Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЯК ЗАСТОСОВУВАТИ СТАТТЮ 17 ЗМІНЕНОГО ЗАКОНУ ПРО ЗАКУПІВЛІ?

04 Червень 2020

У статті розглянули основні положення статті 17 закону «Про публічні закупівлі». Систематизували інформацію, яку роз’яснило Мінекономіки у нещодавньому листі про підстави відмови замовником учасникам державного тендера.

У законі про публічні закупівлі, зміни до якого було внесено не так давно, 19 квітня, у статті 17 встановлено перелік підстав за якими замовник, зокрема, приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити його. Одночасно  ч. 2 цієї статті замовник має право відмовити учаснику та відхилити тендерну пропозицію учасника. Учасник під час подання пропозиції через систему Прозоро має підтвердити відсутність підстав, передбачених 5, 6, 12 і 13 ч. 1 та 2 цієї статті.

Спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених переліченими пп. пунктами цієї статті, замовник визначає для надання таких документів лише переможцю тендеру.  

Так, ст. 17 Закону передбачені підстави для відмови в участі в тендері та відхилення тендерних пропозицій учасників:

  • недобросовісних,
  • які є банкрутами,
  • які вчинили корупційні правопорушення,
  • засуджені за злочини, вчинені з корисливих мотивів тощо.

ВАЖЛИВО

Замовник не вимагає документальне підтвердження інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Прочитайте також статтю «Відкриті державні реєстри 2020: які є, та де знайти інформацію про учасників тендера».

Підстава, передбачена у п.п. 1, 7 ч. й ст. 17 закону

Щодо підстави, передбаченої п.п.1, 7 ч. 1. ст. 17 закону, замовник не вимагає від учасників та переможця процедури закупівлі відсутність підстав, визначених цими пунктами статті. Поряд з цим наявність/відсутність зазначених підстав для відхилення перевіряє безпосередньо замовник під час проведення процедур закупівель.

Підстави, передбачені п.п. 5, 6, 12, 13 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 закону 

Замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених п.п. 5, 6, 12 і 13 ч. 1-2 ст. 17 закону.

При цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі.

Водночас для переможця замовник встановлює вимогу про надання документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених згаданими пунктами, оприлюднюючи такі документи у прозорро. Строк оприлюднення – немає перевищувати 10 днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Підстави, передбачені пп. 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 ч. 1 ст. 17 Закону 

Підтвердження щодо відсутності таких підстав, замовник не вимагає від учасників та перевіряє їх сам під час проведення процедур закупівель. Також замовник не вимагає від переможця закупівлі документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із законом «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних  реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Якщо переможець торгів не надає документи, зазначені у статті 17 закону у строк та спосіб, визначений законом та у тендерній документації, замовник відхиляє таку пропозицію відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 31 закону.

Для однозначного розуміння застосування статті 17 надаємо додаток з переліком документів, необхідних для виконання вимог статті 17. Він підготовлений міністерством та є додатком до листа.

Про вимоги щодо інформації про субпідрядників та об’єднання учасників в тендерній документації прочитаєте тут.

Інформація у статті використана з листа Мінекономіки «щодо підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі» № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Команда Prozorro Market підготувала відповіді на поширені запитання щодо того, як придбати товар у першому державному онлайн-магазині. У відповідях розкрито багато важливих нюансів. Наприклад, медичні закупівлі до 50 тис грн, які проводяться в рамках заходів по запобіганню коронавірусної хвороби, можна здійснювати через Prozorro Market, але робити примітку COVID-19 для таких закупівель не обов’язково.
Корисні статті
В рамках пілотного проекту, що стартував у 2020 році, лісгоспи зобов'язали продавати на аукціонах Prozorrо.Продажі не менше 25% запланованих обсягів заготівлі необробленої деревини. Проте, переважна більшість таких аукціонів не відбулися, тому що на них не зареєструвалося жодного учасника. Замовники, здебільшого, купували деревину за прямими угодами та спеціальними тендерами, а прозорі аукціони проігнорували. Чому так важливо, щоб на ринку діяли єдині правила продажу необробленої деревини, дізнайтесь у колонці Аліни Каневської, яка опублікована на Економічній Правді
Корисні статті
Перші результати передачі в оренду об'єктів державного та комунального майна на аукціонах у системі Прозорро.Продажі є дуже оптимістичними. Нова процедура оренди держмайна повноцінно запрацювала з середини вересня. “На ходу” доробляється функціонал на Прозорро.Продажі та електронних майданчиках. Проте, щодня в єдиному реєстрі з'являються нові об'єкти оренди. Оголошено 985 аукціонів. 118 аукціонів вже успішно завершились і принесли 2,8 млн гривень доходу.