розмові, яку провела Іванна Занюк, директорка із розвитку публічних закупівель на Е-Тендер.