Кваліфікований електронний підпис
На час дії воєнного стану при передачі в оренду державного та комунального майна мають підписуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису такі документи:
- протокол електронного аукціону;
- договір оренди майна;
- акт прийому-передачі майна.
Наразі існує 2 види електронних підписів:
- Удосконалений електронний підпис (УЕП), який використовується найчастіше і має параметр “Тип носія - не захищений”. Такий підпис не може використовуватись для підписання документів щодо оренди
- Кваліфікований електронний підпис (КЕП), який розміщується на окремому токені (у вигляді флешки) або у хмарному середовищі Центру сертифікації ключів. Він має параметр “Тип носія - захищений” і саме такий підпис має використовуватися для підписання документів щодо оренди.
Як перевірити електронний підпис
Якщо у вас вже є електронний підпис, але ви не знаєте він удосконалений чи кваліфікований, вам необхідно:
- Підпишіть на сайті Центрального засвідчувального органу (ЦЗО) за посиланням вашим підписом (як посадової особи організації) будь-який документ, підпис будете бачити лише ви. Завантажте на свій комп’ютер документ підпису, який сформується після підписання (іноді завантаження відбувається автоматично).
- Перейдіть за посиланням на офіційний сайт ЦЗО завантажте документ підпису, який було сформовано на першому кроці та натисніть перевірити.
- Вам сформується протокол перевірки в якому буде відображатися інформація про “Тип носія особистого ключа”:
- якщо зазначено, що “Тип носія особистого ключа - захищений” - у вас кваліфікований електронний підпис і ви можете їм підписувати документи щодо оренди;
- якщо відображається, що “Тип носія - незахищений” - у вас удосконалений електронний підпис, який не підходить для підписання протоколів, договорів та актів. Вам необхідно отримати саме КЕП.
Зразок результату перевірки електронного підпису, тут зазначено, що “Тип носія особистого ключа - захищений”, тому його можна використовувати для підписання документів (Мал.1).
Мал.1
Важливо, що формат підпису та сертифікат, які зазначені як кваліфіковані не означають, що це КЕП. Доказом кваліфікованого електронного підпису є лише захищений “Тип носія” особистого ключа. Всі інші підписи є лише удосконаленими.
Як отримати кваліфікований електронний підпис
Фізичні особи, які використовують Приватбанк, можуть підписувати протоколи за допомогою SmartID. Для цього у застосунку Приват24 зі смартфону натисніть внизу “Сканер” та далі слідуйте інструкціям застосунку. А у віджеті підписання (e-Docs, Дія або ЦЗО) обирайте “Хмарний носій”, щоб вам сформувався QR код для Сканеру Приват 24.
Юридичні особи мають підписувати від імені посадових осіб, що мають такі повноваження.
Отримати КЕП можна у одному з Кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (або ЦСК, Центр сертифікації ключів), дивіться перелік за посиланням.
Оберіть зручний для вас Центр сертифікації та дізнайтесь про умови отримання КЕП. Так як формування КЕП є платною послугою і залежить від ЦСК та строку дії ключа. Отримання КЕП може зайняти до тижня часу.
Е-Тендер не видає КЕП учасникам та організаторам аукціонів, цю послугу можна отримати лише у сертифікованих організацій, які зазначені у переліку.