Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЗАКУПІВЛІ ЗАМОВНИКІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ДІЯЛЬНІСТЬ В ОКРЕМИХ СФЕРАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ

10 Червень 2020

Замовники, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання проводять закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до закону «Про публічні закупівлі» зі змінами, які були внесені у квітні цього року. Саме про тонкощі змін розповіли у статті.

Хто є замовниками в окремих сферах господарювання?

Аби визначити чи той чи той замовник відноситься як до такого, що здійснює діяльність в окремих сферах,  для цього є дві такі категорії:

  • Юридичні особи та/або суб'єкти господарювання мають здійснювати діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання.
  • Такі особи та/або суб'єкти відповідають хоча б одній з ознак:

- органам державної влади, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб'єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 % або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб'єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб'єкта господарювання;

- наявність спеціальних або ексклюзивних прав.

До чинного закону змінами доповнено ще одну з ознак віднесення юридичної особи до замовників у сфері та розширено коло осіб, на яких поширюється дія закону. Водночас визначення приналежності до замовників у сфері, замовники здійснюють самі на підставі інформації, документів та наведених у законі ознак.

Коли замовник є замовником у сфері

У разі, якщо юридичні особи здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених законом, та одночасно відповідають хоча б одній з ознак вище, то такі суб’єкти є замовниками у сфері та мають здійснювати закупівлі.

Коли замовник НЕ є замовником у сфері

У разі, якщо юридичні особи та/або суб'єкти господарювання здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, встановлених законом, але не відповідають жодній з цих ознак, то такі суб’єкти не є замовниками у сфері, закон такі замовники про публічні закупівлі, не застосовують.  

Які є способи закупівель? 

Закон замовники застосовують за умови, що вартість предмета закупівлі товару чи послуги дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт – 5 млн грн. При цьому, оскільки закон не розмежовує вартісні показники в залежності від походження коштів (бюджетні або власні), замовники у сфері керуються вартісними межами предмета закупівлі, визначеними у ст. 3 закону, незалежно від джерела фінансування такої закупівлі.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тис. грн, замовник має дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати Прозоро, у тому числі електронні каталоги Прозорро.Маркет. У разі здійснення таких закупівель без використання системи прозоро замовники обов’язково оприлюднюють звіт про договір про закупівлю, укладений без використання системи. З огляду на зазначене, замовники у сфері здійснюють закупівлю в один із способів, передбачених Законом, керуючись відповідними вартісними межами.

Для кращого розуміння способів проведення закупівель дивіться також табл. від Мінекономіки.



Що нового з’явилося у законі щодо сфери діяльності?

У нинішньому Законі дещо змінено перелік таких сфер господарювання, а формулювання уточнено та розширено.

ДОДАЛИ:

Нову сферу господарювання, яка стосується проведення зрошувальних, осушувальних або осушувально-зволожувальних меліоративних заходів, якщо обсяг води, що використовуватиметься для постачання питної води, становить більш ніж 20 % загального обсягу води, одержання якої забезпечують зрошувальні чи осушувальні системи.

ВИКЛЮЧИЛИ:

Сфери щодо забезпечення функціонування та експлуатація телекомунікаційних мереж фіксованого зв’язку загального користування або надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг, а також забезпечення транспортування, зберігання, переробки нафти та нафтопродуктів сирих та щодо розроблення, виготовлення, реалізація, ремонт, модернізація та утилізація озброєння, військової техніки, військової зброї і боєприпасів до неї, організація, координація, а також безпосереднє постачання товарів, виконання робіт та надання послуг на виконання державного оборонного замовлення.

ПЕРЕДБАЧИЛИ ВИКЛЮЧЕННЯ:

Перелік виключень зазначено у п.п. 1-3 ч. 3 ст. 2 закону. У таких випадках діяльність юридичної особи не є діяльністю у сфері й такий суб’єкт не є замовником. Пунктами 1-10 ч. 6 ст. 3 закону додатковий перелік випадків, коли замовники закон не застосовують щодо визначених предметів закупівлі. Закупівлі товарів, робіт і послуг у цих випадках замовник не включає у сфері до річного плану та не потребує оприлюднення інформації про закупівлю за ст. 10 закону.

Інформація із листа Мінекономіки № 3304-04/34929-06 від 04.06.2020

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Нове законодавство з оренди державного та комунального майна лише почало діяти. У орендодавців виникає багато запитань щодо проведення аукціонів у системі Prozorro.Продажі. Відповіді ви знайдете у матеріалах безкоштовного вебінару «Як бюджетній установі провести успішний аукціон з оренди»
Корисні статті
Приватизація спиртових заводів від ДП "Укрспирт" проходить на акредитованому майданчику E-Tender! Телефонуйте та отримуйте безкоштовний юридичний супровід до повного викупу!
Корисні статті
Як державному замовнику передбачити невідкладні потреби організації у товарах, роботах та послугах на наступний рік? Як, у разі необхідності, внести зміни до річного плану? У Мінекономіки опублікували рекомендації, де роз'яснено, як правильно вчинити у різних суперечливих ситуаціях.