Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЗАКУПІВЛІ ГАЗУ, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ, НАФТОПРОДУКТІВ, ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ, ПОСЛУГ ЇДАЛЕНЬ ТА КЕЙТЕРИНГУ: ПОЗИЦІЯ АМКУ ТА МІНЕКОНОМІКИ

12 Червень 2020

У замітці систематизували головні акценти із лист Мінекономіки та АМКУ щодо тих рекомендацій, які надав АМКУ у проведенні закупівль на ринках природного газу, електричної енергії, нафтопродуктів та пального, продуктів харчування, послуг їдалень та кейтерингу.

Так, АМКУ провів аналіз передумов, що сприяють виникненню порушень законодавства про захист економічної конкуренції під час проведення публічних закупівель та підготував рекомендації щодо їх усунення. Далі ми систематизували інформацію із листа міністерства «Щодо рекомендацій АМКУ».

Що потрібно дотримуватися, аби тендер став успішним?

Однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників.

АМКУ звертає увагу, що вільне та досить широке трактування і застосування замовниками встановлених Законом та примірною тендерною документацією вимог та порядку підготовки тендерної документації щодо визначення кваліфікаційних критеріїв та способів підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям, у тому числі виходячи зі специфіки закупівлі, створює обставини, за яких у замовників є можливість встановлювати дискримінаційні умови в тендерній документації під час проведення тендерів для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Як показує практика АМКУ, визначаючи кваліфікаційні критерії та способи підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям, замовники нерідко створюють передумови для можливого спотворення конкуренції, встановлюючи вимоги, які сприяють зловживанням у процедурі закупівлі як замовником, так і учасниками.

Які вимоги тендерної документації найбільше оскаржують?

Серед найбільш оскаржуваних вимог тендерної документації є вимоги:

- до порядку оформлення документів та підписання тендерної пропозиції: надання нотаріально завірених копій деяких документів, накладення електронного цифрового підпису на кожний завантажений документ, завірення кожного документа підписом та печаткою, завантаження кожного документа окремим файлом тощо;

- щодо надання гарантійних листів, довідок та інших документів, які мають містити інформацію та твердження, що не створюють додаткової цінності тендерній пропозиції;

- встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару;

- вимоги щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі (вимога щодо надання фінансової звітності підприємства учасника за два останніх звітних періоди тощо);

- не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівлі;

- недотримання структури документації та включення вимог щодо надання певних документів у невідповідних розділах (наприклад, вимога про надання документа у складі тендерної пропозиції, включена до проєкту договору, тощо);

- не визначення конкретного переліку формальних помилок, яких може допустити учасник та які не будуть підставою для відхилення його тендерної пропозиції.

Міністерство рекомендує 

  • Дотримуватися замовникам законодавства щодо формування вимог до предмета закупівлі та потенційних учасників.
  • Уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників. Оскільки такі вимоги можуть призвести до порушення принципів здійснення закупівель.
  • Використовувати інформацію з відкритих ДР та у формі відкритих даних, нормативні документи Уряду.
  • Користуватись передбаченими Законом про публічні закупівлі способами забезпечення тендерних пропозицій та виконання договірних зобов'язань.

Про відкриті реєстри та перевірку учасників, можете почитати у нашій статті.

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
На вебінарі детально розібрали нову процедуру оренди державного та комунального майна через аукціони у системі Prozorro.Продажі та особливості обрання електронного майданчику. Перший вебінар по темі оренди держмайна ДП Prozorro.Продажі провела спільно з майданчиком E-Tender.
Корисні статті
Статистика трьох місяців показує, що більшість учасників з АНЦ перемагають у тендерах Prozorro.
Корисні статті
Ми підготували відео, у якому розповідаємо як працює Прозорро Маркет, з потенційним обсягом закупівель у 20 млрд. грн