Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЗАКУПІВЛІ, ЩО НЕ ПЕРЕВИЩУЮТЬ 50 ТИС. ГРН ТА АКТУАЛЬНІ ВІДПОВІДІ ПРО ЗВІТ

06 Травня 2020

Допорогові закупівлі, закупівлі до 50 000 грн, проведення закупівель без системи Прозорро, майданчик Е-Тендер, новий закон про публічні закупівлі, спрощені закупівлі, уповноважені особи, тестування уповноважених осіб, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель

Замовники з 19 квітня цього року обов’язково здійснюють спрощені закупівлі в порядку, визначеному законом – «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ). Про це детально можете подивитися у нашому відео.

Також законом, відповідно до ч. 3 ст. 3 у разі проведення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тис. грн, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати систему прозоро.

Саме про такі закупівлі і піде мова далі.

Рішення замовника про використання прозорро у закупівлях до 50 тис. грн

Якщо замовник прийме рішення про використання прозоро у разі проведення закупівель, вартістю не більше 50 тис. грн, він керується Інструкцією, затвердженої наказом ДП «Прозорро» від 19.03.2019 № 10 (в редакції від 17.04.2020 № 18).

Цим документом передбачена можливість використання прозоро з метою відбору постачальника для укладення договору юридичними особами та іншими суб’єктами підприємницької діяльності, які не є замовниками у розумінні закону.

Закупівлі до 50 тис. грн замовник може проводити завдяки системі прозорро або ж без її використання. У випадку останньому, замовник обов’язково має оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без системи. Такі обов’язкові випадки розглянули нижче.

Випадки обов’язкового оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання прозорро

Замовник обов’язково оприлюднює такий звіт якщо придбав товар, роботи або послуг:

  • що підтверджується договором або будь-яким іншим документом (видаткова або товарно-транспортна накладна, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ, тощо) без використання системи ProZorro (у тому числі без використання електронних каталогів) на суму, що не перевищує 50 тис. грн;

ВАЖЛИВО. Закон не визначив від якої саме суми слід проводити чи оприлюднювати звіт про такі закупівлі. Як рекомендує Мінекономіки, замовнику слід би оприлюднювати звіт у разі здійснення такої закупівлі на суму від 0,01 до 50 тис. грн.

  • без застосування порядку проведення спрощених закупівель у випадках, визначених ч. 7 ст. 3 закону, за умови що вартість такого придбання перевищує 50 тис. грн та є меншою є меншою 200 тис. грн., а робіт – дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою 1,5 млн. грн.
  • визначених у п. 21 ч. 5 ст. 3 Закону (гомеопатичні стовбурові клітини та/або роботи і послуги, що пов'язані з їх придбанням) без використання системи прозоро, незалежно від вартості такої закупівлі;
  • придбав товар з використанням електронних каталогів «Прозорро.Маркет». У такому випадку звіт формує система прозорро автоматично.

ВАЖЛИВО. Замовник оприлюднює звіт протягом 3 р.д.  з дня, яким датовано договір чи інший документ, що підтверджує придбання товару, робіт чи послуги. 

Випадки, коли звіт про договір не оприлюднюють у Прозорро

Замовники не оприлюднюють звіт про договір, якщо:

  • уклали договір про закупівлю із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель;
  • здійснили придбання предмету закупівлі, що є у переліку предметів закупівлі, на які не поширюється дія закону, визначений ч. 5 ст. 3. Винятки – закупівлі гемопоетичних стовбурових клітини та/або робіт і послуг, що пов'язані з їх придбанням;
  • замовник, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, придбав предмет закупівлі, що є у переліку предметів закупівлі, на які не поширюється дія закону, визначений ч. 6 с. 3 Закону.

 Придбання декількох предметів закупівлі без системи прозоро та оприлюднення про це звіту про договір про закупівлю у ній 

Перелік інформації, яку містить звіт є у ч. 3 ст. 3 закону. Виходячи з якої, замовник може укласти як декілька, так і один договір, предметом договору за яким виступатимуть різні предмети закупівлі та вартість яких окремо не перевищуватиме суму 50 тис. грн.

У разі якщо за таким договором (або іншим документом) здійснюється придбання одразу декількох предметів закупівлі, замовник може оприлюднити в Prozorro декілька звітів, в яких буде вказано реквізити (дату укладення та номер) одного і того самого договору (іншого документу, що підтверджує придбання товару, робіт чи послуги.

Також у кожному такому звіті можна визначити один предмет закупівлі, а в полі з інформацією про ціну договору – вказати вартість придбання окремого такого предмету закупівлі (не загальну ціну договору).

Коригування в річному плані закупівель до 50 тис. грн 

Планування закупівель та інші передумови їхнього здійснення визначено у ст. 4 Закону. Оскільки складання річного плану та внесення до нього змін є передумовою здійснення закупівель, замовник в залежності від наявної потреби, може відкоригувати потреби у річному плані з урахуванням нової редакції закону або поступово вносити зміни до нього в річний план, додаючи при цьому інформацію про закупівлі, що передбачають оприлюднення звіту за потреби.

ВАЖЛИВОЗамовнику варто пам’ятати, що ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель, законом заборонено! 

Зміна істотних умов договору, який передбачає оприлюднення звіту 

 Договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (п. 6. ч. 1. чт.1. закону).

Із визначення випливає, що договір (або інший документ) який передбачає оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не є договором про закупівлю у розумінні Закону, та до нього не застосовують вимоги статті 41 Закону.

Інформація із листа* № 3304-04/28729-06 від 05.05.2020 «Щодо спрощених закупівель»

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Верифікація у системі комерційних закупівель E-Tender є одним із методів захисту від недобросовісних учасників. Верифікація проводиться з метою підвищенню рівня прозорості в закупівлях. Її наявність забезпечує участь в тендерах лише існуючих компаній-постачальників, що дозволяє мінімізувати ризики зриву закупівель чи невиконання зобов'язань учасника по договорах тощо.
Корисні статті
У державних замовників з'явиться ще один (окрім ціни) критерій оцінки тендерної пропозиції - вартість життєвого циклу товару.
Корисні статті
Переговорна процедура не є конкурентною процедурою закупівлі у Prozorro. Рішення про застосування такої процедури ще потрібно обґрунтувати. В роз'ясненні Мінекономіки можна дізнатись які документи необхідно підготувати замовнику.