Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЗАКУПІВЛІ ЗАМОВНИКІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ДІЯЛЬНІСТЬ В ОКРЕМИХ СФЕРАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ

10 Червень 2020

Замовники, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання проводять закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до закону «Про публічні закупівлі» зі змінами, які були внесені у квітні цього року. Саме про тонкощі змін розповіли у статті.

Хто є замовниками в окремих сферах господарювання?

Аби визначити чи той чи той замовник відноситься як до такого, що здійснює діяльність в окремих сферах,  для цього є дві такі категорії:

  • Юридичні особи та/або суб'єкти господарювання мають здійснювати діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання.
  • Такі особи та/або суб'єкти відповідають хоча б одній з ознак:

- органам державної влади, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб'єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 % або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб'єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб'єкта господарювання;

- наявність спеціальних або ексклюзивних прав.

До чинного закону змінами доповнено ще одну з ознак віднесення юридичної особи до замовників у сфері та розширено коло осіб, на яких поширюється дія закону. Водночас визначення приналежності до замовників у сфері, замовники здійснюють самі на підставі інформації, документів та наведених у законі ознак.

Коли замовник є замовником у сфері

У разі, якщо юридичні особи здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених законом, та одночасно відповідають хоча б одній з ознак вище, то такі суб’єкти є замовниками у сфері та мають здійснювати закупівлі.

Коли замовник НЕ є замовником у сфері

У разі, якщо юридичні особи та/або суб'єкти господарювання здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених законом, але не відповідають жодній з цих ознак, то такі суб’єкти не є замовниками у сфері, закон такі замовники про публічні закупівлі, не застосовують.  

Які є способи закупівель? 

Закон замовники застосовують за умови, що вартість предмета закупівлі товару чи послуги дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт – 5 млн грн. При цьому, оскільки закон не розмежовує вартісні показники в залежності від походження коштів (бюджетні або власні), замовники у сфері керуються вартісними межами предмета закупівлі, визначеними у ст. 3 закону, незалежно від джерела фінансування такої закупівлі.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тис. грн, замовник має дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати Прозоро, у тому числі електронні каталоги Прозорро.Маркет. У разі здійснення таких закупівель без використання системи прозоро замовники обов’язково оприлюднюють звіт про договір про закупівлю, укладений без використання системи. З огляду на зазначене, замовники у сфері здійснюють закупівлю в один із способів, передбачених Законом, керуючись відповідними вартісними межами.

Для кращого розуміння способів проведення закупівель дивіться також табл. від Мінекономіки.



Що нового з’явилося у законі щодо сфери діяльності?

У нинішньому Законі дещо змінено перелік таких сфер господарювання, а формулювання уточнено та розширено.

ДОДАЛИ:

Нову сферу господарювання, яка стосується проведення зрошувальних, осушувальних або осушувально-зволожувальних меліоративних заходів, якщо обсяг води, що використовуватиметься для постачання питної води, становить більш ніж 20 % загального обсягу води, одержання якої забезпечують зрошувальні чи осушувальні системи.

ВИКЛЮЧИЛИ:

Сфери щодо забезпечення функціонування та експлуатація телекомунікаційних мереж фіксованого зв’язку загального користування або надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг, а також забезпечення транспортування, зберігання, переробки нафти та нафтопродуктів сирих та щодо розроблення, виготовлення, реалізація, ремонт, модернізація та утилізація озброєння, військової техніки, військової зброї і боєприпасів до неї, організація, координація, а також безпосереднє постачання товарів, виконання робіт та надання послуг на виконання державного оборонного замовлення.

ПЕРЕДБАЧИЛИ ВИКЛЮЧЕННЯ:

Перелік виключень зазначено у п.п. 1-3 ч. 3 ст. 2 закону. У таких випадках діяльність юридичної особи не є діяльністю у сфері й такий суб’єкт не є замовником. Пунктами 1-10 ч. 6 ст. 3 закону додатковий перелік випадків, коли замовники закон не застосовують щодо визначених предметів закупівлі. Закупівлі товарів, робіт і послуг у цих випадках замовник не включає у сфері до річного плану та не потребує оприлюднення інформації про закупівлю за ст. 10 закону.

Інформація із листа Мінекономіки № 3304-04/34929-06 від 04.06.2020

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
З червня діє новий порядок визначення предмета закупівлі, який був затверджений наказом № 708 Мінекономіки. У замітці розібрали його основні зміни для замовників.
Корисні статті
В умовах карантину багато підприємств зіткнулися із загрозою неплатоспроможності. Щоб не допустити знищення бізнесу в складних умовах, були розроблені зміни до Кодексу з процедур банкрутства. Законопроект № 3322 (в якому виписані ці зміни) був прийнятий ВРУ 18 червня та очікує на підпис Президента. Якщо зміни, найближчим часом будуть введені в дію, то процедуру банкрутства “поставлять на паузу”. Які послаблення отримає бізнес? Розглянемо детальніше найголовніші новації законодавчої ініціативи.
Корисні статті
Нова редакція закону “Про публічні закупівлі” примусить замовників уважніше дотримуватися процедури визначення переможця електронного тендеру з державних закупівель. Тепер не можна необгрунтовано відмінити торги після того, як переможець вже визначений.