Назад до каталогу статей
Корисні статті

Кваліфікаційні критерії та аномально низька ціна в Прозорро — роз'яснення Мінекономіки

09 Вересня 2024

Зафіксували для наших читачів погляд Мінекономіки щодо кваліфікаційних критеріїв та аномально низької ціни в Прозорро

Мінекономіки нещодавно надало свої роз'яснення щодо технічної реалізації кваліфікаційних критеріїв та аномально низької ціни в системі Прозорро. Свої рекомендації уповноважений орган розмістив у листі № 3323-04_65721-06 від 03.09.2024. Далі — про найголовніше з листа.

Про кваліфікаційні критерії в Прозорро  

Уповноважений орган нагадав, що відповідно до Стратегії реформування системи публічних закупівель на 2024–2026 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 76-р, одним із завдань стратегії є реалізація тендерної документації та тендерної пропозиції в електронній формі в електронній системі закупівель.


Що зміниться в системі Прозорро та в роботі закупівельників протягом наступних двох років, читайте в коментарі старшого правового консультанта програми ЄС EU4PFM Олександра Шатковського.


У листі Мінекономіки звертає увагу, що з 30.07.2024 замовники отримали змогу розміщувати у тестовому режимі інформацію щодо кваліфікаційних критеріїв шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. Як пояснює у листі міністерство, такий функціонал згодом матиме обов'язковий характер.

На майданчику Е-Тендер такі технічні зміни були реалізовані у липні. Нагадаємо, що наразі при створенні закупівлі замовник може застосувати до учасників електронні критерії на майданчику. Вони об'єднані в новий блок "Кваліфікаційні критерії". Варто зауважити, що ці критерії є опціональними і замовник на власний розсуд обирає, чи додавати їх при створенні закупівлі.

Перелік відповідних критеріїв доступний для застосування в таких типах процедур:

  • Відкриті торги
  • Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Конкурентний діалог 1-й етап
  • Конкурентний діалог з публікацією англійською мовою 1-й етап
  • Конкурентний діалог 2-й етап 
  • Конкурентний діалог з публікацією англійською мовою 2-й етап
  • Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
  • Укладання рамкової угоди
  • Відкриті торги з особливостями
  • Тендер

Детальніше про те, як це працює, можете переглянути у нашій статті.

Замовники мають звернути увагу, що згідно з пунктом 3 Порядку затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів

Про аномально низьку ціну: акцент на визанченні порядку

Мінекономіки наголосило, що до органу оскарження надходять скарги щодо визначення в тендерній документації аномально низької ціни, яка не відповідає вимогам чинного законодавства. Комісія АМКУ звертає увагу замовників на важливість дотримання порядку визначення аномально низької ціни залежно від того, чи застосовується аукціон під час проведення тендеру.

Визначення аномально низької ціни наведене у пункті 37 Особливостей та у пункті 3 частини першої статті 1 Закону. Отже, у разі проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону термін "аномально низька ціна" визначається відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону. Якщо ж відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, термін "аномально низька ціна" визначається відповідно до пункту 37 Особливостей.

Для торгів без аукціону (згідно з пунктом 37 Особливостей):

АНЦ — це ціна або приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка:

 є меншою на 40% або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни або приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або

 є меншою на 30% або більше відсотків від наступної ціни або приведеної ціни тендерної пропозиції.

Умови:

 Аномально низька ціна визначається Прозорро автоматично.

 Наявність не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції.

 Учасник повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.

Для торгів з аукціоном (згідно з пунктом 3 частини першої статті 1 Закону № 922):

АНЦ — це ціна або приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка:

 є меншою на 40% або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни або приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або

 є меншою на 30% або більше відсотків від наступної ціни або приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.


Статті за темою:

Зміни до Закону "Про публічні закупівлі": що передбачає проєкт

Набули чинності зміни у закупівлях щодо оприлюднення інформації: що змінилося з 1 вересня

Зміни в Особливостях щодо відкритих торгів


Залишилися запитання? Телефонуйте за номером 0 800 30 77 55 (безоплатно в межах України) або пишіть на e-mail [email protected]

З повагою, команда Е-Тендер

Зацікавила інформація статті?
Отримати додаткове розʼяснення

схожi новини

Корисні статті
Раніше для отримання достовірної та повної інформації щодо свого учасника замовнику Прозорро необхідно було звертатися до Міністерства юстиції України з відповідним запитом. Тепер цю інформацію у вигляді довідки можна отримати самостійно. Про це далі у статті від Е-Tender
Корисні статті
Що говорить Мінекономіки в листі № 3323-04/64919-06 від 30.08.2024 про зміни, які набули чинності з першого вересня
Корисні статті
Технічна команда майданчика реалізувала АВТОМАТИЗОВАНИЙ спосіб підписання протоколів електронних аукціонів. Як це працює та яку користь вже приносить нашим організаторам, розкажемо в даній статті