Як опублікувати земельний аукціон на Е-Тендер

Покрокова інструкція для організатора: які дані вносити в електронні поля форми оголошення про аукціон

Як опублікувати земельний аукціон на Е-Тендер

Земельна реформа набирає обертів. Міські, сільські та селищні ради отримали можливість продавати чи здавати в оренду державну або комунальну землю  на онлайн-аукціонах у системі Prozorro.Продажі. Проте, багато запитань у організаторів викликає саме процес оголошення земельної ділянки на аукціон. Дійсно, потрібно заповнювати багато електронних полів у системі. Але з нашою детальною інструкцією ви зможете зробити це швидко і не заплутатись.
Для оголошення земельної ділянки на аукціон потрібно 
зареєструватись на майданчику Е-Тендер.

Перевіряємо особистий кабінет на Е-Тендер

Перейдіть до особистого кабінету на Е-Тендер за посиланням. Перевірте, щоб параметр “Тип організації“ був визначений як “Організатор земельних аукціонів”. Саме ця роль надає право публікації аукціону з оренди та продажу земельних ділянок. (мал.1)

1

Мал.1

Створюємо аукціон

Натискаємо кнопку "Створити аукціон" та обираємо необхідний тип процедури (мал.2):

  • оренда;
  • продаж;
  • продаж з переважним правом (якщо ділянка вже знаходиться в оренді і має діючого орендаря).

1

Мал.2

Далі, у полях для опису аукціону вказуємо інформацію, яку можна взяти з технічної документації по земельній ділянці та Рішення про оголошення земельного аукціону. Є обов'язкові поля - вони підсвічені червоним кольором. Рекомендуємо заповнювати і необов'язкові поля, адже додаткова інформація про ділянку розширює можливості пошуку для потенційного покупця чи орендаря.

Описуємо аукціон (мал.3)

  • Назва аукціону - це коротка інформація, яка дає уявлення про лот (продаж чи  оренда; площа; категорія землі; адреса);
  • Опис аукціону: додаємо розширену інформацію про лот - найважливішу на вашу думку інформацію, на яку потенційним учасникам варто в першу чергу звернути увагу;
  • Вказуйте, що “лот виставляється” вперше або повторно. Якщо лот оголошується повторно, на нього не можуть бути допущені учасники, що були дискваліфіковані на першому аукціону. Тому уважно визначайте послідовність аукціону; 
  • Вказуйте номер лоту - це ваш внутрішній облік лотів, можуть бути просто послідовні цифри;
  • Вкажіть порядок ознайомлення з об'єктом (в який день і час ви зможете його показувати потенційним орендарям) - мал. 4; 
  • У полі “вимоги до документів” потрібно прописати "згідно ч.7 ст.137 Земельного Кодексу України" або детально визначити які документи надає який учасник (в залежності від організаційно-правової форми) (мал. 4);
  • У полі “додаткові відомості” вказуємо додаткову інформацію у разі її наявності.

1

Мал.3

Вказуємо стартову ціну, внески, грошову оцінку та інше (мал. 4 і 5):

  • Стартова ціна лоту має бути визначена у рішенні про оголошення торгів (далі - рішення), яке приймає міська, сільська чи селищна рада. 
  • Розмір гарантійного внеску становить 30% від стартової ціни лоту, але не більше 2500 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у законі про Держбюджет України на 1 січня року, в якому проводяться земельні торги;
  • Розмір реєстраційного внеску становить 10% від мінімальної заробітної плати (у 2021 році це 600 грн, з 2022 року - 650 грн);
  • “Мінімальний крок” аукціону - 1% від стартової ціни лоту;

Мал.4

  • “Нормативну грошову оцінку” чи “експортну грошову оцінку” переносимо з рішення (НГО потрібна, якщо аукціон з продажу права на оренду, ЕГО - якщо продаж ділянки);
  • “Сума витрат” вказується якщо відповідна рада понесла витрати на підготовку землевпорядної чи оціночної документації і їх можна відшкодувати відповідно до законодавства;
  • “Обтяження та обмеження  прав” вказуються у разі їх наявності;
  • “Містобудівні умови”, вказуються якщо категорія земельної  ділянки передбачає забудову (не для с/г земель).

1

Мал.5

Додаємо детальний опис земельної ділянки:

  • У полі “склад лоту” рекомендуємо зробити детальний опис земельної ділянки;
  • “Код класифікатора”  вибираємо згідно призначення, виходячи з даних ДЗК (мал.6).

1

Мал.6

  • “Характеристики” (площа, кадастровий номер, тип власності) беремо з документів по земельній ділянці (мал.7);

1

Мал.7

  • “Наявність обтяжень” - цю інформацію беремо з реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • Вказуємо співвласників, у разі наявності;
  • Інформацію про “інженерні мережі” беремо з витягу ДЗК;
  • Обираємо область та населений пункт (це обов'язкові поля), вказувати вулицю не обов’язково (мал.8);

1

Мал.8

  • Натискаємо “вибрати об'єкт на карті” - тут ви можете знайти і вибрати свою ділянку, після чого автоматично згенеруються її координати (мал.9);

1

Мал.9

  • Вказуємо строк оренди у полі “тривалість оренди” (у разі створення аукціону з оренди).

Вказуємо банківські реквізити та рахунки

Організатор має вказати банківські рахунки для сплати за лот (мал. 10) і для сплати за підготовку лоту у разі наявних даних про компенсацію витрат (мал.11).  Рахунки для сплати за лот потрібно вказати як для юридичних, так і для фізичних осіб. В залежності від того хто переможе в аукціоні, кошти будуть надходити на той чи інший рахунок. У полі “тип рахунку” вказуємо “Рахунки для сплати за лот”. У полі “опис” потрібно вказати у першій формі “з юридичних осіб”, у другій  -  “з фізичних осіб”.  Далі, додаємо реквізити отримувача : ЕДРПОУ отримувача коштів, номер рахунку в форматі IBAN (мал.10).

1

Мал.10

Аналогічно заповнюємо банківські реквізити для сплати за підготовку лоту, якщо такі витрати були.  У полі “тип рахунку” вказуємо “Рахунки для сплати за підготовку лоту”. У полі “опис” потрібно зазначаємо “сплата за підготовку лоту” і вказуємо банківські дані отримувача (мал.11 ).

1

Мал.11

Визначаємо дату проведення аукціону

Далі, потрібно обирати дату проведення аукціону. Система самостійно згенерує час, тому визначати його не потрібно. Пам'ятайте, що аукціон може відбутися не раніше ніж за 30 днів, але не пізніше - 45 днів від моменту публікації оголошення. Строки рахуються з дня наступного за днем публікації, і якщо вами визначено 30 к.д. на прийом пропозицій, то аукціон має відбутися на 31 к.д. Якщо такий день припадає на вихідний або святковий - аукціон проводиться у перший робочий день (мал.12).

1

Мал.12

Зберігаємо чернетку і завантажуємо документи

Після збереження чернетки потрібно перевірити всі дані і завантажити усі необхідні документи відповідно до назви (мал.13).

1

1

Мал.13

Після завантаження всіх обов’язкових документів з'явиться кнопка “Опублікувати чернетку”. Натиснувши цю кнопку - ви опублікуєте аукціон! Протягом 2 днів ви зможете вносити правки.

Звертаємо увагу, щоб внести зміни до аукціону потрібно обов'язково завантажити  документ з обґрунтуванням та описом змін, що вносяться.
!Після публікації аукціону видалити дані про нього неможливо, як і документи які були завантажені. Тому уважно перевіряйте інформацію та документи, які вносяться до умов аукціону.

Потрібна допомога?
Залиште свій номер телефону. Ми обов'язково зателефонуємо