Назад до каталогу статей
Успіх клієнтів

ЗАКУПІВЛЯ ЧЕРЕЗ ПОПОЗИЦІЙНІ ТОРГИ

02 Лютого 2021

На платформі Е-Tender для ринку b2b закупівель нещодавно стала доступна нова функціональність, що дає можливість замовнику оголошувати комерційні закупівлі з попозиційними торгами. Суть полягає в тому, що учасник беручи участь в тендері зможе подавати свою цінову пропозицію як на весь лот, так і на декілька окремих його позицій. Самі ж торги відбуваються по ціні за одиницю товару за кожною позицією лоту.

Що це дає замовнику?

Це дозволяє закупівельникам обрати декількох переможців та не обмежувати участь тих учасників, у яких в наявності є неповний перелік оголошених в тендері позиційних номенклатур, але за конкретними позиціям є гарні пропозиції. 

Замовник зможе обрати найкращу ціну за кожною позицією окремо, що було неможливим раніше при формуванні однієї пропозиції на весь лот за усіма позиціями.

Попозиційні торги вирішують цю проблему: замовник не лише отримує найкращі прозорі ціни для кожної позиції на етапі прийому пропозицій, а й забезпечує покращення цін за окремими позиціями на редукціоні.

Досвід та думка про роль попозиційних торгів нашого користувача, компанії WOG.

Олена Брагінська,

головний менеджер із закупівель WOGк.е.н.:

«Основне завдання закупівельника – отримати оптимальну якість за оптимальною ціною в задані терміни. Цього ми зможемо домогтися, зокрема, за рахунок спрощення тендерних процедур для всіх учасників процесу. Тому що спростити – значить поліпшити, зробити максимально прозорими, логічними і зрозумілими. Саме тому зараз безліч великих компаній приходить до залучення в процес закупівель електронних майданчиків. А за допомогою функції «торги в одному лоті за кожною окремою позицією», яку вже впровадив майданчик E-Tender, закупівельник зможе вирішувати свої основні завдання набагато ефективніше.

Розглянемо конкретний кейс. Коли у закупівельника є необхідність закупити послуги сервісу з переклеювання плівки на фасадах об'єктів компанії в 20 різних областях України. При цьому кількість переклеювань в кожній області різний. Ви створюєте електронні торги. Якщо не будемо використовувати функцію майданчика – попозиційні торги, то створимо або 20 лотів, щоб поторгуватися у кожній області окремо, або запустимо всі області одним лотом. 20 лотів – нелогічно, адже послуги однотипні, і ви просто дублюєте одне і те ж, а значить, витрачаєте даремно робочий час.

Потім підрядники, які мають намір взяти участь в декількох, або навіть у всіх лотах, завантажують одні й ті ж документи в кожен лот. Якщо ж запускаємо одним лотом всі області – отримаємо відразу кілька перешкод: 

 1: учасник може податися тільки на всі області лота, якщо не заповнений хоча б один його рядок, програма не пропустить учасника до участі в лоті. І отримуємо – мінімальну кількість учасників, можливо, взагалі жодного. 

 2: якщо, все-таки, учасники є, вони торгуються за сумою лота.

Сума лота – ціна одного переклеювання в області помножена програмою на кількість переклеювань в періоді й підсумовувана з цінами за іншими областями, отриманими таким же чином. Про що торгуються підрядники, і на що вони знижують ціну в редукциіоні – незрозуміло, будемо порівнювати ціни, зводити вручну, отримавши деталізацію від підрядників вже після редукціону. Тоді, втрачається основна ідея проведення електронних торгів – прозорість й виключення людського фактора. Таких кейсів безліч, а тому ця функція - must have для кожного закупівельника.» 

Додатковою цінністю для закупівельників працюючих в системі комерційних закупівель Е-Тендер є можливість закупити в декількох постачальників по одній позиції. Ми це називаємо «Попозиційна закупівля на об’єм».

Наприклад, учасники подають на тендер однакові за характеристиками й цінами товари, але різними марками. Закупівельник може в одного постачальника здійснити закупівлю в 70 % - від об’єму, а в другого – на 30%,  відповідно.

Навіщо закупівельнику попозиційна закупівля на об’єм?

Завдяки такій можливості, замовник може спробувати закупити різний товар або ж пероконатися, з ким із контрагентів більш комфортно співпрацювати.

Також, нашим замовникам, які вже почали використовувати такий формат закупівель, прийшов до вподоби спосіб альтернативної закупівлі. Це коли можна опублікувати тендер з позиціями на товари зі схожими характеристиками, але різних марок виробників. В підсумку замовник обирає кращу на його погляд пропозицію. Більш того краща ціна для зручності замовника завжди виділена в системі відповідним кольором для візуальної зручності.

Чи є вигода для учасника від такого способу закупівлі?

Безперечно є! Часто так складається, що в форматах тендера, де подається одна пропозиція на лот з багатьма позиціями, в учасника немає потрібних об’ємів чи просто в наявності конкретної позиції, щоб податися на весь лот. Зрозуміло, що як наслідок, організація втрачає можливість  участі в тендері.

Редукціон проводиться для усього лоту, але дозволяє учасникам гнучко покращувати ціни за кожною позицією окремо.

Рис. «Форма учасника попозиційних торгів під час редукціону»

Команда комерційних закупівель Е-Tender продовжує швидко розвивати функціональність власної системи. У квітні та травні ми ще не один раз приємно здивуємо наших клієнтів новими можливостями і прикладаємо максимум зусиль, щоб у вимушених умовах карантину, зробити роботу із закупівлями для користувачів приємнішою та ефективнішою.

До вашої уваги відео-інструкції:

Для роботи на майданчику E-Tender слід пройти реєстрацію.

Якщо виникають запитання, телефонуйте до нас:

т.: 0 800 30 77 55 / 067 550 53 84 або пишіть: e-mail: biz@e-tender.ua

З повагою E-Tender!

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Успіх клієнтів
Для компанії-постачальника в держзакупівлях електроенергії надзвичайно важливо мати «запас міцності» - досвід ТОВ «Енерго Збут Транс».
Успіх клієнтів
У першому онлайн аукціоні з продажу золоторудної ділянки, в грудні 2020 року, переміг інвестор, якого супроводжувала команда E-Tender. На початку 2021-го Державна служба геології та надр оновила Інвестиційний атлас надрокористувача, включивши чотири ділянки з покладами золота. Їх готують до відкритих аукціонів у Прозорро.Продажі. Не пропустіть оголошення цих аукціонів
Успіх клієнтів
Система комерційних закупівель Е-Тендер забезпечую роботу закупівельників різними видами процедур. Сьогодні говоримо про рамкові угоди, що вже стали популярним інструментам закупівель серед крупних компаній. Досвідом закупівлі газу за рамкою ділиться директор із закупівель ДК Укроборонпром