Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЯКІ ВОНИ – ПІДСТАВИ ДЛЯ ПЕРЕГОВОРНОЇ ПРОЦЕДУРИ З 19 КВІТНЯ?

25 Березня 2020

Переговорна процедура закупівлі, підстави для переговорної процедури, новий закон про публічні закупівлі, система прозорро, електронний майданчик Е-Тендер

Звертаємо увагу, що тендера, розпочаті до введення в дію нового закону – 19 квітня, замовники завершують за порядком, що діяв до цієї дати. Це стосується усіх процедур закупівель, зокрема, й  переговорної, які замовник розпочав у системі Прозорро. Далі розглянемо підстави для цієї процедури, які передбачені новим законом*.  

*Новий закон – закон «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114

Чи змінилися умови застосування переговорної процедури?

У новому закону залишилися більшість підстав для застосування переговорної процедури ті ж самі, як і саме поняття визначення процедури, у нинішньому законі. Та все-таки деякі положення норм про підстави застосування зазнали уточнення й доповнення. Також зауважимо, що процедуру застосовують як виняток та за умов, що визначені у ст. 40 нового закону. Ця процедура хоч і не є конкурентною, та запрошувати на переговори замовник може і більше одного учасника. 

Так, що уточнено з підстав для проведення процедури у новому законі?

Так, у новому законі уточнили підставу для проведення переговорної процедури закупівлі за результатами подвійної відміни процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотами).

Також зазнала уточнення норма про застосування переговорної процедури закупівлі у разі додаткової закупівлі товару. Тож окрім обмеження щодо закупівлі у того самого постачальника, у новому законі з’явилися нові обмеження. А саме коли:

  • закупівля може бути здійснена протягом 3 р. після укладення основного договору про закупівлю;
  • вартість договору про закупівлю на додаткове постачання не має бути більше 50 % ціни договору про закупівлю.

п. 4 ч. 2 ст. 40 нового закону: 

«якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару в того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівлю додаткового обсягу товару в того самого постачальника здійснюють протягом 3 років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 %  ціни договору про закупівлю.

п. 5 ч. 2 ст. 40 нового закону:

«якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість й умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом 3 років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 % ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.». 

Як бачимо, у проведенні додаткових аналогічних робіт є можливість закупати додаткові аналогічні послуги в того самого учасника, але з певною обмежованістю – таку закупівлю здійснюватимуть протягом 3 р. після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не буде більше 50 % ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами переговорної процедури.

У новому законі також доповнили й підставу щодо закупівлі юридичних послуг (п.7 ч. 2 ст. 40). Так, з’явилася можливість здійснити переговорну процедуру із закупівлі товарів, робіт і послуг у разі участі замовника на підставі рішення Уряду в міжнародних виставкових заходах.

Закупівля у разі нагальної потреби: що нового  

  • Замовник зможе застосувати підставу нагальності, уразі розірвання договору з вини учасника на строк достатній для проведення тендеру, в обсяг, що не перевищує 20 % суми, визначеної в договорі про закупівлю, який був розірваний з вини такого учасника. У такому випадку замовник застосовує переговорну процедуру щодо кожної закупівлі.
  • Крім того, за нагальної потреби можна буде застосувати при закупівлі уразі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 % від очікуваної вартості тендера, що оскаржують.
  • Здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у ч. 1 ст. 2 Закону «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони». У такому разі закупівлю можуть проводити лише окремі замовники, коло яких обмежене у згаданому законі.

Закупівля товарів за процедурою відновлення платоспроможності боржника – нова підстава 

У  новому законі також з’явилася можливість організувати переговорну процедуру за такою підставою, як – закупівля товарів за процедурою відновлення платоспроможності боржника згідно із кодексом з процедур банкрутства.

Пам’ятайте, що будь-яку закупівлю слід розпочинати після включення її до річного плану закупівлі. У  разі, коли замовник має одну і вище перелічених підстав для проведення переговорної процедури, він може включати її до плану, після чого розпочинати її проведення у системі прозоро.

Також замовники мають провести переговори із учасником чи декількома учасниками і після цього можуть укладати відповідний договір.

Майданчик Е-Тендер є авторизованим електронним майданчиком системи прозоро, на якому проводять публічні закупівлі. Користувачами майданчика є учасники (бізнес) та державні замовники. Для роботи на майданчику E-Tender слід пройти реєстрацію.

Більше про зміни, які є в новому законі читайте у наших статтях:

схожi новини

Корисні статті
Чому аукціони у Прозорро.Продажі є найкращим способом визначення справедливої ціни на активи спиртової галузі, які зараз приватизуються? Дізнайтесь про це в аналітичному матеріалі Аліни Каневської
Корисні статті
Верифікація у системі комерційних закупівель E-Tender є одним із методів захисту від недобросовісних учасників. Верифікація проводиться з метою підвищенню рівня прозорості в закупівлях. Її наявність забезпечує участь в тендерах лише існуючих компаній-постачальників, що дозволяє мінімізувати ризики зриву закупівель чи невиконання учасником зобов'язань по договорах.
Корисні статті
У державних замовників з'явиться ще один (окрім ціни) критерій оцінки тендерної пропозиції - вартість життєвого циклу товару.