Внутрішній замовник: хто такий та як з ним працювати?
Одразу зазначимо, внутрішній замовник — це робітник компанії, який замовляє товари, роботи чи послуги для внутрішніх потреб компанії. Загалом, внутрішній замовник визначає технічні вимоги для товару, а закупівельник чи відділ закупівель підприємства організовує та проводить закупівлю.
Ініціатива купувати через відкриту систему торгів Rialto виключно добровільна, заснована на принципах бізнесу — заробити більше, витратити менше, і ні в якому разі не поступитись якістю. Специфіка комерційних закупівель полягає у тому, що приватні компанії не обмежені законодавством, як державні підприємства. Регламент системи Rialto регулює та визначає лише період до підписання договору з постачальником. З одного боку, це є плюсом, адже немає перепон для організації відділу закупівель, та з іншого породжує запитання, як ефективно побудувати взаємодію відділу з внутрішнім замовником? Що та як купити краще?
П’ять порад від спікерів
- Зекономлені гроші — мотиватор налагодити систему закупівель в компанії. Тільки показники економії підприємства на закупівлях переконують керівництво постійно підтримувати програму.
- Найшвидше та найпростіше рахувати економію, через порівняння ідентичних закупівель від року в рік — було-стало.
- Товаришуйте з внутрішнім замовником, співпраця стане вигідна обом. Знання процесів та проектів дозволить зрозуміти мотиви та компетентність колег.
- Ретельна підготовка до закупівлі. Інформувати про завчасну закупівлю внутрішнього замовника, вчасно опрацювати вимоги до постачальника та оголосити умови поставки. Кожна з цих дій впливає на результат закупівлі.
- Культуру закупівель в компанії впроваджують поступово, не очікуючи результату за місяць. Наприклад, налагодження дієвої системи закупівель компанії Vodafon Україна тривало 2 роки.
Тільки досвідченні закупівельники можуть подолати такий потік питань тривалістю у дві години. Серед слухачів — представники Укрпошти, Нафтогазу, та ще з два десятки підприємств. Аудиторія дискутувала як зі спікерами, так і один з одним. Маркери успішного заходу — публіка не розходиться до останньої відповіді спікерів, модератор кілька разів закликає “і останнє запитання”, наполегливо запрошує на кава-брейк.
Довідка. Клуб Закупівельників — об'єднання професіоналів в сфері закупівель та постачання. Співорганізаторами клубу є відкрита система закупівель RIALTO разом з YouCountrol та House of Knowledge. Дізнатись розклад клубу можна на сторінці Rialto: комерційні закупівлі у Facebook.
Матеріали за темою: