Назад до каталогу статей
Корисні статті

ЗАКУПІВЛЯ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ: ВІД ЧОГО ЗАСТЕРІГАЄ ТА ЩО РЕКОМЕНДУЄ АМКУ

18 Червень 2020

Так, як проаналізував АМКУ, під час проведення такої закупівлі, як постачання продуктів харчування, замовнику варто б враховувати особливості й вказаного виду предмету закупівлі й встановлювати відповідні кваліфікаційні критерії. А що саме і як - далі.

Закупівлі газу, електричної енергії, нафтопродуктів, продуктів харчування, послуг їдалень та кейтерингу: позиція АМКУ та Мінекономіки прочитаєте тут.

Так, як проаналізував АМКУ, під час проведення такої закупівлі, як постачання продуктів харчування, замовнику варто б враховувати особливості й вказаного виду предмету закупівлі й встановлювати відповідні кваліфікаційні критерії.

Зокрема, так:

Наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Саме цей критерій є основним у плані доставки продуктів до замовника. Замовник має переконатися, що доставку учасник здійснив відповідно до санітарних норм із дотриманням відповідного закону.

Обов’язковою умовою є наявність експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва, переробки та реалізації харчових продуктів. Та, або учасник має надати документ, які підтвердить реєстрацію потужностей оператора ринку. Та АМКУ наголошує на тому, аби не допускати звуження кола потенційних учасників  у такому разі, оскільки це призводить до дискримінаційних умов.

Другим кваліфікаційним критерієм є також – наявність виконання аналогічного договору. Він встановлюється за рішенням замовника.

Та АМКУ звертає увагу на тому, що замовнику варто переконатися у тому, що учасник має об’єктивну можливість виконати подібний договір. Та, не допускати встановлювати у ТД вимоги щодо наявності такого досвіду  за конкретний період чи в кількості більше двох, або прописувати у тендерній документації, що аналогічний договір є той, на який було виконано поставку конкретного продукту харчування. Все це може бути розцінено, як дискримінацією.

Ще один важливий критерій, який замовники також прописують у своїх документах – наявність відповідної кваліфікації у працівників учасника. І якщо замовник вимагає медичні книжки працівників, то слід вимагати їх на тих працівників, які безпосередньо будуть мати контакт та працювати із продуктами харчування.

Також АМКУ рекомендує не визначати надання інших додаткових документів, які не мають відношення на здійснення до поставки продуктів та можуть створити учасникам додаткові навантаження.

Наявність відповідної професії. Ще одна важлива умова для закупівель продуктів харчування. І тут радять вимагати наявність підтвердження такого критерії, скажімо в таких працівників, як кухар, технологи, комірники. Можливе вимагання підтвердження проходження відповідними працівниками навчання щодо застосування у компанії системи НАССР. Або інші сертифікати та документи, які підтвердять, що працівники дійсно вміють готувати, працювати із продуктами харчування.

Кожен замовник зацікавлений отримати якісні продукти харчування. Тому в такому разі, АМКУ радить замовникам чітко формувати які саме документи надави учаснику, аби підтвердити технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Найоптимальнішим є у такому разі, є підтвердження товарів продуктів харчування чинним національним стандартам.

А ось вимога щодо наявності сертифікату не є обов’язковою. Та сертифікат, який засвідчує, що товар чи послуга відповідають конкретному стандарту чи іншому акту, можна отримати, звернувшись до відповідного компетентного органу.

Наприклад, під час проведення процедури закупівлі кейтерингових послуг/послуг їдалень замовник має встановлювати окремі вимоги щодо меню, як мають складатися згідно з:

  • постановою № 1691,
  • наказом МОН № 242/329,
  • наказом № 1073, 
  • ДСанПін 5.5.2.008-01,
  • наказом МОН та МОЗ № 620/563,
  • наказом МОЗ № 1140 та іншими.

Норми харчування у закладах освіти затверджені постановою Уряду № 1591.

Інші питання в документації замовників

Також АМКУ визначив й інші проблемні питання тендерної документації. Так, зокрема ними є:

  • Недотримання замовниками структури документації та включення вимог щодо надання певних документів у невідповідних розділах;
  • Не визначення конкретного переліку формальних помилок, яких може допустити учасник та які не будуть підставою для відхилення його пропозиції.
  • Відсутність особливих вимог у документації.

Інформація із лист АМКУ «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції» від 13. 03. 2020 № 13-рк.

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
З червня діє новий порядок визначення предмета закупівлі, який був затверджений наказом № 708 Мінекономіки. У замітці розібрали його основні зміни для замовників.
Корисні статті
В умовах карантину багато підприємств зіткнулися із загрозою неплатоспроможності. Щоб не допустити знищення бізнесу в складних умовах, були розроблені зміни до Кодексу з процедур банкрутства. Законопроект № 3322 (в якому виписані ці зміни) був прийнятий ВРУ 18 червня та очікує на підпис Президента. Якщо зміни, найближчим часом будуть введені в дію, то процедуру банкрутства “поставлять на паузу”. Які послаблення отримає бізнес? Розглянемо детальніше найголовніші новації законодавчої ініціативи.
Корисні статті
Нова редакція закону “Про публічні закупівлі” примусить замовників уважніше дотримуватися процедури визначення переможця електронного тендеру з державних закупівель. Тепер не можна необгрунтовано відмінити торги після того, як переможець вже визначений.